נראה שכיום, בעידן הרשתות החברתיות והוויראליות של תוכן, אפשר לגרום לכל אחד לעשות כל דבר בעזרת תמריץ נכון. המקרה הנוכחי הוא "אתגר דלי הקרח" - קמפיין מודעות ותרומות לטובת חולי מחלת ניוון השרירים ALS (הידועה גם כ"מחלת לו גריג") שהחל בסוף החודש שעבר.

פיט פרייטס, ספורטאי לשעבר בן 29 ממסצ'וסטס החולה ב-ALS, החל את האתגר בפייסבוק וטוויטר, ועד מהרה פשט הטרנד ליוטיוב ולרשתות חברתיות נוספות. במסגרת הקמפיין, מצטלמים אנשים כאשר הם שופכים על עצמם דלי מים עם קרח ומאתגרים מכרים, חברים או ידוענים לעשות זאת. מי שתוך 24 לא הצטלם והעלה את הסרטון לרשת - תורם 100 דולר לאיגוד חולי ה-ALS האמריקאי. עם זאת, רבים מאלה שכן הצטלמו תרמו גם הם לאגודה.

מנכ"ל מיקרוסופט נותן לזוכי תחרות של החברה לשפוך עליו מים קפואים:

עד מהרה כבש האתגר את ארה"ב. בין המשתתפים ניתן למנות את הזמר ג'סטין טימברלייק, מגיש תוכנית הלייט-נייט הטלוויזיונית ג'ימי פאלון, מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה, מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, מושל ניו-ג'רזי כריס כריסטי ומשפחת קנדי הנשיאותית, שקראה אתמול לנשיא ארה"ב הנוכחי ברק אובמה להשתתף גם הוא באתגר. חלק מהמשתתפים הידועים יותר בוחרים להצטלם לאתגר באולפנים, מול מצלמות טלוויזיה ולעתים קרובות בשידור חי, בעוד כמה גברים חטובים מעדיפים גישה פחות רשמית ומצטלמים לאתגר ללא חולצות.

גיסתו של הנשיא המנוח קנדי מציבה אתגר בפני אובמה:

אפשר גם בלי חולצה:

ברברה ניוהאוס, מנכ"לית ונשיאת איגוד ה-ALS האמריקאי, כתבה שלשום כי הקמפיין הביא לכך שתוך שבועיים קיבלה האגודה תרומות בסך 4 מיליון דולר, לעומת 1.12 מיליון בשבועיים המקבילים ב-2013. "מעולם לא ראינו משהו כזה בכל ההיסטוריה של המחלה", היא כתבה. "לא יכולנו להיות נלהבים יותר מרמת החמלה, הנדיבות וחוש ההומור שמפגינים אנשים כאשר הם לוקחים חלק ביוזמה המשפיעה הזו. בעוד התרומות הכספיות מדהימות, הנראות שהמחלה זוכה לה כתוצאה מהאתגר באמת לא תסולא בפז. אנשים שמעולם לא שמעו על ALS בעבר מעורבים עתה במאבק למציאת טיפולים ומרפא ל-ALS".