אין תמונה
חוזרת עם הגשם. מדונה

הגשם חזר בגדול ואיתו השירים שתמיד נעים להתרפק עליהם כדי להרגיש שוב את מה שהרגשנו אז, בגשם ההוא, כשהיינו צעירים ויפים, מאוהבים, או עצובים, רוקדים או מתכרבלים מתחת לשמיכה.

כי יש בגשם משהו מיוחד שמוציא מאיתנו רגשות קצת אחרים, וכשאמנים שאנחנו אוהבים שרים על גשם, הם כותבים אותו כל פעם מחדש קצת אחרת. אז הנה תריסר שירים על גשם, במצבי רוח וקצב משתנים, רשימה חלקית, פלייליסט פרטי, לפי טעם מסוים, ואתם כמוהן מוזמנים לשתף בשירי הגשם שהכי עושים לכם את זה.

Guns N' Roses -  "November rain


כשבחור אגרסיבי כמו אקסל רוז כותב שיר אהבה על פסנתר ועוד על גשם שיורד בנובמבר, הוא מכניס אליו את ההתלבטויות, את הלב השבור, ואת הפרידה. הקליפ מתחיל בחתונה ונגמר בלווייה, כשברקע נותן הגיטריסט סלאש את מופע חייו בצמד סולואים שנכנסו לקלאסיקה.

 

מוניקה סקס – "גשם חזק"


היו שנים שבהן מוניקה סקס היו הדבר הכי קול ברוק הישראלי, שחר אבן צור היה המתופף הכי מוטרף בסביבה ומשקפי השמש של יהלי סובול שידרו מגניבות אינסופית, והשיר על הנסיעה ההזויה בגשם התאים בדיוק כדי להחזיר את הלהקה הזו בגדול באלבום השני "יחסים פתוחים".

 

Garbage – "Only Happy When It Rains


ואם אנחנו כבר בשנות ה-90' הנה שיר על אנשים ששמחים כשיורד גשם, כן, מסתבר שיש לא מעט כאלה, ותהיו בטוחים שהשיר הזה של שירלי מנסון וחבריה ל"גארבג'" עושה להם ממש טוב.

 

Eurythmics - "Here's Comes The Rain Again


ומהניינטיז לאייטיז, ומשמחה למלנכוליה. השיר הזה של יורית'מיקס מחבר את הגשם הנופל לתחושת הכאב שנוצרת מאהבה לא ממומשת. אאוץ'.

 

משינה - "שלמונזה"



גם בעברית אפשר לשיר דיכאון רומנטי וגשמי. "בנזין" עשו את זה ב"גשם", והורישו את השיר לאלי לוזון. אבל הנה משינה, עם "הגשם שוב התחיל לרדת, דמעות גדולות, כך זה נראה" וליווי שמושפע מ"מרכבות האש" של ונגליס, סקסופון חודורובי אופייני והקול של יובל בנאי, שאין חורפי ממנו, שר על אהבה נכזבת.

 

מאיר בנאי – "הגשם הראשון"



כולם היו בנאי. למאיר בנאי יש את "גשם", אולי השיר הכי גדול שלו, אבל הפעם נתמקד ב"הגשם הראשון", אחד השירים הראשונים שכתב, ושאותו הקליט במיוחד בגרסה אקוסטית לאלבום האוסף שיצא לו לפני כמה שנים: "זה הגשם הראשון, מיתדפק לו על דלתי בלי הפסקה, הגד מה בשורתך, האם טובה היא או רעה? זה הגשם הראשון, יורד כמו מבול בלי מעצור, הוא הגשם הראשון, אומר לי אתה אותי תזכור, מה כאן קורה, איך זה שאני פתאום בוכה?". מרגש.

 

 Roxette - "Queen Of Rain


הם רק היו פה לא מזמן, ולכן נעים לפרגן ל"רוקסט" ול"מלכת הגשם" שלהם, שחולמת על השמש. יש המון זוגות שהכירו בסלואו של השיר הזה, ולכן הוא שווה במיוחד.

 

Madonna – Rain


קצת לא נעים לכתוב את זה במפורש, אבל מדונה הסבירה בדיוק למה היא התכוונה בשיר הזה, שלקוח מהאלבום שלה "ארוטיקה". תדמיינו משהו שקשור בסקס וזורם כמו גשם.

 

Travis - Why Does It Always Rain On Me


יש כאלה שמקשרים את הגשם למשהו שלילי שקשור בחוסר מזל, טוב הם בטח לא אוהבים חורף. טראויס, אחת מלהקות הלייט-בריט-פופ, עשתה את זה מצוין בדרכה שלה.

 

מתי כספי והפרברים – "בלבד כבד"


לפני שחוזרים לרקוד, קצת מוזיקת עולם. מתי כספי והפרברים עושים כבוד לשיר הברזילאי שתרגם אהוד מנור. תתעלמו לרגע מהעובדה שהמנגינה שימשה כפתיח לסדרה "איצ'ה" עם ספי ריבלין, ותהנו מהשיר שובר הבצורת הזה.

 

Weather Girls - "It's Raining Men


סרג'יו קונסטנצה אמר ש"אין בחורה מה לא יודעת לשיר", ואין בחורה שלא רקדה את השיר הזה, כשהיא חרמנית בטירוף, במסיבה כלשהי. אז בנים, תפרגנו.

 

Pitbull - Rain Over Me ft. Marc Anthony


פיטבול הוא חיית הרחבות הכי חמה בעולם בשנים האחרונות, מארק אנתוני הוא הבעל לשעבר של ג'ניפר לופז. זה הספיק להם בקיץ האחרון ללהיט ממכר, שכולל משום מה את הביטוי "גשם יורד עלי". וכל השאר קרחנה.

*אוהבים שירי גשם אחרים? ספרו לנו בטוקבקים ובפייסבוק.

>> אביב גפן מארח את שרון ליפשיץ ב"נוסטלגיה"