רמי לוי בדרך למהפכה הסלולרית - בעל רשת הסופרמארקטים השיק היום (ב') את חברת הסלולר הראשונה בארץ תחת המתווה של מפעיל וירטואלי (MVNO) שתבסס על הרשת של חברת פלאפון.

הכתבה המלאה מתוך אנשים (תמונת AVI: mako)
מרחיב את אימפריית העוף בשקל. רמי לוי | תמונת AVI: mako

איך זה עובד?

מנויי החברה החדשה ירכשו את המכשירים הסלולאריים והשירותים ישירות מ"רמי לוי תקשורת" וגם יקבלו מספרים חדשים מתוך הטווח המוקצה לחברה עם הקידומת 055-66 כאשר ברמה ההנדסית השיחות, הודעות ה-SMS והגלישה יבוצעו ברשת פלאפון. עובדה שתהיה שקופה למנויים ובפועל הלקוח יקבל שירות מא' ועד ת' מרמי לוי.

לקוחות שירצו לשמור את מספר הטלפון הקיים יוכלו לעשות זאת במסגרת חוק ניוד המספרים. 

קהל היעד

ההבטחה הגדולה שמביא רמי לוי לצרכן הישראלי מתמקדת בעיקר בהיבט המחיר. קהל היעד העיקרי של החברה החדשה הם אותם לקוחות שלא מדברים הרבה ונמצאים היום בעמדת נחיתות מול החברות הוותיקות ומשלמים מחירים גבוהים באופן יחסי.

אותם לקוחות הם אלה שרמי לוי רוצה למשוך והוא מתכנן לעשות זאת באמצעות מוטו פשוט: "לא דיברת – לא שילמת".

במילים אחרות, מלבד 14.90 שקלים  דמי מנוי חודשיים התשלום הוא רק על השימוש בפועל.

מה מציעה רמי לוי תקשורת?

הבוקר התקשרנו למוקד השירות של החברה ולאחר המתנה של  כ-10 דקות בטלפון (לא נורא בהתחשב בעובדה שמדובר על יום ההשקה) ענה לנו נציג מקצועי ואדיב ומסר לנו את הפרטים הבאים:

  • כרגע אפשר להצטרף בשני סניפים בירושלים, תלפיות וגבעת שאול. עד ה-15 בדצמבר ההצטרפות כבר תיפתח בכל סניפי רמי לוי בארץ.
  • אם תרצו לקנות אצל רמי לוי גם מכשיר סלולרי, המכשיר הנמכר כרגע הוא נוקיה C2- 01 + אוזניית בלוטות' במחיר של 499 שקלים. בימים הקרובים אמורים להגיע מכשירים של Huawei מסוג 1 (699 שקלים) או סוג 3 (799 שקלים).
  •  בשלב זה אין אפשרות להתקנת דיבורית לרכב באמצעות רמי לוי, ייתכן ותהיה בעתיד.
  • חבילות גלישה באינטרנט של 5 גיגה (55 ש"ח) ו-10 גיגה (89 ש"ח). אפשר גם בלי חבילה במחיר של 15 אגורות למגה בייט.
  • כדי להצטרף צריך להביא תעודת זהות, כרטיס אשראי וחשבונית חודשית אחרונה.
  • מחיר דקת שיחה 20 אגורות.
  • מחיר הודעת סמס הוא 15 אגורות.
  • דמי שימוש חודשיים 14.90 ש"ח.

האם משתמשי פלאפון יקבלו עדיפות על משתמשי רמי לוי?

בשל העובדה שמנויי רמי לוי יעבדו בפועל על הרשת של פלאפון, עולה השאלה האם יווצרו 'מעמדות' ברשת או במילים אחרות, האם תנתן עדיפות למנויי פלאפון. ובכן, לפחות בתאוריה לא אמורה להיות עדיפות לחברה מסויימת. לעומת זאת, במציאות זה יהיה תפקידו של משרד התקשורת לבדוק שאכן אין אפליה בביצועים בין מנויי הרשתות, בעיקר בימי חג, אסון או תקלה ברשת.

איך רמי לוי ישפיע על שוק הסלולר בארץ?

