שרון קידושין – "יש בי אהבה"

שרון קידושין גורמת לשופטים עונג רב, וגם לי, כי יש לה יכולת להביא שיר מזווית אחרת, מתוך קול פנימי עמוק, מתוך אינטליגנציה רגשית מיוחדת. הביצוע הזה שלה התחיל זוויתי מדי, היא היתה בו על גבול הזיוף, אבל אז היא התיישרה, והלכה ונפתחה ככל שהנאמבר התקדם. זה היה מיקרוקוסמוס לתהליך שעובר עליה בעונה הזו – מבחורה עצורה, מאופקת, אולי אפילו ביישנית, לזמרת שנהנית לעמוד על הבמה, לחייך, לפתוח (סוף סוף) את הקול ולשיר "יש בי אהבה והיא תנצח!". אני מחכה לרגע שבו היא תשחרר ממש ותוציא מעצמה איזו צעקה חזקה, אבל זה עוד לא קרה, גם לא בשיר הזה. לקראת הסוף זה נהיה חגיגי במיוחד, עם (כאילו) כלי הנשיפה ברקע, וקידושין נתנה עוד טוויסט יפה של חצי טון. ביצוע יפה.
ציון: 8.5

 

עדי ארגלזי – "אלינור"

לעדי ארגלזי יש "חוכמת רחוב". לעלות בשלב זה עם המנון ענק כמו "אלינור" זה צעד נכון. מצד שני, מדובר בשיר אהבה כואב של גבר לאישה וקצת קשה להאמין לה כשהיא שרה אותו. עדי היא זמרת טובה מאוד עם יכולות גבוהות ואני מאוד מעריך את הביצועים שלה, אבל בשלב הזה עדיין לא התחברתי לצבע הקול שלה. כאן היא שרה נכון, שלטה שליטה מצוינת בשיר, וגם ידעה לתת יציאות וירטואוזיות. היא היתה רכה כשצריך, רוקיסטית כשצריך, ריקי גלית במידה. זה היה בהחלט הביצוע הטוב שלה בתוכנית, מה שמראה על גרף התקדמות כלפי מעלה.
ציון: 8.5

 

אור טרגן – "ברחובות שלנו"

לאור טרגן, כמו לרחובות שהוא שר עליהם, יש קסם מיוחד. הוא נראה כמו כוכב טלוויזיה, החיוך שלו כובש, העיניים שלו ממיסות והוא שר יפה מאוד. מדויק, עגול, נעים, חומר קלאסי של "כוכב נולד". מנגד אור טרגן עושה רושם "נקי מדי". הוא לא אחד שייתן את יללת הזאב שמופיעה בשיר המקורי של משינה. הוא כן ישאיר רושם אדיר על בנות שצופות בו ועל מי שאוהב מוזיקת מיינסטרים בלתי מזיקה, קצת פחות על מי שמחפש חספוס. בינתיים כל תכונותיו החיוביות והביצוע החביב שנתן לשיר הזה מספיקים, אבל בקרוב הו יגלה שמתחיל להיות צפוף.
ציון: 8

 

איטן גרינברג – "להיות לבד"

איטן גרינברג הוא חלום רטוב של מבקרי מוזיקה. כישרון אדיר, יצירתיות, סטאר קוואליטי, יכולת להיות גם מדויק וגם וירטואוזי, גם מפתיע וגם לספק את הסחורה של אמצע הדרך. איטן בחר כאן שיר ישן ועצוב, בלדה נשכחת של מירי אלוני, והפיח בה רוח נשמה וחיים חדשים. הוא עשה ממנה שיר ים תיכוני שנשמע כאילו להקת טיפקס התאחדה, וקובי אוז הביא לאולפן את קובי אפללו לדואט וארת אהוד בנאי שילווה אותם בגיטרה - כל כך רחוק מכל מה שקיבלנו עד כה מאיטן גרינברג. ההערה היחידה שלי היא שמדובר בשיר עצוב שהעיבוד העליז השכיח מעט את כוונת הטקסט המקורי שלו. לכן הציון כמעט מושלם, אבל רק כמעט.
ציון: 9.5

 

אנה אקהרד – "אנה"

