הזמר והיוצר הראל מויאל, זוכה "כוכב נולד 2", הוציא בשבוע שעבר את השיר "סמי" , סינגל ראשון מתוך אלבומו הרביעי. הוא עצמו כתב והלחין, והפיק מוזיקלית יחד עם דורון פלסקוב. השיר מתאר את קורותיו של עבריין צבעוני, כמו בסרט פשע ישראלי, שבסוף נהיה עד מדינה.

"השיר הזה התחיל כבדיחה, אבל בשלב מסוים הוא התחבר לי עם המחאה החברתית שהיתה בקיץ", אומר הראל מויאל. "סמי אומנם יש לו שם של עבריין, אבל הוא בחור טוב שהפילו עליו תיק, תרתי משמע. הוא הגיע למצב שהוא הגיע בגלל שהוא היה צריך כסף. זה מתקשר לכל המאבק החברתי, היום להקים משפחה, להיות זוג צעיר, אני יודע שזה קשה מחברים שלי. ואנשים מהשכבות החלשות מאוד קל להם להגיע לפשע. וכדי שאנשים מעיירות פיתוח ומכל מיני מקומות כאלה לא תהיה להם את הדרך הקלה להגיע לפשע, אז צריכים לעשות משהו בעניין".

אלירז: מה עוד יהיה באלבום שלך?
"יהיו כמובן שירי אהבה, ושירים בהשראת העונה של 'הישרדות' שהשתתפתי בה. היה מדהים שם, אבל מה שהיה לי קשה זה הגעגועים לילדים, שזה היה געגוע שכבר כואב, זה היה משהו שלא דמיינתי שיהיה דבר כזה. ומבחינה פיזית היה גם קשה, אבל הגוף מתרגל להכל. חזרתי משם מינוס 12 ק"ג".

"ב'הישרדות' הגעגועים לילדים הרגו אותי, זה ממש כאב לי"

גל: נוצרו חיבורים עם שאר המשתתפים?
עם שאר המשתתפים ב'הישרדות' נוצרו חברויות, יש אנשים שאני עדיין איתם בקשר. זו חוויה של פעם בחיים ומומלץ, זה כיף, וזה השפיע עלי בהכל, על הכל. היינו שם כולם אנשים מפורסמים, ויש לנו יותר מודעות. גם לי היתה מודעות למצלמות, אבל אחרי כמה ימים המצלמות כאילו נעלמות, אתה כבר לא מרגיש אותן, וזה נהיה הארד-קור".

גל: היו שם יחסי מין? כי אנחנו יודעים שאיתי תורג'מן ואנה ארונוב חזרו כזוג.
(צוחק).

אלירז: איך אתה משלב בין חיי משפחה לקריירה?
"זה קשה, כי אני צריך לחלק את הזמן לאישה, לשני הילדים, לבית ולמוזיקה. מצד שני זה נותן המון השראה. יש לי שירים שנכתבו בהשראת הילדים שלי. אני גר בגדרה ויש לי אולפנון קטן. הילדים נכנסים פנימה ושירים מדי פעם. אני מאלה שכותבים שירים בזמן שהילדים יושבים להם על הראש".

"אף אחד לא מכין אותך לקושי של להישאר בתודעה כל השנים"

-איך היה לצלם את קליפ העשור של "כוכב נולד"?
"היה מרגש באמת. פתאום לפגוש אנשים שאני והם עוברים את אותם דברים, ואנחנו מבינים אחד את השני, ולשאול איך הם מסתדרים ואיך הם לוקחים את העניין הזה. כי זה סוג של קיצור דרך אבל זה לא קיצור דרך, אלא רק לתודעה. כי להגיע, ולעבוד בזה עשר שדנים אחרי, לעשות וליצור ולכתוב ולהישאר כל הזמן בתודעה, זה מאוד קשה, ולזה אף אחד לא מכין אותך. היום יש זמרים בשפע, שיוצאים ממלא תוכניות, כל שבועיים יוצא שיר חדש. אני גם עוכב אחרי תוכניות אחרות, זה מעניין, אני אוהב מוזיקה".

-היית יכול לנצח גם את "The Voice"?
"אני לא יודע, אבל הניצחון זה לא מה שמשנה, אלא מה שאתה עושה אחרי זה. כי אם אתה מנצח ואחרי זה לא עושה כלום, אז אתה בבעיה. אבל אם יש לך מה לתת אחרי זה ואתה משקיע עבודה קשה בעתיד שלך, זה גם מזל והאנשים שסביבך".

אלירז: איך אתה עם אותה אישה כל החיים?
"היא גדלה איתי, עברנו הרבה ביחד, ויש לה אישיות ואופי וכוח שהיא נותנת לי. יש לי אישה שאני מאחל לכל אחד, וזה לא קלישאה. באמת היא אישה מדהימה. הילדים שלי, הגדולה בת 3 והקטן בן 8 חודשים ואני קם בלילה, בטח. למזלי אני איש של לילה".

*הראל מויאל יופיע ב-21 במר בתאטרון תמונע בתל אביב.

>> לירן דנינו: "נפרדתי מהחברה. קשה לשמור על יחסים תקינים כשאתה מפורסם"