זה לא המחשב האיטי או הסמארטפון הדפוק שלכם: אם התקשיתם לגלוש אתמול בערב, האשמה בכך היא אמזון. תקלה בחוות שרתים שלה בווירג'יניה גרמה לאלפי אתרים ואפליקציות להפסיק לעבוד, או לפחות לעבוד חלקית בלבד, במשך 4 שעות.

התקלה התחילה בשעות הערב לפי שעון ישראל. בעיה שהחברה לא חשפה עדיין את אופיה גרמה לשרת המרכזי של שירות אחסון הענן הפופולארי שלה, S3, להשתגע ולקחת איתו את כל החומרים שמאוחסנים עליו וכל אתר או אפליקציה שהמידע שלהם נמצא בו.

בין השירותים שנפגעו מהתקלה נמנו חנות האפליקציות ושירות המוזיקה של אפל, תיבות המייל של יאהו, אתרי אחסון התמונות Giphy ו-Imgur, אפליקציית ההתכתבות המאובטחת Signal, אתר שידור המשחקים Twitch, שירות הבלוגים Medium, התרמוסטטים ומצלמות האבטחה של Nest ועוד. באופן אירוני למדי, גם האתרים DownDetector ו-IsItDownRightNow, שמיועדים לנטר מתי אתרים אחרים קורסים, קרסו בגלל התקלה.

אמזון, מצידה, סירבה לקרוא לתקלה בשם "outage" - מושג המתאר ניתוק של שירות מהרשת. במקום זה, היא התעקשה להשתמש במונח "שיעורי שגיאה גבוהים" - כלומר: השירות עובד, אבל רק חלק קטן מאוד מהזמן. עם זאת, היא נאלצה להודות שמדובר בבעיה רצינית כאשר אפילו העמוד שבו מדווח הצוות שלה על תקלות בשירות לא עבד בגלל התקלה.

 התקלה גררה דיון מחודש בשאלה האם ניתן לסמוך על שירותי ענן, אם תקלה באחד מהם יכולה לגרום לשיתוק של כל כך הרבה שירותים ומידע הכרחיים. שווה להזכיר שתקלות דומות מסוג זה גרמו לפייסבוק ונטפליקס לנטוש את שירותי אמזון ולבנות לעצמן שירותי אחסון משלהן.