אייל גולן בהיכל התרבות (צילום: שרון רביבו)
"אני גאה באביתר קורקוס". אייל גולן | צילום: שרון רביבו

"אני גאה ושמח על זכייתו של אביתר קורקוס בתוכנית 'הכוכב הבא'", אומר הערב אייל גולן, שופט בעונה הראשונה ומי שביצע את השיר "רק אהבה תנצח" יחד עם להקת "אתניקס".

"כבר מהאודישן הראשון שלו הרגשתי ואמרתי בכל הזדמנות שמדובר בזמר טוב", ממשיך גולן. "אני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך הדרך".

"אין לי ספק כי סיום התוכנית הערב הוא התחלה חדשה וגדולה עבורו", ממשיך גולן. "כבוד גדול היה עבורי להיות חלק מהתהליך הזה שאביתר עבר במהלך כל התוכנית 'הכוכב הבא'״.

אתניקס – מותק (תמונת AVI: mako)
"מזמינים את אביתר קורקוס לשיר איתנו בהופעה". זאב נחמה וחברי "אתניקס" | תמונת AVI: mako

זאב נחמה, סולן להקת "אתניקס" ומי שכתב את השיר "רק אהבה תנצח" והלחין אותו יחד עם קלידן הלהקה תמיר קליסקי, שמח מאוד לשמוע על זכיית השיר בביצוע אביתר קורקוס בגמר העונה הראשונה של "הכוכב הבא".

"לצערי לא צפיתי בתוכנית כי היתה לנו הערב הופעה בשדרות", אומר נחמה, "אבל עדכנו אותנו בסמסים ואני נוסע הביתה לראות את ההקלטה. אני הולך להפתיע את אביתר קורקוס ולהזמין אותו להופעה של להקת 'אתניקס' ברידינג 3 בנמל תל אביב ב-3 בינואר. ההופעה נקראת 'המסיבה של אתניקס', ואנחנו מאוד נשמח אם אביתר יעלה לבמה ויבצע איתנו את שיר הזכייה שלנו. זה יהיה כבוד עבורנו. אני בטוח שזו תהיה חוויה גדולה לכולם".

-מה אתה מרגיש כשביצוע לשיר שלך זוכה בתוכנית כמו "הכוכב הבא"?
"אני גאה בזכיה, במיוחד שכשהיא באה מהצבעה מהבית, שהיא הקובעת. הקהל הצביע לזמר ולשיר וזה ניצחון יפה, אחרי שכל כך הרבה שנים ניסו להספיד אותנו ואת השירים שלנו. הנה השיר שרד עד היום. כשבחור כמו אביתר קורקוס, צעיר יחסית, בוחר שיר כזה ונותן לו את האינטרפרטציה שלו, ואחרי כל כך הרבה שנים מצביעים לשיר - אני לא יכול להיות יותר מסופק מזה".

-על מה כתבת את "רק אהבה תנצח"?
"כתבתי אותו בשנת 1998, לאלבום של אתניקס שנקרא 'ברוכים הבאים לישראל', שהיו בו עוד להיטים כמו 'BMW שחורה'. כתבתי אותו על זוג חברים שהיו בזוגיות של הרבה זמן, שש שנים, החליטו להתחתן, וביטלו את החתונה שבוע לפני. אחרי שבעה חודשים הם חזרו, התחתנו וחיים יחד עד היום. זה סיפור קלאסי של אהבה מנצחת. הסיסמה שלהם בחיים היא 'האהבה תנצח'. לאהבה יש כוח אדיר, בסוף היא מנצחת הכל".

-יש לשיר הזה מקום של כבוד ברפרטואר של אתניקס.
"נכון. כשהשיר יצא היינו בתקופה שבה רוב השירים שלנו היו פופ קצבי, ככה היה הראש שלנו, ובלדות היו לנו מעט מאוד, זה לא היה הדגל של הלהקה. השיר הזה, 'רק אהבה תנצח', צמח מתוך האלבום. הוא לא יצא כסינגל, אבל הרדיו והתקשורת דרשו אותו והוא הפך לסינגל. זה שיר שהיום סוגר את ההופעות שלנו ובאמת יש לו מקום מכובד ביותר אצלנו".

-הוא גם הוקלט בדואט עם אייל גולן.
"כן. אייל רצה להקליט לו קאבר, ובמופע המשותף של אתניקס ואייל גולן הקלטנו אותו מחדש והוא גם יצא באלבום ההופעה החיה. נדמה לי שהערב יש פה סגירת מעגל קטנה".

"רק אהבה תנצח"

"לו בחייקך הייתי בגיא צונן, מגונן הכל נותן, אף פעם לא רציתי לפגוע בך, לאבד אותך

אם רק תבקשי הלילה, אקח אותך איתי רחוק רק אל תגידי לא / וכשייגמר הלילה ליום חדש חכי, הוא יבוא ואתן לך את הכל

פזמון: כי רק אהבה תנצח את כל הדמעות, כשהכאב יחלוף אותך אני אשמור, כי רק אהבה תנצח את כל הדמעות, ובימים קשים אתן לך גם מסתור

כשבך אני נוגע גופי רועד, לא אמרת שניפרד, כי לא אוכל לשכוח מה שנתת, כשאהבת אותי

פזמון: כי רק אהבה תנצח את כל הדמעות, כשהכאב יחלוף אותך אני אשמור, כי רק אהבה תנצח את כל הדמעות, ובימים קשים אתן לך גם מסתור".

>> ביקורת "הכוכב הבא": טינה היתה יותר טובה מאביתר