ניב כהן ומיטל פטש כהן, זוג בחיים וצמד הדאנס-האוס-אלקטרו Knob, מוציאים בימים אלה את "Make you love me", סינגל חדש מתוך מה שיהיה בהמשך השנה אלבומם השני. מאחוריהם כבר 150 הופעות, שבאו בעקבות אלבומם הראשון, שכלל את הלהיטים "I'm lost", "I’m Lost ", "Music" ו-"On My Own".

במקביל חתמו על חוזה הפצה עולמי עם הלייבל העצמאי הגדול ביותר בבריטניה, "Champion records", בו חתומים גם דיידו ופיית'לס. סינגל ראשון של KNOB כבר יצא במערב אירופה ובצפון אמריקה. יחד עם אולפן הקלטות משל עצמם הרגישו השניים מספיק ביטחון לפתוח יחד עם יואב "הצל" אליאסי את הלייבל "פרש רקורדס", ממנו יצאו עד כה השיר של צמד הבנות "Talksick" והקאבר של יאיר בר ל"יהודים".

"הדאנס עכשיו הכי באופנה, יותר מאי פעם"

השיחה עם הזוג כהן התנהלה בזן שהיו בדרכם להופעת התנדבות באירוע התרמה למען הילדה נויה חולת הסרטן, בת לאם חד-הורית, מסוג הדברים שאמנים ישראלים עושים מדי פעם, מה שמעיד אולי יותר מכל על התקרבותו של הצמד למרכז העניינים.

"הדאנס עכשיו הכי באופנה, יותר מאי פעם, בעולם ובמועדונים בארץ, בסלולר", אומר ניב כהן. "אולי לא במיינסטרים ולא ברדיו אבל יש המון הרכבים שצצו לאחרונה עם דיג'יי וזמרת, בפורמט שדומה לנו". "הסצנה מתפתחת", מוסיפה פטש-כהן, "לפני שנים הרגשנו בודדים וכשאתה לבד אתה נלחם לבד. עכשיו יש המון הרכבים שקמים וכשיש מאסה מתחילה להתפתח סצנה. אנחנו לא במיינסטרים הישראלי, אבל השוליים בארץ הם המיינסטרים של העולם, הלוואי ויבוא יום ודברים יתהפכו".

אין תמונה
"את הטקסטים שמוכנים לשמוע מליידי גאגא לא מוכנים לשמוע מאמנים ישראלים ". KNOB

-גם אם תחת המטריה של הדאנס נכנסים רמיקסים לשרית חדד מצד אחד וטרי פויזן מצד שני?
"בטח, זה מעצים את המוזיקה ויש עוד המון כישרונות שלא גילו. ככל שיהיו יותר אנשים תהיה לנו יותר זכות קיום. פחות יזלזלו בפופ. מאוד נוח בישראל לצרוך מוזיקה לועזית מחו"ל ולהגיד שזה מגניב, אבל כשהפופ בא מישראלים הוא זוכה לביקורת מאוד קשה. זה לא פייר. את הטקסטים שמוכנים לשמוע מליידי גאגא לא מוכנים לשמוע מאמנים ישראלים ששרים באנגלית.

"מחתימים אותנו בחו"ל – יפן, אירופה, אפריקה, אמריקה – אז אם זה טוב שם, אז גם פה. אני מאמינה בדרך ובסבלנות, מאמינה שדברים ייפתחו ויבינו שאנגלית זה לא שפה רק למעבר לים ואפשר גם פה. החלום הכי גדול של אמנים ישראלים זה לשיר באנגלית כי באנגלית זה נשמע טוב"

"נוציא כל חודשיי-שלושה רליס חדש"

-אתם מוצאים שיר ראשון מתוך אלבום שני. במצב הנוכחי, למה בכלל להוציא אלבום ?
מיטל: "באמת הדרך הפעם תהיה יותר בכיוון הרליסים. נשחרר כל חודשיים-שלושה רליס עד שיתווספו לאלבום. אני מסכימה שכיום השוק עובד על שירים, פחות על אלבומים. אבל בתקשורת נהוג ונכון להגיד שהשיר הוא מתוך אלבום שני. זה נותן תקווה שזה עומד לצאת. אני מאמינה בשירים טובים. חובה שכל שיר יהיה פוטנציאל ללהיט".

- מה הנוסחה שלכם ללהיט?
"עם הזמן והניסיון אתה מביא את עצמך בצורה יותר קלה לכתוב שיר שיעבוד, עם פזמון חזק, בתים שמתגלגלים נכון, קצב נכון, סאונד נכון. אנחנו באים מהשטח, מהמועדונים, יודעים מה עובד במועדונים וגם יעבור רדיו. אני כותבת ומלחינה, ניב מעבד ומפיק, החלוקה ברורה, למרות שלפעמים הוא משתתף בלחן. ללא ספק זה יותר קל עם הזמן כי אתה מתאמן וזה כמו שריר. מעבר לזה היצירה שלנו באה ממקום מאוד שמח, לעומת מי שמכריז שהוא כותב ממקום עצוב. המטרה שלנו היא לשמח אנשים כי גם אנחנו אנשים שמחים וזה מתחבר".

"רק באנגליה גילינו מה אומר השם Knob בסלנג הבריטי"

-דברו איתי על "פרש רקורדס"
מיטל: "זה תמיד היה משהו שרצינו לעשות וחשבנו שייקח עוד כמה שנים. הצל פנה אלינו אחרי הפרידה מסאבלימינל יש לנו אולפן ואת הניסיון לעצב אמנים. אנחנו כותבים, מלחינים, מיחצנים ויש לנו קשרים. הגענו למסקנה של 'למה לא?'. זו דרך אבולוציונית מאוד טבעית שנהיה גם מאחורי הקלעים וגם בפרונט, בשיתוף פעולה פורה. הפרויקט הבא הוא לחדש להיטי פופ לועזיים מהניינטיז כשהצל מוסיף אליהם קטעי ראפ בעברית. זה יוצר מש-אפ מגניב עם לביטים כמו "What is love" ו-"Rhythm of the night".

-עוד שואלים אתכם על השם Knob?
"ברור. כבר התעייפתי. שואלים, מה אתם ישראלים? מה זה KNOB ?. בחו"ל חתמנו כהרכב שנקרא 'RUNNERS' כי באנגליה באנגליה חשבו שאנחנו צוחקים איתם. בסלנג הבריטי KNOB זה הכיפה של הזין וגילינו את זה רק בחו"ל".