אסאלה - מ"אם את רווקה" עם קובי פרץ

ב-2001 יצא השיר הזה של קובי פרץ, יחד הזמרת אסאלה. השנים חלפו, קובי פרץ הפך לאחד הזמרים הכי מצליחים במוזיקה הים תיכונית, אבל מה עם אסאלה? מי זוכר את אסאלה? אז אסאלה יוסף היא זמרת דרוזית מדלית אל כרמל שאולי לא שמעתם עליה אבל במגזר הערבי היא מאוד מוכרת והוציאה תשעה אלבומים, מתוכם רק שניים בעברית. את השירים שלה בעברית כותב, כמו את רוב השירים בעולם, יוסי גיספן.

רונית בן שמעון - מ"והפעם שיר אהבה" עם טיפקס

השיר הזה מתוך אלבום המופת של טיפקס, "החיים שלך בלאפה" מ-1995, היה ללהיט ענק ולשיר אהוב עד היום. אבל לא ידענו דבר על הזמרת רונית שמתארחת בקליפ בקולה היפה. תחקיר מעמיק שכלל חיפוש בגוגל ובפייסבוק לא הניב תוצאות מעבר לשיר נוסף בו היא שרה עם שלומי שבת - "נשבעתי לאהוב". מי את, רונית בן שמעון? לאן הלכת? האם אי פעם קול הפעמונים שלך יחזור לחיינו?

ליאור דטאוקר - מ"חושב עליה" עם עידן יניב

כולם (סוג של) זוכרים את ליאור דטאוקר מהלהיט ההוא, שכתב יחד עם עידן יניב. גם עידן יניב עצמו די נעלם מאז, אז על אחת כמה וכמה ליאור דטאוקר. האמת היא שדטאוקר מאוד התאכזב מהתקשורת שהבליטה את עידן יניב, למרות שחלקם ב"חושב עליה" היה שווה. הוא האשים את מערכת השיווק של יניב שהשאירה אותו בצל. חוץ מ"חושב עליה" הוא הוציא עוד מוזיקה, אבל הוא מוכר בעיקר כמדובב בעולם הילדים שעושה את התפקידים של קופיקו ובובו מ"הדוד חיים", לבקיאים בתחום.

הילה הררי - מ"זה היה ביתי" עם כלא שש

זוכרים את החידוש ההוא לשיר של מני בגר מ-2004? הילה הררי שרה את הפזמון, הראפרים של כלא שש עשו את הראפ, הכל התאים בול לימי ההתנתקות והמעצדים נכבשו. למרות ההצלחה ההיא, שני אלבומי הרוק שהוציאה לא זכו לאותה הצלחה והיום נראה שהיא מתמקדת בעיקר במופע ילדים מצליח איתו היא מסתובבת.

ליאורה יצחק - מ"חליפות" עם הדג נחש

השירה היפהפיה בסגנון ההודי של ליאורה יצחק בשיר "החליפות" (וגם ב"מילים יפות מאלה" של הפרויקט של עידן רייכל) בלטה לכולם, אבל לא הביאה את ליאורה יצחק למימוש הפוטנציאל שלה כזמרת. מסתבר, שבימים שהשירים האלו הצליחו ונטחנו ברדיו, יצחק בכלל עבדה כמזכירה. הגרסא המיוחדת שלה לשיר הילדים "פזמון ליקינטון" החזירה את שמה לתודעתנו, אבל למרות שהיא מופיעה הרבה עוד לא הייתה לה פריצה של ממש. אנחנו מחכים.

קרן לוי - מ"תשובה לאהבה" עם הזולה ממברס

השיר המדהים "תשובה לאהבה" לא יוצא לי מהראש כבר שנים, אבל רק במהלך ההכנה של הכתבה הזאת גיליתי לראשונה את שמה של הזמרת. בין הצלחתו של השיר הזה ב-2006 לצאת אלבום הבכורה שלה ב-2013 עברו 7 שנים, אבל העבודה הממושכת לא שיחזרה את ההצלחה של "תשובה לאהבה". אולי מנחם את קרן לחשוב על זה שגם חברי הזולה ממברס נעלמו אל תוך תהום הנשייה. וזה גם הגיוני - אחרי שיר מושלם כזה, איך אפשר להתעלות?

יעל קראוס - מ"נוף אחר" עם יוני בלוך

יעל קראוס עשתה את כל קולות הרגע באלבומו של יוני בלוך "הרגלים רעים" מ-2007. בשיר הזה היא עשתה איתו דואט של ממש שהצליח, והאמת שאנחנו מודים שהיא לא כל כך נעלמה אבל בכל זאת הכנסנו אותה לכתבה: היא עשתה אלבום בוסה נובה ואלבום נוסף בשם "Boutique", ונמצאת במרכז ההרכב "פאניק אנסמבל". היום היא חיה בניו יורק, וממשיכה לעשות מוזיקה.