אנחנו מקווים שאנחנו לא חושפים כאן סוד כמוס: אפליקציית "סיקרט" כבר מזמן אינה מעניינת אף אחד. אפילו החברים המכורים ביותר שלנו לא טרחו לעדכן אותה לגרסתה החדשה שיצאה בסוף השנה שעברה והחליפה את העיצוב הגרפי המוכר עם תמונות הרקע המשעשעות לטובת פיד חלק הדומה לאתרי דירוג תוכן כמו Digg (גם הוא, אגב, כבר מזמן לא מה שהיה פעם).

חוללה סערה ונסגרה. אפליקציית סיקרט
כבר לא מה שהמייסדים רצו. הלוגו הישן של סיקרט | צילום:

גם אנשי סיקרט עצמה הבינו את זה, והלילה הודיע דייויד ביטו, אחד ממייסדי האפליקציה, כי היא נסגרת סופית. "לאחר מחשבה רבה והתייעצויות עם חבר המנהלים שלנו, החלטתי לסגור את סיקרט", הוא כתב בבלוג הרשמי של החברה באתר Medium. זו היתה, לדבריו, "ההחלטה הקשה בחיי, שמעציבה אותי עמוקות".

ביטו כתב כי הסיבה לסגירה היא ש"סיקרט (כבר) אינה מייצגת את החזון שהיה לי כשהקמתי אותה". הוא הוסיף: "אני מאמין בתקשורת פתוחה וכנה ובביטוי יצירתי, ואנונימיות היא דרך נהדרת להשיג זאת. אך היא גם חרב הפיפיות האולטימטיבית, שהנפתה חייבת להיעשות בכבוד וזהירות גדולים".

במלים אחרות, נראה כי ביטו מאס בתלונות אודות היותה של סיקרט כר פורה לבריונות-רשת, לצד הנטישה של המשתמשים לאחר גל ההתלהבות הראשונית ממנה בשנה שעברה.

ביטו הדגיש כי לחברה עדיין נשאר כסף רב בקופה, כך שזו אינה הבעיה. הוא הבטיח לחלק את הכסף שנשאר בין המשקיעים, במקום לנסות לבזבז אותו בניסיון לשנות את אופי פעילותה של סיקרט. "חדשנות דורשת כישלון, ואני מאמין בכישלון מהיר במטרה להמשיך הלאה ולעשות רק טעויות חדשות ושונות".

האפליקציה הוסרה כבר מחנויות האפליקציות ומשתמשים שהיא מותקנת על הסמארטפונים שלהם מדווחים כי היא אינה עובדת. ביטו אמר כי החברה תמשיך לפעול בשבועיים הקרובים בניסיון למצוא לכ-10 עובדים שנשארו בה עבודות חדשות.