מאור תיתון (צילום: אלעד רובין)
"אני עושה מוזיקה ישראלית עם נגיעות אתניות וים תיכוניות, אני על התפר". מאור תיתון | צילום: אלעד רובין

מאור תיתון בן ה-23 ממושב מצליח שבשפלה הוא בוגר התוכנית "The Voice". תיתון הוא זמר ליווי בהופעותיו הגדולות של משה פרץ, הלחין את השיר "איך אוכל לשמח אותך" של עידן יניב והתארח ב"אנגן שירייך" של רוחמה רז, וכעת מוציא את סינגל הבכורה שלו, "יודע לאן", אותו הלחין למילים של נעם חורב, עם הפקה מוזיקלית של אסף צרויה.

השיר הוא לדברי תיתון. מעין פניה שלו לאביו, איציק תיתון, שלדבריו מראה לו את הדרך. "השיר הזה מספר על הסיפור שלי והקרבה שלי עם אבא, בתמצות", הוא אומר. "אבא שלי הוא המורה לחיים שלי, הוא הלך אחרי והשקיע את המאמצים בי, עד היום בעצם, וזה למעשה שיר תודה".

-אז למה לא לקרוא לשיר "לאבא"?
"כי זה נדוש, לא? מעבר ללקרוא לשיר 'אבא' לקראת סוף השיר אני אומר 'בזכותך אני יודע לאן', שזו המהות של השיר, אבא שלי מוליך אותי דרך, למוזיקה, לקחת את העקרונות שלו, ובעיקר למוזיקה".

-למה היית צריך אותו?
נולדתי איתו. אבא שלי, איציק תיתון, הוא מוזיקאי, היה לו אלבום שלא כל כך הצליח. היום הוא חולה לב וכבר לא מתעסק במוזיקה. בעיניו הוא מגשים את עצמו דרכי. הוא רואה שאני הולך בדרך שהוא הלך בה ולא הצליח. הוא רואה שאני נלחם בשיניים להצליח, הוא נהנה וזה עושה לו טוב".

מאור תיתון (צילום: אלעד רובין)
"השיר מוקדש לאבא שלי איציק תיתון שמראה לי את הדרך". מאור תיתון על עטיפת הסינגל עם האחיין אורי | צילום: אלעד רובין

-מי הילד בתמונה שמצורפת לשיר?
"זה האחיין שלי, אורי. רצינו תמונה שתדבר על הקונספט של השיר. הגענו למסקנה שצריכים ילד שכביכול נשען על אבא שלו. לדעתי האחיין עשה אחלה עבודה".

"משה פרץ איש מדהים שמפרגן כל הזמן"

משה פרץ קיסריה (צילום: שרון רביבו)
"אני לומד ממנו איך לרגש". משה פרץ בהופעה | צילום: שרון רביבו

-מה אתה לומד ממשה פרץ בהופעות?
"אני לומד ממנו איך לרגש. הוא זמר מאוד מרגש וקורים דברים מרגשים על הבמה. כשהוא שר לאמא שלו את השיר 'אמא', שיש כאלה שיגידו שזה 'קיטשי', אני בוכה על הבמה, כי אתה מרגיש שזה אמיתי אצלו. אני מופיע איתו כבר שלוש שנים בערך, בעיקר בהופעות הגדולות. זה חוויה גדולה כי הוא באמת איש מדהים שמפרגן כל הזמן ואפילו מעבר. אחרי כל הופעה הוא אומר תודה וזה לא מובן מאליו שאנחנו איתו, הוא הכי אמיתי איתנו".

-אתה בקשר עם שלומי שבת שהיה מנטור שלך?
"ככה, מדי פעם. הוא שמע את השיר ואמר שהוא מאוד אוהב".

שלומי המנטור, עם אביהו בצבא

שלומי שבת האנגר (צילום: שרון רביבו)
"הוא מפרגן לי". שלומי שבת | צילום: שרון רביבו

-הוא לא אמר שזה דומה ל"אבא" שלו?
"האמת שלא, הוא אהב, פרגן ואיחל לי בהצלחה. עם הבן שלו, אביהו, הייתי בצבא. שנה ראשונה שירתתי כטבח בגדס"ר צנחנים, אחרי שנה עברתי ללהקת חיל חימוש, היחש"ם, שבה שירת לפני אביהו שבת, זה מעין צוות הווי כזה. המשכתי שם את השושלת".

-היית מוציא שיר בכל מקרה גם בלי "דה ווייס"?
"הייתי מוציא שיר אבל 'דה וייס' זרזה את התהליך, לעשות את זה מהר יותר".

-ומה הלאה?
"אנחנו עובדים על אלבום, יש שלושה שירים כרגע מוכנים, שעליהם עבדתי עם אסף צרויה. במקביל אני עובד על הופעה גדולה עם יוסי מור ודני שניידרמן, אעלה אותה בסוף אוגוסט".

"המפתח זה לא לשכוח מאיפה באת"

-מה הכיוון המוזיקלי?
"מגוון, על התפר, ישראלי עם נגיעות אתניות וים תיכוניות".

-יש מעריצים?
"אני בקשר עם קהל שהולך איתי דרך ומתעניין לדעת מתי אוציא חומרים. זה המפתח, לא לשכוח מאיפה באת, בינך לבין המעריצים ואלה שאוהבים את מה שאתה עושה".

-וחברה?
"היא לא זמרת, שרה להנאתה, יחד ארבע שנים. בחורה מדהימה שעושה איתי דרך ואני יכול לפרגן לה מכל הלב. אבל אנחנו לא יוצאים הרבה, אני טיפוס של בית, לא מתחבר למועדונים".

*במוצאי שבת 14 ביולי: מירי מסיקה בקיסריה - שידור חי ב-mako

>> הצביעו למצעד הלהיטים השבועי של mako, שירונט והאיזוריות