אור טרגן (צילום: אלעד וייסמן)
"החברה שלי מול השחקניות ב'שמינייה'? אין מקום להשוואה" | צילום: אלעד וייסמן

תשעה חודשים ארוכים עברו מאז "עכשיו לתמיד", שיר הבכורה של אור טרגן, זוכה עונת העשור של "כוכב נולד". מאז הוא הספיק להחליף חברה, לכבב בסדרת הנוער "השמינייה" ובמחזמר "שלושת המוסקיטרים" בחנוכה, ואילו להקליט שיר חדש, "שניה לפני", שמו, שיוצא היום כסינגל השני מאלבום הבכורה עליו טרגן עומל בימים אלה עם המפיק המוזיקלי אורי זך (מירי מסיקה, איה כורם).

"שניה לפני", שכתב נועם חורב והלחין לורן בנג'מין, הוא אחד השירים היפים שנכתבו כאן בשנים האחרונות, עם פוטנציאל התמכרות עבור כל מי שיקרא את הטקסט. מה שאומר שסיון יאנג, שמנהל אמנותית את טרגן, יודע מה הוא עושה.

"קיבלנו את השיר לפני הרבה זמן ומהתחלה היה לי חיבור איתו מאוד חזק ובמיוחד עכשיו", אומר אור טרגן. "עברה שנה ומשהו מאז הגמר של 'כוכב נולד', ואני עובד חזק על האלבום בחדרי חדרים עם אורי וסיוון ובונה את עצמי, מחפש ולומד. שניה לפני שהדברים מתחילים לקרות, השיר יוצא ואני מקווה מאוד שאנשים יתחברו אליו כמוני".

-מה השיר אומר לך?
"אני מתחבר לקטע שלו שאומר שזה שניה לפני שהדברים קורים".

-אבל מה בטקסט מדבר אליך?
"זה מאוד כללי. אני מסתכל על השיר בכלליות מאוד".

-השיר מדבר על אנשים. שקורה איתם משהו. מה קורה איתם? מי הם?
"כמו שאמרתי, שנייה לפני שזה קורה, כל אחד ייכול לפרש את זה כמו שהוא רוצה, אני עובר דרך מאוד ארוכה ומקווה שיאהבו ולשם אני מתחבר מאוד".

אביתר קרוקס ואור טרגן (צילום: אמיר מאירי)
"אני צופה בכל תוכניות המוזיקה בטלוויזיה". עם אביתר קורקוס | צילום: אמיר מאירי

-כמה שירים כבר הקלטת?
"אני כל הזמן בהקלטות. אנחנו עדיין בוחרים שירים ונכנסים שירים. כל מיני אמנים כתבו והלחינו, כמו קובי אפללו, מרב סימנטוב, נועם חורב, עופר בשן, גם אני כתבתי והלחנתי. באלבום הזה אני עם אורי, החיבור שלנו מאוד טוב. מה שכיף זה שאני מעורב במה שקורה ושותף לעיבודים ולהפקה. בניתי לי אולפן ביתי בבית, אני עושה סקיצות, שולח לאורי ואנחנו בפינג פונג. ובשיר הזה גם אני מנגן גיטרה. זה עוד משהו שכיף לחוות. אני שמח שאורי נותן לי את ההזדמנות הזו".

-ממתי אתה מנגן בגיטרה?
"פסנתר אני מנגן 12 שנה מכיתה א' עשיתי בזה גם בגרות, בפסנתר, זה נקרא רסיטל וזה חמש יחידות בונוס. בגיטרה אח שלי ניגן. הייתי בכיתת ספורט בבית ספר, המקצוע שלי היה כדורסל, שיחקתי כל השנים כרכז ואני אוהד מכבי תל אביב, יש לנו מנוי לשער 3 בהיכל נוקיה. אז הייתי במשלחת לגרמניה, לקחתי את הגיטרה כדי שאם יהיה משעמם אני אנגן, ככה התחלתי. הייתי מנגן ומדמיין את הפסנתר מול העיניים, ככה התחלתי, לאט לאט".

-לצד המוזיקה היית גם ב"שמינייה"?
"'השמינייה' תכלס זו סדרה שגדלתי עליה, אז זה קטע הזוי, כבוד ענק. וזה עם עדי הימלבלוי, ידידיה ויטל וכל מיני שחקנים חדשים. אני גם לומד המון, זו חווייה אחרת. גיליתי שלשחק זה מאוד כיף. הצטלמתי לעונה הרביעית שכבר שודרה. אני שם בתפקיד ראשי, משחק את רפאל, הוא ילד טוב, אבל הוא קרוע שם בין שתי בחורות, שקצת משגעות אותו, שאותן שיחקו עמית יגור ונועם לוגסי".

