ליידי גאגא, טקס פרסי יו טיוב (צילום: Dimitrios Kambouris, GettyImages IL)
גם כשמרעננים, יש דברים שלא משתנים. ליידי גאגא מגיעה לטקס פרסי יו-טיוב עם שאריות מהלאווין | צילום: Dimitrios Kambouris, GettyImages IL

טקס פרסי היו-טיוב הראשון בהיסטוריה נערך הלילה בניו יורק ושודר באתר הפופולרי. זו הפעם הראשונה שבה אתר יו-טיוב, הבמה המרכזית ברשת האינטרנט לשירים ולקליפים, מקיים טקס פרסים מיוחד לעולם המוזיקה, שמתחרה בטקס פרסי אמ.טי.וי הטלוויזיונית.

השידור מניו יורק, בבימויו המבריק של ספייק ג'ונס כלל הופעות של ליידי גאגא, אמינם, "ארקייד פייר" ואמנים נוספים, בהנחיית ג'ייסון שוורצמן ורג'י וואטס, שנאלצו לחפש פתקי זכייה בתוך עוגות. גאגא, כהרגלה, "גנבה את ההצגה" כבר בהתחלה, כשהגיעה לטקס עם תחפושת שנראית כמו שאריות מחג "ליל כל הקדושים": חולצת עור שחורה מכופתרת, כובע שחור ומשקפיים תואמים, ופה מלא בשיניים מלאכותיות מוזרות (ויש שיאמרו די דוחות).

הפרסים

בטקס חולקו פרסים בשש קטגוריות, על פי הצבעת המעריצים בלבד, מה שיכול ללמד על נאמנותם של הגולשים לכוכבים הנערצים עליהם. המועמדים נבחרו לפי ההישגים שלהם בצפיות ובשיתופים באתר ובנספחיו (למשל גוגל פלוס), מספטמבר 2012 ועד ספטמבר 2013 (כולל).

בתואר "קליפ השנה" זכה "I Got A Boy" של "גירלז ג'נריישן", להקת הבנות הדרום-קוריאנית, שגבר על קליפים של מיילי סיירוס, ליידי גאגא, סלינה גומז, וואן דיירקשן ועוד שמות חזקים. כנראה שמעריצים מרחבי מזרח-אסיה הצביעו עבורן.

"אמן השנה" של פרסי יו-טיוב הוא אמינם, שגבר על בין היתר על ריהאנה, ג'סטין ביבר, קייטי פרי, ניקי מינאז', וואן דיירקשן וטיילור סוויפט.

בתואר "תופעת השנה" - הוידיאו שגרר אחריו הכי הרבה קטעי וידיאו של מעריצים - זכה "I Knew You Were Trouble" של טיילור סוויפט, שגבר על תותחים כמו "גאנגנם סטייל", "הארלם שיקק", "דיימונדז" ו-"Thrift Shop".

מקלאמור וראיין לואיס הם "פריצת השנה", כשגברו על קנדריק לאמאר, פסנג'ר, Naughty Boy ו-Rudimental.

בתואר "קליפ-התגובה של השנה" - קליפים שנוצרו כפרודיה או תגובה או גרסת כיסוי לקליפ מקורי, זכו לינדזי סטרלינג ופנטטוניקס על "Radioactive", שהגיב למקור של "אימג'ן דראגונז".

בתואר "המצאת השנה" - קליפים יצירתיים במיוחד שזכו להערצה - זכה DeStorm על "See Me Standing".

 

המופעים

ההופעות בטקס פרסי יו-טיוב לא היו רגילות, וחלקן דמה לקליפים, שבוימו וצולמו חי על הבמה. בכך הוא בידל את עצמו מהטקסים המסוקתיים וכמו ברא את עולם ההופעות החיות בטלוויזיה מחדש.

ליידי גאגא עלתה לבמה של הטקס כשהיא לבושה ומאופרת כהומלסית, עם פיאה בלונדינית, חולצה משובצת שראתה ימים טובים יותר וכובע מצחייה. היא שרה בצורה מוזרה את "Dope" ("אני צריכה אותך יותר מאשר סמים"), מתוך אלבומה החדש "ARTPOP", באופן שהתחבר למילים. ברגע השיא של הביצוע גאגא צרחה בכאב של אהבה נכזבת, עד שגרונה ניחר.

אמינם שר על הבמה את "Rap God", הוא צולם בשחור-לבן, על רקעים לבן ורקע שחור, מה ששיווה להופעה החיה שלו מראה של קליפ, שביים סינדרום.

גם להקת ארקייד פייר סיפקה הופעה חיה ששילבה חווייה של קליפ, לשיר "Afterlife", מאלבומה החדש "Reflektor", עם השחקנית גרטה גרוויק שמגלמת אישה שנפרדת מגבר, יוצאת ממסדרון בבית לתוך יער מושלג ומשם ללכיוון הלהקה, והכל על במת הטקס.

אביצ'י ביצע בחי את הלהיט הענק שלו "Wake Me up" במחרוזת עם "Hey Brother" ו-"You Make Me", להיטים נוספים מאלבומו האחרון, כאשר השחקנים מייקל שאנון, לינה דנהאם וונסה האדג'נס מציגים סצנה קולנועית על חברה של דיג'יי שעוזבת אותו, ונקלעת למריבה עם חברתו הנוכחית. דנהאם כתבה וביימה את העלילה, אותה בחרו מראש הגולשים. הסוף טראדי: שניים מכוכבי הסצנה מוצאים את מותם.

MIA ביצעה את "Come Walk With Me". היא התחילה אותו לכאורה על רקע מפרץ מואר, עברה דרך הבמה וסיימה בתוך מנהרת זמן עתידית - והכל באמצעות צילום ובימוי מתוחכם בחי.

הכנרית לינדסי סטרלינג ביצעה את "CRYSTALLIZE", כשבאמצעות מסכים מיוחדים היא נראתה כמו גיבורת-על שמרחפת בין גורדי שחקים.

טיילר דה קריאייטור וארל סוויטשירט הופיעו כשהם כמו במועדון קטנטן, צפופים מול ובתוך הקהל, באמצעות צילום כתף מרצד.