שיר שני של משינה בתוכנית, תוך פחות מרבע שעה. לא רע עבור מנטורים של התוכנית המתחרה. "אנה" הוא השיר שבו אנה אקהרד נפתחת עוד יותר ממה ששמענו ממנה עד כה וחושפת את עצמה. הבחירה בשיר הזה אומרת הרבה מאוד על הזמרת שבחרה לשיר אותו, וכנות היא מצרך חשוב. מעבר לזה, הביצוע שלה היה נפלא. האמנתי לה לכל אורך הדרך, כשהיא כאבה כאבתי איתה וכשהיא קיוותה להצליח אם ירצה הגורל קיוויתי בשבילה. אקהרד כבר לא צריכה להוכיח כלום – היא זמרת נהדרת עם יכולת הבעה גבוהה, מוזיקלית מאוד, שסלסלה לקראת הסוף בעדינות וביופי בסגנון טורי איימוס. כשהיא מלטפת לך את האוזן אתה שלה לגמרי.
ציון: 9

 

שירן אסף - "גבר הולך לאיבוד"

שירן אסף עשתה הכל נכון. היא פתחה בעדינות, המשיכה עם תשוקה, ודי מהר עלתה לנקודה שבה היא חזקה – רוק נשי שמחבר רגישות עם כוח. היא הפתיעה אותי ביכולת לדייק, בפתיחה המצוינת שלה בתחילת הבית השני, ובכלל באופן שבו היא שלטה בנאמבר הזה. בפזמון השני היא לא התפתתה לצרוח את עצמה לדעת ושמרה על שפיות. בפזמון השלישי היא חזרה שוב לבלדה והצליחה לרגש אותי, למרות שלא הבנתי עד הסוף את החיבור שלה לטקסט. בסך הכל היא עשתה עבודה טובה.
ציון: 8

 

רן שפיר – "שיר תקווה"

מעבר לזה שרן שפיר הוא זמר מחונן עם קול מצוין ויכולת שירה גבוהה, הצורה שבה הוא מסלסל עושה לי צמרמורות. שפיר הוא חולה סלסולים ולמרות שבכוכב נולד מבקשים בדרך כלל מזמרים מזרחיים לסלסל כמה שפחות, מצדי שיסלסל כל השיר. מה שהוא עשה בסוף היה פשוט נפלא. הביצוע שלו ל"שיר תקווה" פתח בפני השיר הזה חלון חדש – לא עוד שיר מיינסטרים שנועד לרגש את הקהל של מירי מסיקה או שירי מימון, אלא המנון חיילים. עצמתי את העיניים ודמיינתי את רן עומד מול מאות גולנצ'יקים ששרים איתו כל מילה ומילה. אני בטוח שבשוק המוזיקה המזרחית יש כבר אמרגנים זריזים שמחכים לו עם פנקס צ'קים.
ציון: 9

 

תום כהן – "אם אני אלך"

תום כהן, כמו שירן אסף ועדי ארגלזי, נתנה הערב את אחד הביצועים הכי טובים שלה. הקאבר שלה לנינט היה תענוג. באיפוק שהיא הפגינה בתחילתו היה המון כוח. זה לא שהיא ניסתה לשיר רוק אגרסיבי ונכשלה – בדיוק ההפך. היא מודעת למגבלות שלה ולכן, בדומה לשרון קידושין, הביאה את הרוק מהמקום שלה, שבו היא עולה גבוה ומשדרת עוצמה, אבל לא מגיעה להתפרצות שלוחת רסן. האמנתי לכל מילה שהיא שרה, דמיינתי את הבחור שהיא רוצה לעזוב, וכשהיא כן התפרצה לקראת הסוף זה היה מדוד, לא מופרע וחסר שליטה. מבחינת ההבעה הקולית היא היתה מדהימה. נהניתי.
ציון: 9

 

טל טרבלסי – "בואי כלה"

אני לא מבין למה מישהו חשב להתלהב מהביצוע הזה של טל טרבלסי. הוא היה צפוי והיא היתה משעממת. אנחנו נמצאים בשלב גבוה בתחרות, שבו הזמרים צריכים לחשוב מאיפה להפתיע, לחדש ולרגש. טל נשארה אותו הדבר, קיבלנו ממנה את אותה מנת דין דין אביב כמו בשבועות הקודמים. לא היה בנאמבר שהיא נתנה שום דבר שנגע בי, שריגש אותי, אפילו השתעממתי. וזה חבל, כי יש לה פוטנציאל. לקחת שיר כמו "בואי כלה" ללבוש שמלה לבנה ולשיר אותו כמו שאחינועם ניני שרה אותו (רק בשתי דרגות פחות יפה) זה לא נקרא לעשות קאבר.
ציון: 7

