אירוע קזבלן מיי פיינגולד (צילום: ראובן שניידר )
"החיים שלי מתחלקים ללפני שהכרתי אותו ואחרי". מיי פיינגולד ובעלה ליאור נורדמן | צילום: ראובן שניידר

נדמה שסאגת בחירת השיר, אותו תבצע  מיי פיינגולד כנציגת ישראל באירוויזיון הקרוב, נגמרה. השיר הנבחר "Same Heart" בידיה של הזמרת, שהעדיפה אותו אפילו על פני השיר "Be Proud" שהיא עצמה כתבה והלחינה. בכמעט יממה שחלפה מאז ההכרעה, לא נשמע ציוץ מכיוונם של יוצרי השיר "נשארת איתי", שהגיע למקום השני, והיתה סכנה שיפנו לבית המשפט, אחרי ש"Same Heart" נמצא חורג מתקנון רשות השידור.

"אני לא חושבת על זה ולא מתעסקת עם זה", אומרת מיי פיינגולד בראיון מיוחד ל-mako. "'נשארת איתי' הוא שיר מדהים, אני הרי בחרתי את שני השירים האלה יחד עם ועדת האירוויזיון, והשקעתי את הנשמה בשירים האלה. הקליפ של 'נשארת איתי' הוא אחד היפים בעיני, וזהו, זו מהות התחרות, זו תחרות ויש מנצח. אני באמת לא מתעסקת בשום דבר מעבר לזה. להפך, אני חיה הרבה מהחלומות הגדולים שלי היום".

-אז את מרוצה מהבחירה.
"כן מאוד, זה השיר שאני חושבת שהוא הראוי ביותר מבין השלושה. לא יכולתי להתעלם בשבוע האחרון מדעת הציבור, אני משתדלת להתעדכן בכל מה שקורה".

-חשוב שכמה שיותר אנשים בישראל יהיו בעדך.
"מאוד חשוב, כי אני מייצגת את כולם. ב'כוכב נולד' קידמתי את עצמי. פה אני מייצגת את הציבור ובפרט את קהל חובבי האירוויזיון, וחשובה לי דעתם של כולם. אני והצוות שלי עם אוניים פתוחות וקשובות כי אנחנו מייצגים את המדינה. חשוב שבתהליך הזה הדעות הן לא לכאן או לכאן, אלא שיש דעה רווחת כללית, שכולם הולכים לאותו כיוון, ומאמינים באותו דבר. זה עושה את העבודה יותר קלה. אני חושבת שיש המון אהבה מסביב לאירוויזיון, כי כולם מתאגדים למען ההצלחה, כולם אוהבים את התחרות ורוצים תחרות טובה. חובבים ישראלים רוצים שגם לממדינות האחרות יהיו שירים טובים כדי שתהיה תחרות מעניינת ויפה. אני נהנית מהתהליך ומבחינתי הכל מסביב מלא באהבה".

עוד ב-mako מוזיקה:

-לצערנו יש גם המון תגובות שליליות כלפיך וכלפי השיר.
"תמיד יהיו. אבל אני חושבת שנוצר קונצנסזוס מסביב למה שעושים. תמיד יקום מישהו ששונא את השיר, את הבחירה, את המדינה או את התחרות. בסדר. אי אפשר לקלוע לטעם של כולם, אפשר לטעם של הרוב".

-מה עשית אתמול אחרי שנבחר השיר?
"אחרי שסיימתי את השידור אתמול חזרתי הביתה וסידרתי צעצועים במקום. ליאור בעלי אומר שאין דבר שמכניס אותך ליותר פרופורציה בחיים מכלים בכיור. זו עבודה. אנחנו לא מגה-סטארים. יש אירוויזיון ויש את היום שאחריו והחיים ממשיכים, העבודה תמשיך. אתה לא משתנה בתהליך, ונשאר בדיוק אותו דבר".

