בוב דילן, גראמי 2011 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
מופע חובה. בוב דילן | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

בוב דילן נחת אמש (ראשון) בישראל ויופיע הערב באיצטדיון רמת גן (עם מופעים פותחים של אסף אבידן וריקי לי ג'ונס). שערי האיצטדיון ייפתחו בשעה 18:30 בערב. מופע החימום של אסף אבידן יחל ב-20:00 ויימשך כחצי שעה. ב-20:30 או מעט אחר כך תעלה ריקי לי ג'ונס למופע של חצי שעה גם היא. בוב דילן צפוי לעלות לבמה ב-21:15.

דילן שמתאכסן במלון דן בתל אביב, נחשב לאורח צנוע ועד כה כוללת רשימת הדרישות שלו מאחורי הקלעים של המופע בקבוק מים מינרליים בלבד. מיחסי הציבור של המופע נמסר כי בוב דילן מתכוון לבקר היום ככל הנראה בכותל המערבי בירושלים. עדיין לא ברור אם דילן יקיים באלאנס לפני ההופעה באיצטדיון.

בוב דילן היה אמור לנחות בארץ רק היום (שני) אחר הצהרים ולהגיע הישר משדה התעופה לאיצטדיון, אבל הוא בחר להפתיע ולהגיע לארץ כבר הערב. "הוא נחת בישראל בהפתעה, לא ידענו שהוא מגיע ולכן גם לא חיכינו לו בשדה התעופה. האבטחה הבינלאומית שלו הודיעה לאבטחה שלנו שהוא נחת וככה ידענו, הם גם שכרו לבד את החדרים במלון", אומרת מנהלת יחסי הציבור של המופע רונית ארבל. "בוב דילן עצמאי לגמרי ולא מדווח לנו על הדברים שהוא עושה, עשה או מתכוון לעשות לפני ההופעה", אומר המפיק גדי אורון. "הוא נחת בישראל באופן עצמאי ואנחנו לא יודעים מה התוכניות שלו".

נמכרו כמעט 30 אלף כרטיסים, המפיקים לא יפסידו כסף

בתקשורת התרוצצו בימים האחרונים שמועות על מכירת כרטיסים נמוכה למופע של דילן. כנראה שאפקט הקנייה המאוחרת שאופייני לקהל הישראלי עבד גם כאן, כי מהפקת המופע אישרו ל-mako שכבר נמכרו קרוב ל-30 אלף כרטיסים - פחות מלאלטון ג'ון וללאונרד כהן, אבל עדיין מספר מכובד, ויש להניח כי הערב, אחרי ניחתתו של דילן, יימכרו עוד כמה מאות או אלפים.

יש לציין כי ה"ברייק איבן" ("Brake Even") של ההפקה - מספר הכרטיסים שצריכים להימכר כדי שהיא לא תפסיד כסף - עמד מראש במופע של בוב דילן על 25 אלף כרטיסים. כלומר - גם במה שמסתמן כקיץ קשה, צפוף ומרובה הופעות ואחרי שלא ראו רווח גדול מג'סטין ביבר - הצליחו המפיקים מרסל אברם וגדי אורון לא להפסיד כסף על בוב דילן (זאת אם אכן עברו את ה-25 אלף כרטיסים, לדבריהם). (אסף נבו)

המלצה חמה: לכו לדילן

מחר (שני) בערב יעלה בוב דילן על הבמה באיצטדיון רמת גן עם נגני הליווי שלו לכמעט שעתיים של הופעה. זה הזמן לספק לכל המתלבטים את הדחיפה האחרונה. למרות כל מה שקראתם או שמעתם על דילן בהופעה - אתם חייבים ללכת להופעה הזאת, שתהיה ללא ספק ההופעה החשובה של הקיץ.

קודם כל, בשביל להגיד תודה לאמן החשוב הזה על כ-50 שנות יצירה שהעשירו את עולמנו בעשרות שירי מופת ובהשפעה גורפת על דורות של מוזיקאים מחוננים, שאם אתם לא אוהבים את דילן - אתם בטוח אוהבים אותם.

הסיבה השניה והרלוונטית יותר היא שאם תצטרפו לתחנה הזאת בסיבוב ההופעות הבלתי נגמר של דילן באוזניים פתוחות ועם אהבה - תקבלו יוצר שבגיל 70 עדיין כותב ומקליט אלבומים נפלאים (במיוחד Modern Times מ-2006 שיקבל נוכחות במופע), וביחד עם הלהקה המצויינת שלו יתן לכם כשעתיים עם מבחר מהקלאסיקות שלו, בעיבודים חדשים שמשקפים אותו בזמן אמת. נכון שאולי לא תקבלו את "Sara" ו-" Hurricane", אבל לשמוע את "Like A Rolling Stone" בהופעה מפי המקור זו עדיין זכות גדולה.

ביום חמישי האחרון פתח בוב דילן את סיבוב ההופעות האירופאי שלו באירלנד וכמו שכבר סיפרו לכם כאן לפני כחודש, דילן נוהג לחדש ולרענן את רשימת השירים שאיתה הוא מופיע בכל מופע, ובכך הוא מייצר בכל ערב מופע מיוחד ולא לעוס או מתוסרט. למרות זאת, עדיין יש כמה עוגנים קבועים שאפשר לחזות אותם ובכך להגיע למופע מוכנים באופן יחסי, ומי שיכיר יותר אולי גם יהנה יותר.

