צרכני נטפליקס הישראלים יצטרכו ככל הנראה להסתפק במבחר המצומצם של הסדרות והסרטים שקיימים בגירסה המוקמית, ולא יוכלו להתחכם ולעקוף חסימות גיאוגרפיות. נטפליקס הודיעה שתחסום גישה לשירות באמצעות שירותי תיווך ו-VPN שונים.

נטפליקס (צילום: ap)
נטפליקס | צילום: ap

נטפליקס הפכה את שירות הזרמת הסרטים והסדרות שלה לזמין ברוב העולם (כולל ישראל) בשבוע שעבר. אלא שהתוכן שמוצע לא זהה בכל המדינות. נטפליקס חסמה את הגישה בישראל לצפיה בסרטים וסדרות (כולל סרטים ישראלים ותוכן מקורי של נטפליקס), אם הם נמכרו כבר ליס, הוט או סלקום טיוי. כך, למשל, בית הקלפים אינה זמינה לצפיה בישראל, בנטפליקס. מנגד, "סמוך על סול זמינה" בישראל, ועדיין לא זמינה בנטפליקס לאמריקאים.

במספרים - בישראל זמינות 143 סדרות (מתוך 1157 שיש בארצות הברית) ו-438 סרטים (מתוך 4593) זה פחות מ-10 אחוז מהתכנים ושם את ישראל במקום ה-20 מהסוף (מתוך 190 מדינות) בזמינות התכנים. מעל ישראל נמצאות מדינות כמו אתיופיה, נפאל, בולגריה ואיחוד האמיריות (הנתונים נאספו באמצעות שירות חיצוני בשם finder ואינם נתונים רשמיים של נטפליקס).

עם השקת השירות הסבירו בכירים בנטפליקס בראיון ל-NEXTER שהסכמי ההפצה הללו מגבילים אותם לגבי תוכן ישן. אך עם זאת, סדרות חדשות של נטפליקס שייצאו השנה יהיו זמינות לכולם בכל העולם בו זמנית. 

יציעו את כל הסרטים אחרי "דרך ארוכה"

הפתרון שחלק מהגולשים נעזרו בו, שהיה גם הפתרון לגישה לנטפליקס בטרם נפתח השירות הוא VPN - שירותים שחלקם חינם וחלקם בתשלום, ובעזרתם גולשים מתחזים לגולשים ממדינה אחרת, ומקבלים את התוכן שזמין בה.

"יש לנו עוד דרך ארוכה עד שנוכל להציע את כל הסדרות והסרטים בכל העולם", כתב בבלוג החברה דייויד פולאגאר, סגן נשיא לתשתית אספקת התוכן. "בינתיים, אנחנו ממשיכים לכבד את רשיונות ההפצה ולאכוף אותם על פי מיקום גיאוגרפי".

הוא הוסיף "חלק מהמנויים בשירות נעזרים בשירותי התיווך הללו כדי לצפות בתוכן מחוץ לאזור שלהם, ואנחנו חוסמים זאת באמצעות טכנולוגיות שחברות אחרות משתמשות בהן, והטכנולוגיות הללו מתפתחות".

בשנה האחרונה התפרסמו דיווחים על כך שבנטפליקס חסמו שירותים כמו HOLA, שעוקפים חסימות גיאוגרפיות, אולם גולשים עדיין הצליחו לעקוף את החסימות ולהגיע לשירות. לא בטוח כמה היא תצליח הפעם, אך מבחינת החברה יש מוטיבציה גבוה להראות לספקי התוכן שלה, שגם בהשקה בינלאומית, עדיין משתלם למכור לה תכנים.