אביצ'י (צילום: Alex Wessely)
"בפעם הראשונה בחיים שלי, אני לא מרגיש לחץ לעשות כלום". אביצ'י | צילום: Alex Wessely

בגיל 25, אחרי שהוביל בנחישות את סצנת ה-EDM ללב המיינסטרים של אמריקה דרך להיטי פולק-קאנטרי-דאנס כמו "Wake Me Up", משחרר אביצ'י המנון חדש, "The Days", שיר רוק בביצועו הקולי של רובי וויליאמס (לא פחות), ששום מסיבת תיכוניסטים או סטודנטים בקולג' לא תהיה שלמה בלעדיו בשנה הקרובה; להיט מהאזנה ראשונה שבוודאי יככב בקרוב בפרסומות וסרטי קולנוע. בלב קליפ המילים (שלב ביניים בין סינגל לקליפ), אמן ציור על קירות יוצר ממילות השיר את דמותו של המפיק-דיג'יי-כוכב, ולבסוף מקיף אותה בצבעים עליזים.

השיר הוא הסינגל הראשון מאלבומו הבא של אביצ'י, "Stories", שצפוי לצאת באפריל 2015, ולכלול, על פי הפרסומים, שיתופי פעולה גם עם כריס מרטין מ"קולדפליי", בילי ג'ו ארמסטרונג מ"גרין דיי", ווייקליף ז'אן, סרג' טאנקיאן מ"סיסטם אוף א דון", מתיסיהו ועוד.

אבל לא הכל ורוד בחייו של הסופסטאר-דיג'יי השוודי, שנולד בשם טים ברגלינג. בשבוע שעבר הוא היה אמור לדלג, כדרכו, מפסטיבל "טומורווורלד" באטלנטה לפסטיבל "סטורם" בשנגחאי. במקום, הוא נאלץ לעצור מנוחה בביתו שבשטוקהולם. זאת אחרי שלפני כשלושה שבועות, הוא ביטל במפתיע מספר הופעות, כדי להחלים לחלוטין מהניתוח שעבר בחודש מרץ. באותו הניתוח נכרתו כיס המרה והתוספתן של אביצ'י. "מאז הניתוח שלי אני ממשיך וממשיך, איבדתי משקל, הייתי חייב הפסקה", הוא אומר בראיון ל"בילבורד" האמריקני.

סירב להסיר את כיס המרה בגלל אלבום הבכורה

הצרות הבריאותיות של אביצ'י החלו בינואר 2012, אז אושפז למשך 11 ימים בבית חולים בניו יורק עם דלקת חמורה בלבלב, שנגרמה, ככל הנראה, עקב שתייה כבדה של אלכוהול - מה שבהחלט עלול לקרות למי שבילה את השנים האחרונות בחייו בין מועדונים, בתי מלון ומחלקות ראשונות של מטוסים, וצריך איכשהו לברוח לפעמים מהרעש. המצב הורע שוב במרץ 2013, עם אשפוז בבית חולים באוסטרליה וביטולי הופעות. הרופאים שם האיצו בו להסיר את כיס המרה, אבל הוא סירב, בשל ההכנות שהוצאת אלבום הבכורה שלו, "True", שיצא בספטמבר הקודם והפך מיד ללהיט.

אביצ'י פרסי הלילה (צילום: שוקה כהן)
24 מיליון דולר נטו בשנה האחרונה. "קשה להגיד 'לא' בתעשייה הזאת" | צילום: שוקה כהן

אביצ'י הפסיק לשתות, אבל זה לא ממש עזר לו, ובחודש מרץ האחרון נאלץ לנטוש באמצע את פסטיבל "אולטרה" במיאמי. הבעיות בלבלב חזרו, והפעם גם האפנדיציט שלו התפוצץ. הוא עבר, כאמור, ניתוח להסרת התוספתן וכיס המרה, התאושש ממנו מהר, וחזר אחרי חודש ללוח הזמנים המטורף שלו. "לקחתי חודש הפסקה", הוא אומר בראיון ל"בילבורד", "הייתי באולפן 12 שעות ביום, ומיד אחר כך חזרתי להופיע. קשה להגיד 'לא' בתעשייה הזאת. אתה רוצה לנגן את כל המוזיקה שלך ולהיות בכל מקום אפשרי". או כמו שרואה החשבון שלו מכנה זאת - רווח נקי של 24 מיליון דולר בשנה, מהופעות בפסטיבלים ברחבי העולם, ובמועדונים בלאס וגאס, וחוזים ושיתופי פעולה עם חברות כמו קוקה קולה וראלף לורן.

"ההשפעות שלי מתרחבות, מבחינתי אין מגבלות"

"עכשיו אני הולך לנסות להאט את הקצב", מבטיח אביצ'י, "לקחת הפסקה זה הדבר הטוב ביותר שיכולתי לעשות. אני משתפר כל הזמן". מי שדחף אותו לקחת חופש אלו הם לדבריו "חברים ובני משפחה", ביניהם חברתו, הדוגמנית רקל בטנקורט. כמובן ש"להאט את הקצב" זה עניין יחסי בלקסיקון של אביצ'י. "אני תמיד במגמה להאיץ דברים", הוא אומר עם שחרור הסינגל החדש שלו. "רציתי לקחת צעד הצידה מ'Wake Me Up' והפולק, כדי לגלות איך ההשפעות שלי מתרחבות, מבחינתי אין מגבלות", הוא אומר, ומזכיר את להקת "קווין" ו-Toto כהשפעות.

המנהלים של אביצ'י שהתראיינו לכתבה ב"בילבורד" בטוחים שהאלבום הקרוב יהפוך אותו למגה-כוכב בינלאומי ומגדירים אותו "רגע הדיוויד בואי שלו". לא פחות. אבל המנהל האישי שלו אש פורנורי דואג גם לבריאות של הטאלנט: "נחכה עם הכל עד שטים יחלים לגמרי. אין לנו הערכות מתי זה יקרה. אנחנו משגיחים עליו, וכאשר הוא יהיה בריא לגמרי, לא נצטרך יותר להתעסק בזה". אביצ'י עצמו כבר לא יכול לחכות לחזרה שלו, אבל אומר: "בפעם הראשונה בחיים שלי, אני לא מרגיש לחץ לעשות כלום. אני יכול לקחת את הזמן ולהתמקד במאה אחוזים באלבום, שם נמצאת התשוקה הראשונית שלי, במוזיקה".