דפני ליף (תמונת AVI: mako)
מעבירה את המחאה לבארבי. דפני ליף | תמונת AVI: mako

המחאה החברתית של הקיץ הקודם בהנהגת שמות כמו דפני ליף, רגב קונטס ושיר נוסצקי הפכה לשירי מחאה שיצאו בקיץ הזה של אמנים כמו ג'ירפות, אבטיפוס וקוואמי. היום מצטרף אליהם השיר "בוקר טוב" שיצר ושר דניאל סלומון, לקראת ערב של תרבות מחאה שיתקיים מחר (שני, 27.8) במועדון בארבי בתל אביב.

האירוע, שישתתפו בו גם אורלי וילנאי פדרבוש, נוי אלוש, זיו קורן, גיא מרוז, אלה דורון, בצלאל ועוד אמנים, יסכם שנה של יצירה פורצת דרך ומהפכנית, תרתי משמע. המטרה של האמרגנים היא להציב בגאווה את האמנים  המוחים בשורה הראשונה.

האירוע יציג "היי לייטים" של יצירה מכל התחומים - קולנוע, ספרות, מוזיקה, עיצוב, צילום, וידאו ושירה. על הבמה יופיעו ג'ירפות, אבטיפוס, דניאל סלומון, קוואמי ובצלאל. מנהיגי מחאת הקיץ - דפני ליף, יגאל רמב"ם, שיר נוסצקי, תמיר חג'ג', אלון לי גרין ופעילי מחאה נוספים, יקריאו שירי מחאה ווידויים מתוך הספר החדש של אשר שכטר "רוטשילד - כרוניקה של מחאה", שיושק באירוע ומגולל את סיפורה של המחאה מעשרות זוויות ומורכב ממונולוגים של אנשי מחאה מכל האזורים הגיאוגרפיים, סוציו אקונומיים ואידאולוגיים.

על אחד הקירות יוקרנו קטעים מתוך "חברים" - סרטו של רגב קונטס, ומתוך "רימקסים" נוי אלוש במיקסים ישנים וחדשים. בנוסף תוצג תערוכה של פוסטרים מהשנה האחרונה וכן תערוכת צילומים של מיטב הצלמים שסיקרו אותה, כמו זיו קורן, יגאל שתיים, אלדד רפאלי, ענת צחור ושלומית כרמלי.

"כששואלים מה המחאה השיגה, מתעלמים לרוב מההישג הגדול ביותר שלה: התרבות שהיא יצרה סביבה ועדיין יוצרת", אומר שכטר. "האמנות והיצירה הן הדבר החשוב באמת. בעוד 30 שנה לא ידברו על המחאה הזאת בגלל השינויים התקציביים או השלטוניים שלהם היא הובילה. האמנות והיצירה הן שהפכו ויהפכו אותה לנצחית".

הכניסה לאירוע חופשית. בכניסה לבארבי תוצב קופת תרומות למחאה וכן דוכן למכירת הספר, ש-50 אחוז מהכנסותיו יתרמו למחאה. כל האמנים והמשתתפים (וגם הבארבי) עושים זאת בהתנדבות.

שירי המחאה של קיץ 2012

ג'ירפות - "קיץ 2"

אבטיפוס - "רק שלא ניפול"

אלה דורון - My country's burning

קוואמי, אביטל תמיר ו-KLIN SADYLE - "מהפכה"

דבק - "בשם הדמוקרטיה"