פרסי ספיר 2012 מיי פיינגולד (צילום: ראובן שניידר )
"מי שפרצה בבכי היא מיי הקטנה שחלמה להיות באירוויזיון" | צילום: ראובן שניידר

-אבל כילדה שגדלה על אירוויזיונים?
"כשהגיע הטלפון שבו בישרו לי שנבחרתי לאירוויזיון פרצתי בבכי. בדיעבד הבנתי שמי שפרצה בבכי זו מיי הקטנה שחלמה להיות באירוויזיון כילדה. זו היתה ההתפרצות הזאתי".

-את אישה חזקה, קשה לי לחשוב עליך בוכה.
"אני בוכה כי אני מחוברת לרגש שלי. חלק מהעוצמה והחוזק זה לא להתנגד למה שאתה מרגיש, לא משנה מה הרגש. אסור להתעלם מהרגש אלא לתת לו לצאת החוצה, ככה אתה נשאר נקי ומאוזן. אני ידועה כמישהי שהיו לה הרבה חומות בחיים והן נבנות אם אתה מתנגד לרגש. אני לא בוכה עשר פעמים ביום, אבל יש רגעים של התרגשות גדולה. אני בוכה בעיקר מדברים שקשורים בבת שלי, אמילי. אם היא בוכה או כואב לה - אני על הרצפה. היא בת שנתיים וארבעה חודשים, כבר ליידי. היא מגלה כבר כישרון מוזיקלי גדול מאוד ויש לה חיידק במה כמו שלי היה בגילה. זה לא בשליטתי, לא דחפתי אותה לשם בכלל".

"תהיה הרבה תנועה שלי על הבמה"

את היום שאחרי בחירת השיר בילתה מיי פיינגולד בסטודיו עם הבמאי עוז מורג, בו בחרה לביים את ביצוע השיר "Same Heart" על במת האירוויזיון בקופנהגן. "בעשר בבוקר התחלנו לעבוד על הנאמבר", היא מדווחת. "אנחנו עוד בוחשים בעניינים ועוד לא החלטנו אם אהיה לבד על הבמה, או שכמו בקליפ יצטרפו אלי צמד רקדניות מהממות. אני מאמינה שביום ראשון כבר נצא עם החלטות קונקרטיות, אם ללכת עם הפורמט של הקליפ. בכל מקרה מדובר כרגע רק על רקדניות ולא על להקה שתנגן את השיר ולא על זמרי ליווי".

-צפויים גימיקים כלשהם?
"לא יהיו גימיקים מיותרים, אני לא אעוף עם כבל מהתקרה. תהיה הרבה תנועה שלי על הבמה, שתואמת את השיר כמובן. עוז הבמאי גם עושה את הכוריאוגרפיה, הוא כוריאוגרף-על. עשינו עבודות משותפות כמו למשל במחזמר 'קזבלן' שבו אני משחקת. אני מכירה אותו כבר הרבה זמןץ הוא במאי של דה ווייס, של תחרות מלכות היופי. הוא במאי של במה, לא מצלמות, אבל מבין בזה באופן טוטאלי ועובד עם במאי המצלמות הכי גדולים בארץ. יש לו הרבה מעוף, הוא חושב מחוץ לקופסה, צעיר, רענן, האיש הכי מתאים בעיני לתפקיד".

מיי פיינגולד בקליפ Be Proud (צילום: טל אזולאי)
"לא יהיו גימיקים מיותרים, אני לא אעוף עם כבל מהתקרה" | צילום: טל אזולאי

-איזה סגנון תנועה הוא בונה לך?
"הנאמבר בנוי על השיר, השירה, התנועה, הנוכחות הפיזית שלי. היום התחלנו לבדוק מה נכון לשיר, ומבחינת יכולת השירה מה אפשר לעשות עם הגוף תוך כדי שאני שרה. אני לא 'קונטרול פריק' ואני משחררת וסומכת עליו. מה שיפה זה שבגלל שהוא הבמאי, הוא כבר יושב ומשרטט את התסריט של הצילום ויודע מה הוא רוצה מבחינת זוויות, תוך כדי הנאמבר. הוא בונה אותו מראש עם תסריט של זוויות, והבנה מראש מה אתה רוצה מהויג'יי והתאורה. הוא כבר בונה את הכל יחד".

