האם מדוזה זעירה מחזיקה בסוד חיי הנצח? (צילום: אימג'בנק - gettyimages)
האם מדוזה זעירה מחזיקה בסוד חיי הנצח? | צילום: אימג'בנק - gettyimages

מדוזה זעירה שמסוגלת להשיב את נעוריה שוב ושוב, עשויה להחזיק בסוד חיי הנצח - עבור האנושות כולה.

המדוזה - "טוריטופסיס נוטריקולה" שמה, מחזירה את עצמה לנעוריה מהרגע שהיא מזדווגת, כלומר בחזרה לשלב בו היא הופכת לבוגרת מספיק מבחינה מינית. במקום להזדקן בין הזדמנויות ליחסי המין, המדוזות פשוט הופכות צעירות יותר. עבור היצור הזה הכל עובד סביב חיי המין, ולכן ואולי לא מפתיע שהוא פיתח מנגנון חיי נצח.

היצור הזעיר שנמצא על ידי חוקרים אמריקנים סמוך לחופי פלורידה גדל לאורך של חמישה מילימטר, אבל המילימטרים האלו מחדשים את עצמם שוב ושוב. את התהליך של חזרה לנעורים, עושה המדוזה בעזרת פיתוח תהליך התמיינות מוגבר של התאים. בתיאוריה, המעגל הזה יכול להמשיך ולפעול ללא הפסקה, ולכן ליצור הזה יש פוטנציאל אלמותי.

מרבית המדוזות מתות מיד אחרי שהן מתרבות. לעומתן, המדוזה ה"צעירה" הצליחה לפתח מערכת ייחודית שמחזירה אותה למצב של גידול אבנורמלי - מצב של פוליפ. אחרי שנחשף הפוטנציאל של הייצור הזעיר, כך על פי הפרסום ברשת הטלוויזיה סקיי - ביולוגים ימיים רבים ומומחים לגנטיקה מכל רחבי העולם מתרכזים בחיה הזעירה.

ה"טוריטופסיס" חיה במים רדודים וחמימים, ומצליחה לנדוד על ידי תנועה בסמוך לספינות ברחבי העולם. המדוזה הזעירה חיה חיים קשוחים - לבד לגמרי, בלי להקה או משפחה. היא טורפת למחייתה ומפתחת יכולות מיניות משלב מאוד מוקדם.

אז רגע לפני שאתם רצים למיטה עם בן/בת הזוג שלכם כדי "להוריד" כמה שנים, דעו שהמרחק הביולוגי בין גוף האדם למדוזה רב מאוד, ונראה שייקח עוד כמה שנים טובות עד שמדענים יצליחו להעניק גם לבני האדם את "נעורי הנצח" שלהם.