לצורך כך ניתחנו את 17 ההופעות שקיים דילן בחודש אפריל במקומות כמו סין ואוסטרליה ועכשיו גם הוספנו להם את ההופעות העדכניות מאירלנד ואמש באנגליה שממשיכות את אותו קו שצפינו.

השליש הראשון

רוב הסיכויים שהמופע יפתח עם השיר המצויין "Gonna Change My Way Of Thinking" מהאלבום "Slow Train Coming" מ-79' כשדילן מנגן באורגן. בשיר הזה יש גם הצהרת כוונות ברורה מצד דילן על הבחירה שלו בחופש הבחירה לעשות מה שטוב לו ולא מה שחושבים שהוא צריך לעשות. לשיר אגב יש שתי גרסאות עם מילים שונות, כשדילן מאמץ את הגרסה שהתפרסמה ב-2003 באלבום שירי הגוספל שלו.

והנה 3 השירים הראשונים מהופעה של דילן בביג'ין לפני חודשיים: Gonna Change My Way Of  Thinking, השני: It's All Over Now, Baby Blue , והשלישי:  Beyond Here Lies Nothing

השיר השני במופע הוא לטעמי הנעלם הגדול בכל הופעה של דילן בסיבוב הזה. בשלב הזה דילן עובר לקדמת הבמה ושולף מתוך הרפרטואר המדהים שלו את אחת הקלאסיקות החזקות שלו. כל פעם שיר אחר ומהבדיקה שלנו - שם נמצאים השירים החזקים והאהובים ביותר. השירים שחזרו הכי הרבה הם Don't Think Twice It's All Right  ,Senior, It Ain't Me, Babe וההברקה שבוצעה השבוע גם באירלנד וגם באנגליה It's All Over Now, Baby Blue . מדובר בשירים שיקרים לליבם של מעריצי דילן ואם נזכה לשמוע אחד מהם זה אומר שאת האחרים שצויינו כבר לא נקבל באותו הערב.

Don't Think Twice It's All Right,  שנחאי

עוד שיר קבוע שדילן לא מוותר עליו בשום הופעה הוא "Tangled Up In Blue" מהאלבום המופתי "Blood On The Tracks", שיצא ב-75' ומופיע תמיד כשיר רביעי או חמישי.  וידאו שמצאנו מהופעה שלו בסין מראה שהשיר הזה נשמע קרוב מאוד לגרסה המקורית שלו ובכלל כל הטענה על כך שהשירים מתרחקים מיליוני שנות אור מהמנגינה המקורית מוגזמת כפי שאפשר לראות מקטע הוידאו.

Tangled Up In Blue

השליש השני

מכאן ועד השליש האחרון של המופע הכל אפשרי מבחינת השירים במופע, אבל יש כמה דברים שכן חוזרים. שירים שנוגנו בחודש האחרון ברוטציה גבוהה יחסית בחלק הזה A Hard Rain's A Gonna Fall ,  Things Have Changed , The Levee's Gonna Break , High Water, Tweedle Dee & Tweedle Dum, Spirit On The Water , Desolation Row, Beyond Here Lies Nothin

Spirit On The Water – אפריל 2011 אוסטרליה


Desolation Row  -  אפריל 2011 אוסטרליה

השליש האחרון

בסביבות השיר העשירי מתחילים להגיע הקלפים הבטוחים של המופע כמו Highway 61 Revisited, Simple Twist Of Fate, Thunder On The Mountain והשיר שסוגר תמיד את החלק הרשמי של המופע Ballad Of A Thin Man

Highway 61 Revisited חדש לפני יומיים באירלנד

Simple Twist OF Faith לפני יומיים באירלנד

ההדרן

בהדרן דילן כבר ממש מפנק לפי הכללים והוא כולל באופן קבוע בין 2 ל3 שירים קבועים. כאן מגיעים להיטי העל של דילן Like A Rolling Stone , All Along The Watchtower ותפילת הסיום של Forever Young שאמש הוחלפה בלונדון באופן די נדיר ב- Blowin' In The Wind. עכשיו נשאר רק לקוות שהמופע יהיה מוצלח, ושדילן יהנה מאחורי הקלעים מבקבוק המים המינרליים שביקש במסגרת ה"דרישות".

Like A Rolling Stone חדש לפני יומיים באירלנד

סיכום השירים (הכמעט) בטוחים

Highway 61 Revisited
Ballad Of a Thin Man
Like A Rolling Stone
Forever Young
Tangled Up In Blue
Simple Twist Of Fate
Gonna Change My Way Of Thinking
Tweedle Dee & Tweedle Dum
שירים עם סבירות גבוהה
All Along The Watchtower
 Desolation Row
Things Have Changed
Spirit On The Water
Thunder On The Mountain
להיטים ושירים חזקים שמבוצעים ברוטציה
Blowin' In The Wind
Don't Think Twice, It's All Right
It Ain't Me, Babe
Love Sick
Not Dark Yet
Gotta Serve Somebody
I'll Be Your Baby Tonight
Senor (Tales Of Yankee Power

>> אסף אבידן: "אשאל את דילן איך שורדים במקצוע"

>> בוב דילן בן 70 - פרויקט מיוחד