אביב גפן, פסטיבל ערד (צילום: סיון פרג')
"אין היום מספיק שירים טובים". אביב גפן | צילום: סיון פרג'

אביב גפן מקדם בימים אלה בעיקר את הקריירה באנגליה וגרמניה, וקוצר הצלחה עם השיר הראשון שהוציא "It's Alright", אבל ב-18 בדצמבר יחזור אל מסורת בה החל לפני כמה שנים ויציין עשור לאלבום "חלולים" (שיצא ב-98'), במופע מיוחד שיתקיים במועדון התאטרון ביפו. בתוכנית: כל שירי האלבום, ביניהם "בוקר טוב איראן" וכן שירים נדירים ובי-סיידים.

אביב גפן חוגג עשור לחלולים - זכו בהזמנה זוגית

בראיון מיוחד מפריז מסביר אביב גפן במה שונה בעיניו "חלולים משאר אלבומיו. "האלבום נכתב בחדר שינה בלונדון בסיבוב הראשון שגרתי שם בשנת -96'97'", נזכר גפן, "ואפשר לשמוע מהסאונד הסיכתי והדיסוננטי שהושפעתי יותר ממה שהלך שם ברחובות באותה התקופה. האלבום היה כל כך רחוק מההרגל של האוזן הישראלית. נעים לומר על האלבום שהוא הקדים את זמנו או במילים אחרות נכשל. אבל עד היום אני ו'התעויוט' מבצעים שירים מהאלבום הזה ומבחינתי זוהי אבן דרך בקריירה שלי, ללא ספק.

"'חלולים' הוא פרח שחור בשדה הפורח של השירים שלי"

"אם אפשר להמשיל את השירים שלי כשדה פורח אז האלבום הזה דומה לפרח שחור שיוצא מתחת לאבן כהה. מדי פעם תפקידו של האמן זה ללכת למקום רחוק ביצירה שלו ולחזור ולספר למאזין מה הוא ראה שם. את 'חלולים' אני מחבק עד היום ושמח שברי סחרוף ומשה לוי הלכו איתי ושתלו זרעים שגדלו לאלבומים כמו 'ממנטו מורי' או להקמת ההרכב 'בלאקפילד'".

-מהי ההרגשה שלך כשאתה עושה גיחה לארץ למופע כמו עשור ל"חלולים", בזמן שכרגע עיקר מרכז הכובד של הקריירה שלך נמצא בחו"ל?
"התחושה נפלאה. חזרנו לא מזמן מסיבוב הופעות באירופה באוטובוס ואנחנו יוצאים בקרוב לסיבוב נוסף. במהלך ינואר יוצא הסינגל השני באנגליה וגרמניה ויש הרבה עבודה סביב זה. כמובן שיש געגוע לקהל בארץ ובדיוק בשביל זה אנחנו עורכים מסיבה קצת פרטית לגרעין הקשה של 'ילדי אור הירח' ומנגנים את כל האלבום 'חלולים' ורק שירים נדירים שלא זכו כמעט לביצועים בהופעות.

"יש הרבה קהל שמגיע להופעות הגדולות ולחלקם הפעמונים שפותחים את השיר 'מחר' מזכירים יותר צילצול לגיהינום מרוב שהוא מנוגן בהופעות. לכן החלטנו להעניק לקהל הקשה שלנו את השירים שהם בדרך כלל לא זוכים לשמוע ומבחינתי זהו ערב חד פעמי".

"המון שירים היום מזכירים לי פרסומת לחיתולים"

-כשאתה מסתכל היום על מצב המוזיקה הישראלית, אם היית מנסה לפרוץ היום כאותו אביב גפן צעיר ומרדני, היית מקבל לדעתך צ'אנס מהמדיה? היית מצליח לפרוץ?
"אני רוצה להאמין שאם אתה מספיק מוכשר ומביא איתך משהו חדש אז יש שם אוזניים בחוץ שיקשיבו. ומצד שני יש לאחרונה איזושהי זילות בהלחנה ובכתיבה ויש המון שירים שמזכירים לי פרסומת לחיתולים מאשר שירים שעומדים בפני עצמם.

"נורא נוח להאשים את הרדיו, חברות תקליטים או את קיסריה שהפכה למסיבת הפלגה, אבל האמת היא שאין מספיק שירים טובים".

אביב גפן חוגג עשור לחלולים - זכו בהזמנה זוגית

*מערכת אתר mako אינה אחראית על חלוקת הכרטיסים בפועל או על קיום ההופעה בפועל