בנובמבר 2011 הוציאה נעמה כהן את השיר "אולי תבוא" שעסק בסטוץ לילי בתל אביב, שיר שהשיק את ההופעות הראשונות שלה. באותו ראיון סיפרה נעמה כהן שיש לה זוגיות חדשה, אבל סירבה לפרט. היום כבר כולם יודעים שמדובר ביהל דורון, גיטריסט וזמר, ואחד המוזיקאים העסוקים ביותר במוזיקה הישראלית בשנה האחרונה, שהוציא עם חברו גיא מנטש את אלבום תחת השם "Revelday" , הופיע ב"דה ווייס" והלחין והפיק כמה וכמה להיטים לאמנים אחרים. השלב הבא בהצלחה שלהם הוא חימום ל"קארדיגנז".

היום חוגגת נעמה כהן את יום הולדתה ה-27 ומוציאה ביום המיוחד את "ללכת בכאילו", שיר וקליפ וסינגל הבכורה הרשמי הראשון שלה. את מילות השיר חיבר יהל דורון והוא מתאר בהן את תחילת הרומן בינו לבין כהן, שהלחינה. את העיבוד יצרו במשותף עם גיא מנטש, השותף של דורון לצמד.

"השיר מדבר על תחילת הקשר בינינו, על הבלבול של ההתחלה"

"השיר מדבר על תחילת הקשר בינינו", אומרת נעמה כהן. "הוא מבוסס על אמת ומתאר את הבלבול שיש בהתחלה, כשאתה לא יודע אם אתה רוצה או לא. משפט המפתח הוא 'תן לי ללכת בכאילו ולחזור באמת', זה משפט שנתפס אצלנו ביום יום. יהל שלח לי את הטקסט של השיר, שישב אצלי על המחשב כמה חודשים. ואז ביקשתי ממנו שיר חדש והוא הזכיר לי את הטקסט ההוא. חיברתי את הלחן תוך דקות וזה פשוט היה כל כך נכון לשיר. השמעתי לו והוא ממש אהב. הייתי בספקות כי זה הרגיש לי יותר מדי קטצ'י וקליט ופחות קסם לי. התחלנו לעבוד באולפן של יהל וגיא שהפיקו והתאהבתי בשיר הזה זו הסיבה שהוא יוצא כשיר ראשון. הוא מרגיש לי מאוד נכון, מתאר את החיים שלי ואני מאוד מחוברת אליו".

נעמה כהן פרומו (צילום: דימיטרי שיבצנקו)
"לפעמים אני מעדיפה להיות מכוערת ושיבואו לשירים שלי ממקום נקי". נעמה כהן | צילום: דימיטרי שיבצנקו

-וחוץ ממנו?
"יש ארבעה שירים שמוקלטים הרבה סקיצות לעוד. אני כל הזמן כותבת, מחפשת שירים יותר טובים שלי, אני לא נחה בקטע הזה. הייתי עסוקה בלהופיע כל השנה האחרונה, בלהשמיע שירים. אני מופיעה קבוע בבר גיורא בתל אביב, אחת לחודש, והגיטרה יותר מרכזית בהופעה, גם התחלתי לנגן בס. אני מחפשת איך עוד אני יכולה להמציא את עצמי וזה ממש ממש כיף".

-והיום את חוגגת יום הולדת 27.
"אולי אהיה ב'מועדון 27'? סתם, בצחוק. תשמע, הכל קורה בזמן הנכון ועכשיו זו תקופה טובה. אלה ימים מרגשים, כל השנה האחרונה הזאתי. עשיתי הרבה, הספקתי הרבה, כתבתי הרבה שירים, התעמקתי, חיפשתי מה אני רוצה להגיד, איך אני רוצה להישמע, מה אני אוהבת. מרגש אותי שסוף סוף משהו יוצא לאויר. היה נראה לי הכי נכון והכי סמלי להוציא את השיר החוצה ביום ההולדת".

"אני אמן שנשאר להרבה זמן, סוג של פסקול מאוד ישראלי"

-ומה את רוצה להגיד, איזה סוג של אמנית את?
"אני אמן שנשאר הרבה זמן כדי לכתוב וליצור. אני סוג של פסקול מאוד ישראלי, לא איזה זן נדיר מחו"ל. אני עושה משהו ארצי, שמדבר ללב של מי שגר פה. גם כתבתי שירים על המציאות שלנו, על מה שקורה פה. אני חיה פה ומתוך הדברים שאני עוברת בארץ על זה אני כותבת. זה האמן שאני וזה האמן שאני רוצה להישאר. לא רוצת להיות אחת שמוציאה שיר יפה ולמחרת נעלמת. השירים שלי אומרים את האמת שלי, מה שאני חושבת ומרגישה, ולכן אני יוצרת כל הזמן. מרגע שנגמר 'כוכב נולד' עברתי שנה של כתיבה, הלחנה, חיפוש, אירוחים, שיתופי םעולה וחיפושי סאונד. כל דבר שיגרום לי להביא את עצמי בעוד איזושהי צורה".