 

סהר טוויטו – "צלצולי פעמונים"

סהר טוויטו היה אדיר. הוא לקח שיר מזרחי ישן של אהובה עוזרי ועשה ממנו שיר עם ישראלי נפלא. היה כאן פולק ורוק כאילו טוויטו הוא בן דוד נשכח של משפחת בנאי ומבחינה ווקאלית הוא הגיע לאיזורים של אמיר דדון. היו מאחורי הביצוע מחשבה מקורית, יכולת גבוהה, אומץ, שאר רוח וצניעות. הוא קנה אותי בשיר הזה מההתחלה ועד הסוף. הוא שר מעולה, מרוכז, נלחם, נואש ומנצח, כאילו לקח קורס אצל אביב גדג' וגבריאל בלחסן. איזה יופי, כמה מרגש.
ציון: 9.5

 

אניטה גסין – "צליל מיתר"

כמו טל טרבלסי גם אניטה גסין היא זמרת שמקבלת הרבה יותר מחמאות ממה שמגיע לה באמת. הביצוע שלה ל"צליל מיתר" היה נחמד, "מרגש" במירכאות כפולות, אבל היא שרה חלש ולא באמת נוגעת. אולי זה נכון ומדויק ועושה את זה לכמה אנשים, מבחינתי זה לא מספיק מעניין. בפזמון היא פותחת את הקול, אבל הצבע שהיא מביאה פשוט דהוי לעומת זמרות אחרות בתוכנית, בטח שמול המקור. בחלק השני של השיר היא השתפרה, הביאה יותר חספוס ועוצמה, אבל אז הורגש המרחק האמיתי שבינה לבין הטקסט – מה הקשר בינה לבין בחור צעיר שמאוהב במישהי.
ציון: 7

לינוי אקלה – "ארץ קטנה עם שפם"

עד עכשיו התאפקתי אבל כאן כבר אי אפשר. ללינוי אקלה מגיע ציון 10 עגול על מה שהיא עשתה בשיר הזה. איזו זמרת, איזה ביצוע. היה כאן הכל – קול מצוין, אירוניה בולטת, גרוב בהתחלה, בלדה בהמשך, אחר כך רגאיי, נשמה ורוקנ'רול. אקלה היתה גם חכמה בשירה שלה, גם צודקת וגם הגיע למקומות איכותיים מאוד. בהמשך היא הביאה אר אנד בי, נתנה חביבות ב"או או או" ובקטע מחיאות הכפיים ועפה לשמיים בבית השלישי. זה ביצוע שצריך למסגר ולתלות על הקיר.
ציון: 10

 

הדר עמרם – "רגע הניצחון"

האם הדר עמרם הגיעה לשיא היכולת שלה כזמרת? אני מקווה מאוד שלו. קיבלנו ממנה כאן ביצוע יפה מאוד, מדויק, עשוי היטב, שהזכיר עד כמה הבחורה הצעירה הזו מחוברת בזרמי העומק שלה להיסטוריה של הזמר העברי. היא נתנה ביצוע שהזכיר לי את פסטיבלי הזמר מפעם, לרגע דמיינתי שם את שלומית אהרון, אבל הכנות שלה היתה כובשת. אני חושב שאחרי שעברה בשלום גם את השלב הזה עמרם צריכה לקחת את עצמה בידיים ולמצוא בעצמה משהו שלאחרים אין, אולי מהכיוון של הגיל הצעיר, כי את זה שהיא מבוגרת בטעם שלה אנחנו כבר יודעים.
ציון: 8


קובי טמים - "ברכת המלך"

קובי טמים שר יפה מאוד ונחמד מאוד, ואפילו סלסל ושר בערבית, וזה לזכותו, אבל הוא לא הצליח לחרוג בביצוע הזה מעבר לסטנדרט המקורי של מירי מסיקה. זה הפך את הנאמבר שלו מעט צפוי. היכולות שלו גבוהות, הוא מוזיקלי מאוד וניחן בקול פעמונים שזמרים אחרים היו מתים שיהיה להם, אבל נדמה לי שהוא היה צריך ולנסות ולהפתיע כאן. אהבתי את הצורה שבה הוא שר, הוא אפילו נגע בי מעט, אבל היה חסר איזה טוויסט.
ציון: 8

>> הצביעו והשפיעו במצעד הלהיטים השבועי של mako, שירונט והתחנות האיזוריות