אירוע השמינייה (צילום: צ'ינו פפראצי)
"רק באירוע ההשקה הבנו כמה כוח יש ל'שמינייה'". | צילום: צ'ינו פפראצי

-תפסת לך בנות?
"זה התסריט אני לא עשיתי כלום".

-מה החברה אמרה על זה?
"החברה שהיתה לי אז - נפרדנו לפני חצי שנה. פשוט נפרדנו, זה נגמר. לא נפרדנו בגלל שזכיתי ב'כוכב נולד'. זה לא הלך, נגמר. היינו יחד שמונה חודשים. היה יפה, היתה אהבה, ונגמר".

-אז אתה פנוי?
"לא. יש לי מישהי חדשה, משהו מאוד מאוד טרי, חודשיים כזה. היא בגילי, סיימה יב', והיא כבר התגייסה. אני לא רוצה לפרט איפה היא משרתת ואיך קוראים לה".

-היא בסטנדרטים של השחקניות מהסדרה?
"אין פה מקום להשוואה בכלל. אני ממש לא מקשר את זה לסדרה. החיים זה החיים וסדרה זה סדרה".

-איך היה לך במחזמר שלושת המוסקטרים?
"היה כיף. זה שונה מאוד ממשחק מול מצלמה, התאטרון, שונה בהכל, במשחק בשירה, זה מחזמר כזה שעושים הכל מהכל והיה כיף ממש. ההצגות נגמרו, אבל יש עוד כמה הצגות בפורים. אני בתפקיד דוריאן, במקור דרטניאן. ההצגה היא בפנימיה, דוריאן מגיעה לכיתה חדשה. הכיתה קצת מתעלמת ממנו כתלמיד חדש. ויש בכיתה גם את המוסקיטרים, חבורה מלוכדת, שבהתחלה דוחקים אותו והוא מנסה להתקרב ולחדור, רוצה להיות מוסקיטר. בסוף הוא מוכיח להם שהם יכולים לסמוך עליו ומקבלים אותו".

אור טרגן שחור לבן (צילום: אלעד וייסמן)
"אני עוד לא יודע לאן יקחו אותי בצבא" | צילום: אלעד וייסמן

-אז גם משם אתה מלקט מעריצות?
"מעריצות לא מטרידות אותי כל כך. הרבה רואים 'השמינייה', נראה לי רוב הילדים בארץ. בפרמיירה הבנו כמה ילדים אוהבים את הסדרה. הם לא צילמו שמונה שנים ואז חזרנו אנחנו והיתה פרמיירה ענקית בנתניה ואז הבנו כמה היא גדולה וכמה אוהבים אותה. כיף שיצא לי להיות חלק מהדבר הזה".

-מתי אתה מתגייס?
"באפריל. אני עוד לא יודע לאיפה ייקחו אותי".

"קודם אתגייס ואז אראה לאן שיבצו אותי"

-לא סגרת על איזו להקה צבאית, אולי תנאים של זמר מצטיין?
"אתה מתכוון למעמד של 'זמר פעיל'. אני לא יודע מה הכיוון ולאן. קודם אתגייס ואז אראה לאן שיבצו אותי. אני לא יודע אם אהיה זמר בצבא. אני מקווה שאצליח לשלב את הצבא והמוזיקה יחד".

-צפית ב"אקס פקטור", "הכוכב הבא", "זה ווייס"?
"כן ראיתי, ואני מאוד אוהב את שלושתן. אני רואה את כל התוכניות. אני מת על זה. אני יכול כל היום לראות אנשים שרים. אני מזדהה עם מי שבא לאודישנים ולתוכניות האלה. כשבתור 'השמיניה' התארחנו ב'כוכב הבא' בקהל ראיתי את המתמודדים וההתרגשות והרגשתי אותם מאוד. זו חוויה לא קלה לעמוד בסיטואציה כזו, פריים טיים בערוץ 2. אני מזדהה עם האנשים האלה מאוד. כל פורמט זה פורמט אחר, מגניב, חדש. גם אני הלכתילתוכנית מוזיקה, אז זה בכיף".

-מה יקרה איתך בשנת 2014?
"אני מקווה לעשות מוזיקה ולשחק ומקווה שאנשים יתחברו ויאהבו את מה שאני עושה, כמו שאני מתחבר לזה, ומחכה כבר שייצא האלבום, אני  מתרגש מאוד, חבל על הזמן".