-בואי נחזור לשיר וליהל.
"אני ויהל עוד מעט שנה ביחד. אנחנו מכירים שנה, אבל לקח זמן להיות זוג. קודם עבדנו יחד והזוגיות התפתחה מעבודה על השירים שלי, ככה זה התחיל. הכרנו כשגיא ויהל בא ללוות את דיאנה גולבי ב'כוכב נולד', כשהיא באה לשיר בעונה שבה השתתפתי. נפגשנו מאחורי הקלעים של התוכנית והתחלנו לדבר. הוא מצא אותי בפייסבוק, שלח לי שירים שלו ואהבתי את מה ששמעתי. שבועיים לא דיברנו ואז הודחתי והייתי צריכה לחזור לגלגל הצלה עם שיר חדש. דיברתי עם יהל בפייסבוק והוא הציע לי רעיונות לעיבוד של השיר 'לשם'. באתי אליו הביתה כדי למצוא עיבוד סוחף שיחזיר אותי לתוכנית, ומהעבודה נוצרה כימיה טובה. החלטנו להיפגש שוב, באתי עם שירים, השמעתי לו, נולדו לחנים שיצרנו יחד, דברים התחילו להתגלגל למקום טוב, לחיבור מוזיקלי חזק".

רבלדיי, גיא מנטש, יהל דורון (צילום: דן פרץ)
"יהל אומר שהוא זמם את הקשר הזה מהתחלה". יהל דורון (משמאל) עם חברו לצמד גיא מנטש | צילום: דן פרץ

-מתי זה הפך ממוזיקלי לרומנטי?
"אני אפילו לא זוכרת באיזה ערב זה קרה. פשוט היינו המון זמן יחד, הקשר התעמק, נכנסנו להקליט שיר ראשון ויהל כתב והציע לי להקליט איתו ועם גיא ואחרי כל מה שעברנו זה נהיה מאוד טבעי, נקשרנו וזה קרה. הנקודה שבה הרגשתי שזה רומנטי היתה כשהוא נסע לחו"ל להופעות ומהרגע הזה הרגשנו את הגעגוע שמסמל שזה משהו שחסר לנו, לשנינו. נוצר חיבור אישי חזק ומיד היה חיבור מאוד עמוק בינינו. כשהתחלנו לעבוד יחד לא דמיינתי שנהפוך לזוג, אבל הוא אומר שהוא זמם את זה מהתחלה".

-אתן כאלה תמימות. מתי הרגשת שאת אוהבת אותו?
"כשהתגעגעתי אליו. זה היה הסימן שצריך להסתכל על זה כשהוא חוזר ולקחת עניינים ברצינות".

"מה זה נוצץ, לא יאמן, הדירה פה כולה מנצנצת חבל על הזמן"

-אז עכשיו אתם הזוג הנוצץ של הריאליטי, כוכב נולד ודה ווייס?
"מה זה נוצץ, לא יאמן, הדירה פה כולה מנצנצת חבל על הזמן. יצא ששנינו היינו צריכים לעשות צעד שקשור לטלוויזיה כדי לקדם את המוזיקה וסך הכל אנחנו מאוד מרוצים".

-בדה וייס כבר הייתם יחד.
"כן, והייתי מאוד גאה בו. אבל אין מה להשוות ל'כוכב נולד'. שתי תוכניות שונות".

-שאלת רמי ריטה או דץ ודצה: איך זה גם להיות זוג וגם לעבוד יחד?
"זה עובד טוב כי הצד השני כבר מכיר אותך. אנחנו מבינים אחד את השני יותר בקלות מאנשים אחרים, זה יתרון.

נעמה כהן פרומו (צילום: אורן כהן)
"כתבתי שירים על המציאות שלנו, על מה שקורה פה. אני חיה פה ומתוך הדברים שאני עוברת על זה אני כותבת" | צילום: אורן כהן

-מצד שני אתם לוקחים את העבודה הביתה.
"מדהים, אבל אנחנו באותו ראש מוזיקלי. לא התווכחנו על משהו בשיר שלא עובד לאחד משנינו. אנחנו מסכימים על הדברים. לקח לנו זמן ללמוד את הנוסחה וזה מרגיש טוב. רוב הזמן מרגישים את היתרונות בזוגיות של שני מוזיקאים. אני לא אומרת שזה מושלם, אנחנו חווים אחד את השני עם עליות ומורדות ומצבי רוח אבל בשבילי לפחות זה יותר יתרונות מחסרונות".

-לא נימלט מזה: במבט לאחור, איך את מסכמת את חוויית "כוכב נולד"?
"ניסיון טלוויזיוני חשוב בשבילי. יריית פתיחה חשובה, הופעה בבמה גדולה. נהניתי מאוד להיות חלק מדבר כזה. ההדחה שלי נתנה לי עוד יותר דחיפה, כי שם לא הראיתי את הכל ועכשיו אני צריכה להביא את השירים שלי ואת מה שאני באמת. כוכב נולד נתנה לי מוטיבציה להראות את עצמי כאמנית".

"לולא עקשנות וכוח ומוטיבציה ולעמוד על שלי לא הייתי מוציאה סינגל"

-את מרוצה מהמראה החיצוני שלך, שהוא חלק מה"חבילה" שלך?
"אני לא רואה בזה משהו מרכזי ב'חבילה' שלי. לפעמים אני מעדיפה להיות מכוערת ושיבואו לשירים שלי ממקום נקי. אני לא חס וחלילה.. הכל מלמעלה, הקדוש ברוך הוא נתן לי מתנה שאני חיה איתה טוב תודה לאל... אבל זה לא הדבר העיקרי בחבילה של נעמה כהן, איך שהיא נראית. זה חלק מהחבילה, אבל זה לא העיקר. זה ברכה, אבל אני לא לוקחת את זה יותר מדי ברצינות".

-השלימי את המשפט: נעמה כהן היא בחורה מאוד...
"עקשנית. לולא עקשנות וכוח ומוטיבציה ולעמוד על שלי לא הייתי מגיעה לסינגל בכורה היום".

*נעמה כהן תופיע ב-30 ביוני בבר גיורא בתל אביב, שם תארח את גיא ויהל.