אין תמונה
הופעה היסטורית באו"ם בשלוש שפות, כולל פרסית. ריטה

ריטה, אחת הזמרות הגדולות והאהובות בתולדות המוזיקה הישראלית, הופיעה הלילה בבניין האו"ם בניו יורק בהופעה היסטורית למען השלום, במסגרת אירוע "צלילים של שלום" שנערך בפני הקהילה הבינלאומית. הדיווה הישראלית ילידת איראן שרה בעברית, פרסית ואנגלית - שלוש שפות המייצגות את שלושת הקודקודים בסכסוך בין ישראל לבין איראן. השירים בפרסית אותם ביצעה לקוחים מאלבומה של ריטה "השמחות שלי" שיצא בשנה שעברה והוקדש לשירים פרסיים אותם שמעה בילדותה באיראן.

צפו בהופעה במלואה:

 

ריטה עלתה לבמה וריתקה את הקהלה בשירתה ובסיפורים שלה על ילדותה בפרס. היא הזכירה את אביה ז"ל, שהלך לעולמו רק לפני זמן קצר, והדגימה לקהל איך אימה היתה ממלאת את חלל ביתם בקצב הפרסי באמצעות הקלקות באצבעותיה.

"אני חוגגת את היותי ישראלית מחד ואירנית ואידך", אמרה ריטה לקהל. "זה שילוב מיוחד שניתן לביטוי אך ורק בשפה היפה ביותר - המוזיקה".

אנשי האו"ם, נציגי מדינות רבות, שבדרך כלל אינם אוהדים את ישראל, הריעו לריטה בסיום המופע שלה וחלקו לה שבחים. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר לריטה שהיא הגשימה לו חלום.

לפני המופע נשא דברים מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שאמר: "מטרת המופע שיוצג כאן הערב היא להזכיר לכולם את הקסם שקיים במוזיקה. במוזיקה ישנו הכח לקרב בין תרבויות, לבנות גשרים ולאחד בין עמים ואנשים ברחבי העולם".

>> עמיר בניון שר צביקה פיק: "נאסף תשרי"