אין תמונה
"הצלחת האלבום לא הפתיעה אותי". יוסי אזולאי

הזמר יוסי אזולאי קיבל אתמול "אלבום זהב" על מכירות יותר מ 20 אלף עותקים מאלבומו האחרון "תפילות", הכולל מזמורים ופיוטים מסורתיים, בעיבודים עדכניים של נדב ביטון. האלבום יצא בראש השנה האחרון, ולמרות שלא הניב להיטי השמעות בתחנות הרדיו דרכו אל לב הקהל הייתה סלולה.

"שלא אשמע שחצן חלילה, אבל הצלחת האלבום לא הפתיעה אותי", טוען אזולאי. "אני זוכר שאמרתי ליוסי גבסו, אחד המפיצים של האלבום: 'אני אביא לך זהב'. אם כבר הפתעה, זו המהירות היחסית בה זה קרה. גם ככה קשה יותר ויותר למכור כמויות כאלו בשוק המכור לצרובים ולהורדות חינם מהרשת. לאלבום שלי 'יום אחד איתך' לקח הרבה יותר זמן להגיע לזהב. מה שכן, זו הרגשה נפלאה. שרק ימשיך ככה".

"הקהל רוצה עוד פיוטים, אז מי אני שאסרב ל'תפילות2'"?

אזולאי ציין רק אתמול את טקס הזהב הרשמי, באירוע לא שגרתי שכלל הופעה קצרה דווקא בבית הכנסת הגדול בתל אביב, אך לטענתו ההישג כבר היה מונח בכיסו לפני יותר מחודשיים. "פשוט, זה היה התאריך הפנוי הראשון שלי מאז הודיעו לי שהגעתי למכירות זהב", מסביר הזמר בן ה-31.

"אני מופיע עם השירים האלה כמעט בכל ערב", ממשיך אזולאי. "חזרתי לא מזמן מסיבוב הופעות בארצות הברית ומקסיקו. הביקוש שיש בקרב קהילות יהודיות בחו"ל לשירים האלה אדיר. האמת שעוד לפני 'תפילות' היה לי אלבום מקורי חדש וכמעט גמור. נכון לעכשיו, שמתי הכל בצד כי נוצר משהו שאף אחד לא יכול היה לנבא מראש. בכנות, אין לי מושג מתי אמצא זמן להשלים את האלבום הזה. כמו שזה נראה עכשיו הפרויקט הבא שלי יהיה 'תפילות 2', יש עוד כמה מזמורים ופיוטים שאני מעוניין לבצע ועכשיו כשהקהל דורש אז מי אני שאסרב?".

יוסי אזולאי: "הרדיו תמיד התעלם ממני"

יוסי אזולאי, בעברו הלא רחוק מדי מרכזן בשירות 144, פרץ לראשונה לתודעת הקהל הרחב כבן הטיפוחים של משה דץ, שסייע לו בהקלטות אלבומו הראשון, ושלומי שבת, שהקליט איתו את השיר "אמא" באלבומו המצליח "שלומי שבת וחברים". בשנת 2005 הגיע אזולאי למקום השני בקדם אירוויזיון בשיר "Don't worry baby", אותו קדם בו זכתה שירי מימון עם "השקט שנשאר". בעקבות השיר יצא אלבומו השני "יום אחד איתך", שהגיע גם הוא למעמד זהב, שוב ללא השמעות רבות ברדיו.

"הרדיו תמיד התעלם ממני", טוען אזולאי, "חוץ מכמה תחנות מפרגנות, רוב הקריירה שלי מתנהלת ישירות מול הקהל בלי תיווך של המדיה. פעם זה הפריע לי. כיום אין לי בעיה עם זה. כל זמן שהקהל מצביע עבורי ברגליים לי זה מספיק. לא חשבתי שדווקא פרויקט אישי כמו 'תפילות' ישנה את היחס של התקשורת כלפי. האלבום נולד מתוך המון הופעות שהיו לי בשנים האחרונות בבתי כנסת, בחתונות ובאירועים מסורתיים. יש לי חיבור מוחלט לחומרים האלה, והקהל קלט את האמת הזו ובעיני זה סוד ההצלחה".

במקביל לטקס הזהב של "תפילות" מוציא יוסי אזולאי השבוע לרדיו סינגל נוסף מהאלבום, השיר "אל אדון" בו הוא מארח את דודו טסה.