יובל דיין פרומו (צילום: דורון עדות)
"לא מפריע לי שמעירים על המראה שלי "יובל דיין | צילום: דורון עדות

הזמרת יובל דיין מוציאה היום את שירה השני "עד שתחזור", בו היא משתפת פעולה עם עידן חביב ככותב, מלחין ומעבד, שאף מצטרף בשירה. זה הוא סינגל שני לדיין אחרי השיר "לאסוף" המצליח מאוד, אלא ש"עד שתחזור" הוא שיר יפה אף ממנו.

"הקשר עם עידן חביב נוצר דרך המנהלת שלי שהכירה בינינו", מספרת דיין. "רצינו ליצור ולעבוד יחד. הוא לא היה סגור על השם יובל והלך ושמע את האודישן שלי. זה היה בסמוך למלחמה הקודמת ואז הוא ישב וכתב שיר ואמר שהטקסט נכתב עבורי. שמעתי סקיצה שלו והיו לי דמעות בעיניים. הכל זה הרגשה במקצוע הזה הרי. ביקשתי לשמוע שוב את השיר ומצאתי את עצמי איתו באולפן של גלעד שמואלי מקליטה ומקבלת הכוונה".

-השיר נכתב ספציפית בשבילך?
"כן. עידן לא ניסה להלביש סיפור עלילתיץ הוא אומר ששמע את הקול שלי והשיר יצא מתוכו".

-מאיזה מקום התחברת לטקסט, שמדבר על געגוע?
"אני כל הזמן מתגעגעת כי אני רגישה, אבל לא כמו בשיר אני לא מחכה לאהובי שיחזור מהצבא. המילים האלה מרגשות לכשעצמן, אי אפשר שלא להתחבר לטקסט".

-הופתעת מהצלחת "לאסוף"?
"לפני שהוצאתי את השיר היו חששות של שיר ראשון, הימרתי על טקסט ולחן שלי, לא ידעתי איך הוא יתפוס. לשמחתי הרב התגובות היו אוהדות והשיר תפס. הושמענו ברדיו (דיין היא הזמרת היחידה יוצאת "דה ווייס" שנכנסה לפלייליסט של גלגלצ) וזה נתן לי ביטחון לשיר השני. בלי עין הרע נמשיך להצליח".

-ואיך התמודדת, זה שונה מבטלוויזיה?
"כן זו התמודדות שונה מבטלוויזיה. בזמן התוכנית הייתי הולכת ברחוב ומקבלת פרגונים על איך שאני שרה ואיך שאני נראית, מדברים איתך על המסביב. עכשיו מדברים איתי על דקויות, על מי נכתבה שורה ספציפית. זו התגשמות חלום בשבילי, נכנסים לתוכי ורואים אדם עם עומק שכותב ומשקיע".

אפרופו להשקיע , בינתיים דיין, תלמידת כיתה יב', לומדת לבחינות הבגרות. "הבגרות הראשונה בסוף החודש, יש עוד זמן, מתחילים בסוצויולוגיה אחרי זה ביולוגיה ובסוף מתמטיקה", היא מפרטת. "אני ביב', שנה אחרונה, הגיע הזמן לסיים".

-כבר דיברו איתך על להקה צבאית?
"דיברו אתי על להקה צבאית ועשיתי מבחנים, עברתי שלבים. נשאר לראות איפה ישבצו אותי. מה שיתנו לי אני אוהב. לשיר לחיילים זה תפקיד שאני יכולה לתרום בו".

יובל דיין (צילום: דורון עדות)
"אני תמיד באה עם ציפיות נמוכות ואז מופתעת לטובה". יובל דיין | צילום: דורון עדות

-איך תשלבי צבא וקריירה?
"אני מקווה שיהיה בסדר. הצבא זה פרק משמעותי בחיים ולא אדלג עליו. אשלב אותו כמו ששילבתי את הלימודים. יש לי מחויבות לחיים שלי, אחר כך קריירה, ויהיה בסדר, נעשה את זה".

-מתי את מתכננת להוציא אלבום בכורה?
"אנחנו עוד לא סגורים לגבי מועד האלבום ומועד הגיוס. אני מקווה שייצא טוב סך הכל".

-בעיניך, איזה סוג של זמרת את?
"אני עוד לא יודעת, עוד לא מצאתי. יש לי את הכיוון השקט, יש מוזיקת עולם, לאן שזה ייקח אותי. רוב השירים ב'דה ווייס' היו שקטים, רגועים, אבל אולי הערב אכתוב שיר רוק, ואז מה?".

"מבחינתי השמיים הם הגבול, כמה שיותר פסגות לכבוש"

-עד לאן את שואפת?
"מבחינתי השמיים הם הגבול, כמה שיותר פסגות לכבוש. אני משקיעה בעבודה שלי. בשיחות עם עידן הוא אמר לי שאני חרוצה ועניינית ובאה ממקום שאני מסוגלת להשקיע. בשבילי זה הכל, וכל עוד יש פידבק מהקהל אני שם".

-את מועמדת ל"תגלית השנה במוזיקה"?
"הלוואי. אני לא אוהבת להגדיר יעדים, אלא לזרום עם מה שיוצא. לא ציפתי לפלייליסט וכשהיחצן שלי עופר הודיע שאני בפנים מאוד שמחתי. ככל שאני באה עם ציפיות בתחתית אני יוצאת מופתעת לטובה ואני ממשיכה בגישה הזו - לא מצפה ליותר מדי ואז שמחה להיות מופתעת לטובה".

-הזכרת מקודם הערות על המראה שלך, מפריע לך שמתייחסים אליו?
"בכלל לא, כי עבורם הייתי דמות בטלוויזיה ותמיד יהיה מה להגיד. לציבור יש זכות להגיד אז סבבה".

-יש לך חבר?
"לא, כרגע אין לי. אבל אני לא בקטע של וטו ושאין לי זמן. מה שבא - בא. אני פתוחה להצעות".

>> אביב גפן: "גם אם אמות מחר - עברתי מלא בחיים"