גיל גור (צילום: תומר ושחר צלמים)
"אנשים צריכים לחשוב פעמיים לפני שהם משמיצים סתם". גיל גור | צילום: תומר ושחר צלמים

גיל גור (46), הוא בעל סופרמרקט גדול בערד, שמנהל אותו כבר 25 שנה. לפני כשנה וחצי, הגיעה למרכול לקוחה, שבעקבות בלבול בעודף שהוביל לוויכוח, כעסה על הבעלים והחליטה לכתוב על המקרה בפייסבוק. בסוף השבוע, קבע בית המשפט כי זו היתה השמצה לא מוצדקת, וחייב את המתלוננת לשלם לגור 13,500 אלף שקלים. 

המקרה, כאמור ארע לפני כשנה וחצי כאשר הלקוח נ', נכנסה למרכול של גור ורכשה מצרכים בסכום של 41.50 שקלים. היא מסרה לידי גור 101.50 שקלים וקיבלה עודף של 60 שקלים בצירוף חשבונית המפרטת את רכישותיה.

כמה שעות מאוחר יותר הגיעה נ' למרכול וטענה, כי מסרה לידיו של גור שטר של 200 שקלים וכי הוא חייב לה עודף של 101.50 שקלים. גור, בדק את יתרת המזומנים בקופה, השווה מול החשבוניות והסביר ל-נ' הדבר לא הגיוני וכי הבדיקה שלו העלתה שלא מסרה לו כל שטר של 200 שקלים. לדבריו, הוא בדק את המאזנים בקופה ולא נמצאו יתרות חריגות.

בואו לפייסבוק של NEXTER

נ', החברה בקבוצת הפייסבוק "ערד" שבה חברים כ-2,700 מתושבי העיר פרסמה פוסט המשמיץ את גור וכך כתבה בין השאר: "הודעה חשובה לצרכנים בערד שקונים במכולת של גילי ב'מואב' ליד הבריכה, ישנה תופעה וצריך לשים לב אליה שצרכן שקונה מצרכים ומשלם בשטר של 200 שקל לשים לב טוב, ישנה שיטה של הסחה על ידי שיחה איך ותוך כדי השיחה לא מחזירים לך את העודף הנכון. לי זה קרה ביום חמישי, קיבלתי פחות מאה שקלים עודף...העניין הזה לא מאה שקל שחסרו לי זאת השיטה שלא מחזירים לך את העודף הנכון".

הפוסט בפייסבוק:

 


גור, נדהם לשמוע למחרת תגובות רבות על הפוסט המשמיץ אותו והחליט להגיש תביעת לשון הרע נגד נ' לבית משפט השלום בדימונה בסכום של 200 אלף שקלים.

בכתב התביעה שהגיש באמצעות עו"ד אמנון בנישתי, טען גור כי הסטטוס שפרסמה אותה נ', הוא בגדר לשון הרע שגרם לירידה בהיקף הקניות של לקוחות במרכול שלו. הוא צירף לכתב התביעה את סרט הקופה המעיד על כך שלא קיבל שום שטר של 200 שקל מ-נ'.

נ', הגישה כתב הגנה אך לא הגישה קבלות או מסמכים המחזקים את דבריה ולא הביאה ראיות המוכיחות את טענותיה. לדבריה, לא מדובר בלשון הרע וכי הפרסום היה בתום לב.

השופט רון סולקין, קבע בפסק הדין שניתן בסוף השבוע, כי הפרסום של הלקוחה נ' יש בו משום הוצאת לשון הרע, וקבע, כי היא תשלם לו פיצוי של 13,500 שקלים. "לעניינו מוצא בית המשפט לקבוע, כי לשון הרע שפורסמה נועדה לפגוע בעסקו של התובע", פסק השופט. לדבריו, "על הציבור להפנים כי לא לעולם חוסן וכי בעתיד יוטלו פיצויים גבוהים יותר נגד גולשים שלא יתנהלו בריסון עצמי".

"היא פגעה בעסק שלי ולכן היה צריך לחייב אותה בפיצוי גבוה יותר"

גור מצידו לא מסופק מפסק הדין שלדבריו לא היה מחמיר מספיק:
"זה ביזיון פסק הדין הזה. התאכזבתי מאוד", הוא אמר בשיחה עם NEXTER. הוא הוסיף: "זה יעודד גולשים ולקוחות לפגוע בבעלי עסקים על לא עוול בכפם. השופט קיבל את העמדה שלי וקבע שהיה פה לשון הרע ולכן סכום הפיצוי היה צריך להיות גבוה לפחות בין 50 אלף שקל (תביעת לשון הרע ללא הוכחת נזק ש.א.) ועד 100 מאה אלף שקל".

"היא לא התנצלה בפניי על הפוסט המשמיץ. אני אדם ישר ומוכר בערד שמעולם לא גנב שקל מאיש. היא פגעה בעסק שלי ולכן היה צריך לחייב אותה בפיצוי גבוה יותר. אני לא אלכלך את השם הטוב שלי בשביל 100 שקל ובשביל שום הון שבעולם"

עכשיו גור שוקל להגיש ערעור על פסק הדין לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.
"אני שוקל לערער. אנשים צריכים לחשוב פעמיים לפני שהם משמיצים סתם ככה אנשים בכל מיני פוסטים שהם מעלים. הלקוחות שלי היו המומים מהדברים שהיא כתבה. אני לא מוכן לוותר לה. אין פה עניין של כסף, יש פה עניין עקרוני", הדגיש גור, "רציתי להגיע איתה לגישור שתשלם סכום של 10,000 שקל שיועבר כתרומה לחולי סרטן אבל היא סירבה, עכשיו שתשלם בגדול שאחרים לא יעשו את השטויות שהיא עשתה".

*נ' לא מסרה את תגובתה

>> הגולש התלונן על פלאפל במסעדה; המנהל: "בגלל אחד כמוך אני לא תולש שערה מהת..."

>> צפו: בת 12 "רוצחת" את רחבת הריקודים לצלילי ביונסה