"צריך להיסגר קודם על נעליים"

-בואי נדבר על מה שמעניין באמת - השמלה, האיפור והשיער.
"שיער ואיפור עושה בן רביבו, שהולך איתי לכל מקום וגם עשה את הקליפים. השמלה תבוא עם הנאמבר, אחרי שהוא יעמוד. אני מאמינה בסדר בעבודה, יש כבר כיוונים מחשבתיים, אבל צריך להיסגר קודם על נעליים, שזה הכי חשוב, כי צריך לעשות עליהן חזרות. צריך לראות מה הנאמבר דורש מבחינת אלסטיות, שחרור רגליים, כתפיים. בקיצור - צריך להעמיד סקיצה של הנאמבר לפני שלב בחירת הבגד".

-ומבחינת יחסי ציבור וחסויות מסחריות?
"רק אתמול נבחר השיר ולאט לאט מתחילים לעבוד ולבנות את הדברים. יש עוד חודשיים עד האירוויזיון, ואחרי שהקלטנו שלושה שירים בשבוע וצילמנו שלושה קליפים בשבוע, אני מאמינה שהכל אפשרי ולא לחוצה מכלום. בשבועות הקרובים התמונה הכללית תתבהר. אני סומכת על אנשי המקצוע הכי טובים שגייסנו למשימה - מנהל יחסי הציבור של הפרוייקט, עופר מנחם, והמפיקה טלי אשכולי, שעובדת על החסויות. לשניהם יש המון ניסיון. אני כבר יודעת, למשל, שיש מופע יחסי ציבור מאוד גדול שנקרא 'קונצרט אירוויזיון', שלצערי אני לא יכולה להופיע בו כי אני עמוסה בהצגות בתאטרון, אעשה מה שאני אוכל".

מיי פיינגולד (צילום: ליאור נורדמן)
"העברתי להורים שלי תדריך, הם מאוד נרגשים" | צילום: ליאור נורדמן

-מי צפוי לנסוע איתך לקופנהגן?
"הצוות שלי - בעלי ליאור נורדמן, שהוא גם המנהל האישי וגם המפיק בפועל. המנהל המוזיקלי שלי אבנר חודורוב שאני עובדת איתו בהרכב 'לימוזינה אקספרס', עוז מורג, בן רביבו, עופר מנחם, כל מי שעובד איתי. בגלל שנהיה שם שבועיים, ליאור ואני החלטנו לקחת את אמילי איתנו, כי לא נוכל להתנתק ממנה לשבועיים. אז אולי גם ההורים שלי יצטרפו כדי להיות איתה, ואז יכול להיות קל יותר להקדיש את הזמן לעבודה. אבל זה עוד לא סגור, עוד לא עשינו ישיבה משפחתית".

"אבא שלי היה עוזר הפקה בכל שלושת הקליפים"

-ההורים שלך בוודאי גאים בך מאוד.
"כן, הם מאוד נרגשים ולכן אני מתדרכת אותם. לאמא שלי נילי יש נטייה לקרוא כל דבר, לשמור כל דבר במגרה מיוחדת. ישבתי איתם וביקשתי מהם לא לשתף אותי במה כתבו ואיפה כתבו ולמה ואיפה הזכירו ואיפה דיברו עלי. ביקשתי לשמור עלינו כמשפחה, לא לצאת מפרופורציה. המשפחה שלנו מאוד חמה ומלוכדת. אבא שלי ירון היה עוזר הפקה בכל שלושת הקליפים".

-לך ולהם אין אותו שם משפחה.
"נכון, הם סלונימסקי, ואני פיינגולד, מהבעל הראשון שלי. ליאור הוא פרק ב' בחיי והפרק הכי משמעותי".

