שירי מימון השקה (צילום: ראובן שניידר )
ביצועים מהאלבום החדש. שירי מימון באירוע ההשקה | צילום: ראובן שניידר

שירי מימון הוציאה לאחרונה את אלבומה החדש "שלג בשרב" ואמש השיקה אותו רשמית באירוע מיוחד שהתקיים במועדון החדש "בית היוצר" בנמל תל אביב, המוקדש על ידי אקו"ם לאמנים ויוצרים ישראלים. בהשקה נכחו בני משפחה של מימון ושל בעלה, קולגות כמו הראל סקעת, ריקי גל ודור דניאל, ויוצרים שנטלו חלק ביצירת האלבום כמו המפיק המוזיקלי תומר בירן (שאף ניגן בשני שירים בפסנתר) והפזמונאי יואב גינאי שכתב את הלהיט "שלג בשרב".

בין ראיונות לתקשורת לפני ואחרי, עלתה שירי מימון לבמה עם הרכב נגנים שכלל בין היתר את הגיטריסט יונתן פריג' והבסיסט אמיתי פריינטה ("כוכב נולד") וביצעה כמה משירי אלבומה החדש וכן להיטים מכל הקריירה, כמו למשל הבלדה "Now That You Are Gone ", איתה ייצגה את ישראל בטקס MTV. שמעון בוסקילה, שמופיע עם מימון על הבמות כבר שלוש שנים במופע משותף ומצליח מאוד, עלה בספונטניות לשיר איתה את "מינהאר לי משיטי (יא מאמא)", השיר במרוקאית שמימון עבדה בזמנו קשה כדי למצוא את המבטא והביצוע הנכון לשיר אותו, כך סיפרה.

שירי מימון השקה (צילום: ראובן שניידר )
"אני מקווה לחזור מהר אחרי ההריון". שירי מימון | צילום: ראובן שניידר

האווירה ב"בית היוצר" היתה חופשית ומשוחררת. בין השירים מימון דיברה אל הקהל בגובה העיניים, סיפרה על תהליך יצירת האלבום, בחירת השירים, כתיבת המילים לשיר "אשאר אותך לספר" והמפגשים עם יוצרים כמו נועם חורב, מוזיקאים ומפיקים כמו יעקב גלעד ותומר בירן בתהליך העבודה. מימון אפשרה למעריצים האדוקים שהגיעו לאירוע לשאול שאלות וענתה לכולן, כולל השאלה מתי תקליט דואט עם הראל סקעת (תשובה: "הופעתי שלוש שנים עם שמעון בוסקילה, תנו לי קצת מדואטים אם אפשר. אני לא אומרת אף פעם 'לא' סופי, אז אולי בעתיד אבל לא עכשיו").

בין הדיבורים הרציניים הפגינה מימון את חוש ההומור שלה ושחררה הלצות עם הנגנים, ועם הראל סקעת, שיצא מהשירותים. "הראל ותומר בירן יוצאים מהשירותים!" דיווחה, "והנה גם אבא שלי יוצא!", הוסיפה, וגלגלה את הקהל מצחוק. בנוסף, הרגישה מימון מספיק "בבית" כדי לדבר על ההריון שלה שנמצא בשלב מתקדם: "אני חרדתית ומדמיינת כל מיני אסונות שקורים, כמו שיורדים לי המים באמצע הופעה על הבמה. אז לא. אני אופיע בפסטיגל, אחרי זה יש לי הופעות בינואר ונראה לי שאחרי זה אני אנוח משהו כמו חודשיים לפני הלידה", אמרה לקהל. בהמשך הוסיפה: "אני מתכננת חופשת לידה קצרה, אני אוהבת שיש לי לוחות זמנים ועבודה. מקווה שהכל יהיה בסדר ותוך חודש או חודשיים אחרי הלידה אחזור לבמה. אני גם רוצה שיהיה לי בית, אני אוהבת את הבית. בסופו של דבר הדברים ייכנסו לפרופורציות אחרות לגמרי. אני אוהבת שהכל מתאזן עם הגיל".

שירי מימון השקה (צילום: ראובן שניידר )
"אני בוחרת שירים לאלבום לפי טעם אישי, לא לפי מה שיהיה להיט". שירי מימון בהשקה | צילום: ראובן שניידר

-שירי, איך את רואה את האלבום הזה מבחינתך?
"זו איזושהי נקודת ציון בחיים שלי. כל אלבום שאני עושה משקף נקודות בחיים שלי. האלבום הזה משקף את ההתבגרות שלי, אפילו את השינוי סטאטוס הזה שהתחתנתי ואלד ילד בעזרת השם בקרוב. אני מסתכלת על האלבום הזה ממקום קצת אחר, יותר בוגר קצת. הוא מאוד משמעותי בשבילי ומשקף את מה שאני היום. לפי זה גם חיפשתי שירים. שירים שהתחברתי אליהם מיד לקחתי אלי, אספתי אותם, ומשם התחלתי לעבוד שיר שיר, מילה מילה, היה חשוב לי להעביר את המסר".