האם רמי לוי ישבור את השוק או שמדובר בהתלהבות חולפת? התשובה הדיפלומטית היא כי קשה לנבא. יחד עם זאת, ניתן לומר כי היתרון העיקרי של רמי לוי טמון בשיווק היצירתי שלו וביכולת לקשור את סל הקניות עם סל התקשורת. במידה ויצליח לעשות כן, הוא צפוי לעשות שינוי מרחיק לכת בשוק הסלולר מעבר להורדת מחיר בטווח הקצר שייתכן ולא תחזיק מעמד לאחר העמסת עלויות השירות והתמיכה בלקוח.

יש לזכור כי לרמי לוי צפויה תחרות עזה הן מצד החברות הותיקות (פלאפון, פרטנר, סלקום), הן מצד מירס שפורסת רשת 4G והבעלים שלה כבר עשה מהפכות בתחום הסלולר בצרפת והן מצד מפעילות וירטואליות נוספות שאמורות לקום בעתיד הקרוב.

אין תמונה
זמן המתנה במוקד השירות הטלפוני - 10 דקות - לא רע בשביל יום ההשקה

יתרה מזאת, את ההצהרות בתקשורת צריך לתרגם למעשים וטלפון סלולארי זו לא עגלת קניות בסופר. מידת הסבלנות של הצרכן משתנה פלאים כאשר מדובר במצב של 'אין קו' לעומת מצב של מוצר חסר על המדף בסופר וייתכן כי מאמציו של רמי לוי לספק שירות ברמה נאותה יאלצו אותו להעלות מחירים בסופו של דבר.

מפעילים סלולריים נוספים

מודל המפעילים הווירטואלים חדש בישראל והוא פרי מאמציו של שר התקשורת משה כחלון אשר חתם בחודש ינואר 2010 על תקנות המאפשרות אותו.

יש לציין כי על אף העובדה שרמי לוי הוא הראשון להשיק חברה מסוג זה, קיימות חברות נוספות שקיבלו רישיון דומה והן צפויות להשיק את השירותים שלהן בתקופה הקרובה. ביניהן ניתן למצוא את פרי טלקום, סלראן  Five, בינת סמך, טי טו טי, הום סלולר, אלון סלולר וגלי פון, כולן בינתיים מחכות לראות מה יעשה רמי לוי.

למי זה משתלם?

אין תמונה
זול להיות בקשר - המוטו של רמי לוי תקשורת

על פי הנתונים שמסר רמי לוי לאמצעי התקשורת ניתן להסיק כי מודל התמחור ישתלם בעיקר ללקוחות הקטנים שמדברים בין 300 ל-500 דקות ושולחים כ-300 עד 400 הודעות טקסט.

לקוחות 'כבדים' ימשיכו להיות מחוזרים על ידי החברות הותיקות וכך גם בעלי הסמארטפונים שייתכן ויקבלו חבילות משופרות שימנעו את המעבר שלהם לחברה החדשה. כמו כן, נמצאים על הכוונת של רמי לוי גם הגולשים הכבדים אותם הוא מנסה למשוך עם חבילות גלישה חודשיות של 5 ו-10 גיגה.

מכירות ושירות

על פי הפרסומים, הסניפים הקיימים של חברת שיווק השקמה (סופר מארקטים) ישמשו גם כמרכזי מכירות ושירות של רמי לוי תקשורת כאשר בהמשך יתווספו אליהם נקודות מכירה ושירות נוספות בפריסה ארצית. בנוסף, מתכנן רמי לוי לפתוח מרכז שירות טלפוני ייעודי למנויי הסלולאר.

איך עוברים לרשת החדשה?

כיום אין בעיה לנדוד בין החברות השונות והמעבר מתבצע בשיחת טלפון. כמו כן, בגלל חוק ניתוק זיקה נשמרים גם תנאי ההחזר החודשי כנגד המכשיר הסלולרי שנרכש בחברה הקודמת כך שהלקוח לא צפוי לחוות שינויים במעבר לחברה החדשה או ממנה. כך שאם תרצו לעבור לחברת הסלולר של רמי לוי, או מפעילה סלולרית אחרת אתם יכולים ובקלות. כל הפרטים על המעבר בין חברות התקשורת 

אתם מתכננים לעבור לרמי לוי תקשורת? טקבקו 

>> כל הדרכים להתקשר ולסמס בחינם