-צלם, במאי, מפיק בפועל ומנהל אישי.
"ובעל, ואבא, ומה שאתה רק רוצה. אין דבר שהוא לא יודע לעשות וכל דבר הוא עושה הכי טוב. ליאור הוא אלף זכיות בלוטו, אפשר לעשות עליו כתבה שלמה. הוא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים בכל סיטואציה. גם ברמה האישית והמקצועית, זה מושלם. האירוויזיון הזה הוא מבחן לזוגיות שלנו. התחתנו לפני חמישה חודשים והפרויקט מאוד חיזק אותנו וקירב אותנו. זה מבחן האמת של הזוגיות, עבדנו קרוב וצמוד מאוד בתקופה האחרונה, וכולם בסביבה הקרובה טרחו לבוא והגיד שמה שיש בינינו ראוי לקנאה. כי אנחנו באמת מאוהבים בכל רמ"ח אברינו. אני אוהבת אותו כמו של אהבתי כלום בחיי. הוא הכל בשבילי. תמיד טענתי שהלכתי ל'כוכב נולד' כנראה כדי לפרוץ ולהתפרסם, שישימו אותי על שער של מגזין והוא יצלם אותו וככה נכיר. כל התהליך בחיים שלי קרה בשביל שהוא ואני ניפגש. החיים שלי מתחלקים לשניים, לפני שהכרתי אותו ואחרי. אני אוהבת אותו באובססיה חולנית".

מיי פיינגולד "תמיד אישה" (תמונת AVI: כוכב נולד)
"שיניתי את השם לפני 13 שנה. זה עניין של קארמה" | תמונת AVI: כוכב נולד

-יש סיכוי שבעקבות האירוויזיון תוציאי אלבום שני?
"זה לא מעסיק אותי עכשיו. אני לא מכוונת לשם, לא עובדת לקראת אלבום שני. אבל תוכניות משתנות כל הזמן. היום אני לא חושבת בכיוון, ויותר מתרכזת בהפקה הבאה שלי בתאטרון. אם 'הליקון' ירצו להוציא לי אלבום נשב ונדבר על זה ואולי הם יחזירו אותי למסלול העבודה. אני תמיד פתוחה לשמוע ואולי גם לשנות כיוון אם ההצעה טובה לי. אני אוהבת מוזיקה, את המהות שלה. האירוויזיון הוא מהות שאני מאוד מתחברת אליה, לא כבד ולא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, אלא בקלילות וכיף. ככה אני רואה מוזיקה, ויש לי תמיד את ההופעות עם 'לימוזינה אקספרס'", לא חסרה לי מוזיקה בחיים".

-יש דיסוננס בין כיף וקלילות לבין הז'אנר שמזוהה איתך, שהוא יותר אגרסיבי.
"הז'אנר שאני אוהבת ויוצרת בו הוא חזק, כי יש בי המון תשוקה, באופי שלי. היתה בי מתמיד, גם הבת שלי כזו. משם מגיע הרצון לעשות דברים עם נוכחות חזקה, עם אמירה. כי כזו אני. אבל זה לא סותר את העובדה שאני אדם קליל ונטול אגו, שלא לוקח עצמו ברצינות יותר מדי. אני יודעת לשחרר כשצריך, וזה לא קשור לטעם המוזיקלי שלי. אני עוד עושה עם עצמי עבודה ומנסה להבין שיש איזון שצריך להיעשות בין מי שאתה באמת לבין הפרסונה הציבורית, בין התדמית לאיך שאתה והסביבה הקרובה תופסת אותך. אני עוד אפתח את זה. למשל מדונה, ביונסה וליידי גאגא - אני לא מכירה אותן באמת, אלא את פועלן. אני לא אדע מי היא ביונסה כשהיא יושבת עם החברות שלה בבית ליום כיף, או איך היא מתנהלת עם הסביבה. אני מכירה אותה כפרפורמרית וזה לעולם לא ישתנה".

-אפרופו להכיר מישהו באמת - שינית את השם בתעודת הזהות?
"כן, לפני 13 שנה. השם המקורי הוא מיטל, שם יפה בפני עצמו, אבל הוא פחות התאים לי אנרגטית. זה עניין של קארמה".