אין תמונה
הקאמבק שהצליח. ריהאנה

בסוף השנה שעברה עוד נראה כי הקאמבק של ריהאנה חזרה אל פסגת הפופ הנשי מתקשה להמריא. מערך יחסי הציבור לאלבומה הרביעי "Rated R" התעסק בעיקר באיך לעבור בשלום את הראיונות הנוגעים לפרשייה הכואבת (תרי משמע) ההיא עם האקס כריס בראון, הסינגל הראשון והאפלולי "Russian Roulette", למרות הצלחה נאה באזורנו, לא ממש הצליח להתרומם באמריקה והדיסק המלא זכה לרוב לקטילות אצל המבקרים, שנטו להתלהב יותר מהדיסק השני והמוצלח של ליידי גאגא, שיצא במקביל.

מצד שני, תעשיית המוזיקה של ימינו כבר מזמן הוכיחה שמספיק להיט אחד מוצלח בשביל להחזיר אותך לעניינים, ולריהאנה היו לפחות עוד שלושה כאלה באלבום המלא. התפנית החיובית התחילה עם הסינגל השני והנאה "Hard". הוא יצא אומנם רק באמריקה, אבל הסתבר בהמשך רק כטיזר מוצלח ל-"Rude Boy", שנהנה מאחד הקליפים המוצלחים של השנה. הלהיט החדש והממכר השתלט על המקום הראשון באמריקה לכמה שבועות טובים.

מסע ההופעות הגדול ביותר שלה עד כה

ואחרי שהקאמבק הושלם במלואו הזמרת הצעירה מברבדוס (כולה בת 22) כבר היתה יכולה להכריז בראש שקט על סיבוב הופעות עולמי חדש תחת השם "Last Girl on Earth Tour", מסע ההופעות הגדול ביותר שלה עד כה, שהוא גם זה שיגיע אלינו בשבוע הבא להופעה ראשונה של ריהאנה בישראל בחסות הפרויקט ההתנדבותי המעניין של אורנג'.

ריהאנה הופעה 2 (צילום: Alexander Tamargo, GettyImages IL)
פותחת את המופע עם "Russian Roulette". ריהאנה | צילום: Alexander Tamargo, GettyImages IL

בסך הכל מדובר בכ-60 הופעות ביעדים שונים בעולם. תחילה באירופה, ובהמשך ברחבי אמריקה, כשאת החודש האחרון היא מבלה כולו ברחבי אנגליה ואירלנד. אגב, בבריטניה מחממים אותה אמנים מקומיים מצליחים כמו טינצ'י שניידר ופיקסי לוט, ובקיץ, בבית, זו תהיה קשה ("טיק-טוק"). אבל אצלנו יהיו אלה צמד הדיג'ייז "יוסטון פרוג'קט", ערן ברנע ומורן קריב, שעבדו עם אמנים כמו רמי קליינשטיין, אריק סיני, אביבה אבידן, וכמובן יצרו את הרמיקס ל"אני אש" של עילי בוטנר ורן דנקר.

המופע עומד בסטנדרטים הגבוהים שהציבו הקולגות גאגא, ביונסה ובריטני

בדומה לחברותיה לנשק - ליידי גאגא, ביונסה ובריטני ספירס, גם מסע ההופעות של ריאנה משתדל לעמוד בסטנדרטים של מופעי הפופ הגדולים, זאת אם לשפוט מהקטעים שרצים ברשת ומביקורות די חיוביות עד כה באירופה. בתפריט החשודים הקבועים: וידאו-ארט מושקע ונועז, באווירה מלחמתית עתידנית, שכולל החלפה תכופה של תלבושות מינימליות וכוריאוגרפיה משוכללת - שבגללה כבר הספיקה ריהאנה להיפצע קלות על הבמה בתחילת הסיבוב.

ריהאנה נוגעת בעצמה (צילום: Francois Durand, GettyImages IL)
ריהאנה בהופעה בפריז. אכן עומדת בסטנדרטים של ליידי גאגא ומדונה | צילום: Francois Durand, GettyImages IL

העיבודים המוזיקליים - כמקובל - גרנדיוזיים ומהממים, בניצוחו של נונו בטנקורט, גיטריסט להקת "אקסטרים" הלוהטת מהניינטיז, שנשלף מהנפטלין. העיבודים כוללים אגב גם סולו תופים של הכוכבת, שלקחה לצורך העניין שיעורים פרטיים אצל טרביס בייקר, מתופפה של להקת "בלינק 182".

רצף משובח של להיטים ולצדם בלדות

רשימת השירים במופע מספקת וממצה למדי, וכוללת את כל הלהיטים הגדולים משלושת אלבומיה האחרונים. מלהיט הבכורה Pon De Replay, דרך Unfaithful ו- S.O.S מאלבומה השני, ועד רצף המשובח של להיטים מ-"Good Girl Gone Bad", הדיסק השלישי והטוב ביותר שלה עד היום: "Disturbia", "Shut Up and Drive" ו-"Don't Stop the Music", ולצדם הבלדות "Hate That I Love you" ו-"Take A Bow".

ריהאנה, הופעה (צילום: Alexander Tamargo, GettyImages IL)
קאבר אקוסטי מפתיע ל-"Wonderwall" הקלאסי של אואזיס. ריהאנה בהופעה | צילום: Alexander Tamargo, GettyImages IL

את האלבום האחרון מייצגים "Russian Roulette", שפותח את המופע, "Hard" וכמובן "Rude Boy" ושני הסינגלים החדשים "Te Amo", שיצא אצלנו, ו-"Rockstar 101", שיצא באמריקה, ויזכה גם לקליפ חדש בהמשך השבוע.

ממתקים בהדרנים, ואחר כך ל"קלרה"

בהדרן תקבלו את הממתקים האמיתיים בדמות מחרוזת שכוללת בין היתר את "Run This Town" (במקור עם ג'יי זי) ו-"Live Your Life" עם טי.איי וכמובן השיר ההוא על המטריה, שאי אפשר יהיה בלעדיו ויסגור את המופע. צפו פגיעה גם בקאבר האקוסטי המפתיע שלה ל"Wonderwall" הקלאסי של אואזיס, שגורר את הקהל כולו לשירה בציבור. אגב, המעריצים המקומיים כבר שוקדים שבועות על ארגון ריקוד המוני במהלך המופע ואם אתם רוצים לקחת חלק במחווה כנסו לקבוצה שלהם בפייסבוק.

מיד אחרי ההופעה בבלומפילד תמשיך ריהאנה לאחת נוספת ביוון, אבל עוד קודם לכן תנסה להוות דוגמא למעריציה ותצטרף גם היא לארבע שעות התנדבותיות במתקן כלשהו ברחבי הארץ, כשהשמועות החמות שמסתובבות ברחבי העיר מדברות גם על מסיבת אפטר פרטית במועדון ה"קלרה" בתל אביב. הכינו את הפפראצי.