-את בוחרת שירים לפי היופי והפוטנציאל שלהם להיות להיטים, או לפי מה שנוגע בך?
"מאות שירים הגיעו אלי, מהם המון להיטים, אבל אם אין את החיבור שלי לטקסט קודם כל וגם ללחן, זה לא עובד. יש לי 'בעיונת' קטנה, שאני יכולה לשיר הכל. אני יכולה להופיע עם שמעון ולשיר שירים שהם קצת יותר ים-תיכוניים ואני יכולה לשיר את 'שלג בשרב' שהוא מבחינת הטקסט במקום אחר לעומת 'בסוף יום' שכתב לי עידן רייכל. הורסטיליות הזאתי יכולה להיות נקודת התורפה שלי. לכן כשאני ניגשת לאלבום אני צריכה מאוד להתפקס ולמצוא את הקו שלי, מעבר לחיבור שלי לשירים. בקיצור, זה חייב לדבר אלי, לא משנה אם זה להיט או לא להיט. אגב, כבר הוצאתי שירים שחשבתי שהם יהיו להיטים והם לא הצליחו. התבדיתי. הבנתי שזה לא קשור לטעם האישי שלי. אני הולכת לפי הטעם האישי שלי ומה שיעבוד - יעבוד".

שירי מימון, שמעון בוסקילה (צילום: ראובן שניידר )
"הרווחתי את הקהל שלו והוא את שלי". עם שמעון בוסקילה | צילום: ראובן שניידר

-היית ונשארת זמרת מצויינת, אבל איפה המקום שלך היום בתוך המוזיקה הישראלית שהלכה לכל מיני כיוונים?
"זה מאוד נכון ומאוד טריקי. יש שינוי עצום במוזיקה היום. אני גדלתי על דברים מאוד ספציפייים, והיום אין לך את הספיציפי, הכל כבר התבחבש והתערבב אחד עם השני. אני חושבת שהמקום שלי, מה שאני מביאה, זה שילוב של פופ כיפי ולהיטי לצד דברים שהם היום כבר הרבה יותר בוגרים ואיכותיים. הפרפורמנס והפרפורמנס הווקאלי אלה דברים שאי אפשר לקחת ממני לשמחתי. אז בסופו של דבר מי שמתחבר אלי זה גם חלק מהדבר. זאת אומרת, אם אני צריכה לשים את עצמי בתוך משבצת, אני מבסוטית במשבצת הזאת, יש לי את המשבצת הזאת שהיא שילוב של כמה עולמות יחד ויצרתי קו שהוא באמת שלי".

-מי הקהל שלך היום, בקהלים הרחבים?
"אני רואה מעבר לגרעין החזק והמדהים שתומך בי עשור. בעקבות המופע עם שמעון גילה אותי קהל אחר. הקהל שלי היום יותר מבוגר והוא מתפרש על קשת רחבה יותר של אנשים. לשמחתי הרחבתי את הקהל שלי, וזה כיף".

שירי מימון השקה (צילום: ראובן שניידר )
"הרדיו מאוד מבולבל ואין תמיכה. החשיפה מינימלית, למרות שכל השירים שלי עברו פלייליסט". שירי מימון | צילום: ראובן שניידר

-את מרגישה שהיום יותר קשה? התחרות יותר קשה?
"תחרות לא מפריעה לי. אני מאמינה בדרך שלי, יש לי נתיב שהוא שלי, אף אחד לא מפריע לי ואני לא אמורה להפריע לאף אחד אחר. אני חושבת שהבעיה היום היא הרדיו. הרדיו מאוד מבולבל ואין תמיכה. פעם היית מוציא שיר, הוא היה נבחר בקפידה על ידי העורכים, ואז הוא היה מושמע המון, מלא, והוא היה הופך ללהיט היית מגיע להופעה וכולם מכירים את המילים. היום החשיפה שלך היא מינימלית. גם כששיר שלך עובר פלייליסט (בגלגלצ, א.נ) וכל הסינגלים באלבום הזה עברו פלייליסט, והוא הופך ללהיט, אתה עדיין לא מגיע לרמות החשיפה של 'אהבה קטנה' מהאלבום הראשון, שהיה מקום ראשון ארבעה חודשים בגלגלצ. היום הוא לא היה מגיע לרמות האלה, כי גלגלצ שינו את הקונספט שלהם ועוד תחנות שינו את הקונספט שלהם, ונהיה.. אני מרגישה שיד בלגן".

-אבל הקריירה שלך לא יכולה להיות תלויה רק בגלגלצ.
"זה מה שבאתי להגיד. אני מרגישה שיש בלגן ברדיו ובלגן במדיה. אני מרגישה שאין תוכנית טלוויזיה שאני יכולה ללכת אלעה ולהתראיין, כמו שעשיתי כאן הערב על הבמה. בגלל זה עשיתי את האירוע הזה, שישמעו אותי, שישמעו את הסיפורים מאחורי האלבום, שיראו אותי. היום אין לך איפה להיחשף. אני חושבת שיש בלגן ברדיו ויש בלגן במדיה. אני מאמינה במוזיקה שלי ובדרך שלי ורוצה להאמין שלאט לאט עוד מישהו ככה מתחבר, מגיע להופעות ורואה אותי".

-אמרו עליך שאת הזמרת מס' 1 בארץ. את מרגישה ככה?
"אני לא חושבת על זה ככה. זה נשמע קלישאתי אבל אני מרגישה שבורכתי, אני נהנית מזה, אני משקיעה בזה, וכיף לי. אני מסתכלת לצדדים לראות מה אחרים עושים, בטח. אני רואה ואני אוהבת מה שאני רואה, אבל כמו שאמרתי יש לי דרך משלי ואני מאוד אוהבת לפרגן לאחרים, זה לא תלוי אחד בשני".

ביצועים נבחרים מאירוע ההשקה

"שלג בשרב"

"כמה פעמים"

"האישה שהיתה"

"בסוף יום"

 "אשאר אותך לספר"

"Now That You Are Gone

עם שמעון בוסקילה - "מינהאר לי משטי" (יא מאמא)