בחודש דצמבר 2010 אושפז הכוכב הרוסי פיליפ קירקורוב בבית החולים תל השומר לבדיקות פסיכיאטריות, לאחר שהיה מעורב באירוע אלים בחזרה הגנרלית של טקס "גרמופון הזהב" - המקבילה הרוסית ל"גראמי" האמריקני. אז דווח ברוסיה כי היכה את אחת ממנהלות הטקס ובעט בה אחרי שנפלה. לאחר שהוגשה תלונה נגדו הגיע ארצה כדי להתאשפז לבדיקה.

"כנראה שאני חולה מאוד", כתב אז קירקורוב באתר הרשמי שלו. "יש לי התקפים רציניים פעמיים בשנה, ואחריהם אני לא זוכר כלום ולא מבין מה אני עושה. זה מבעית אותי, עכשיו רק אני מבין שאני צריך טיפול, ולצערי אני נאלץ לדבר על מה שפחדתי להודות בו גם בפני עצמי".

"דנה תייצג את ישראל בצורה נפלאה"

חודש לאחר מכן, בינואר 2011, ארבע שנים לאחר שהופיע בישראל, פרסם קירקורוב כי יעלה בארץ מופע בהיכל נוקיה בתל אביב ב-30 באפריל. יומיים קודם לכן, ב-28.4, יתקיים מופע נוסף במרכז הקונגרסים בחיפה. "הופעתי בישראל בתקופות יותר סוערות מזו עכשיו", אומר קירקורוב בראיון מיוחד. "כולם אמרו לי אז 'לאן אתה נוסע?!', ובכל הבנתי שדווקא אז, כמו עכשיו, זקוקים לשירים שלי".

אין תמונה
"היא זמרת גדולה". דנה אינטרנשיונל

ברזומה של קירקורוב קאבר ל"דיווה" של דנה אינטרנשיונל, השיר איתו זכתה באירוויזיון. על סיכוייה באירוויזיון הקרוב הוא אומר: "דנה היא שחקנית וזמרת גדולה, ואני חושב שהיא תייצג את ישראל בצורה נפלאה".

ה- 30 באפריל הוא גם יום הולדתו ה-44 של הזמר הבינלאומי וגם יום פטירתה של אמו. קירקורוב מעולם לא הופיע בתאריך זה והסכים לכך לאחר מסע שכנועים ארוך של המפיקה ניקול ראידמן, שמפיקה חתונות יקרות של אוליגרכים. לכבוד הארוע תגיע לארץ נבחרת סלבריטאים, אנשי עסקים ופוליטיקאים מכל העולם לברך את קירקורוב באופן אישי, כך היא מתכננת. ההפתעה שראידמן מכינה לקירקורוב היא הענקת טבעת בשווי 250 אלף דולר, מתנה ליום הולדתו. "הוא כמו מלך שעולים אליו לרגל", היא אומרת.

בהפקת המופע מבטיחים "שואו חסר תקדים" עם תפאורה, תאורה והגברה, מסכי לדים, אפקטים פירוטכניים ולייזר שואו, שיגיעו לארץ ממוסקבה. את קירקורוב, שצפוי להרשים בתלבושות, ילוו רקדנים ואקרובטים.

"מייקל ג'קסון הרוסי"

בשנת 1999 נכנס פיליפ קירקורוב לספר השיאים של גינס עם שיא הופעות במסגרת מסע הופעות אחד. להיטיו זכו מספר פעמים בקטגוריות שיר השנה ברוסיה ואלבומיו גרפו שם תקליטי זהב. בנוסף זכה שש פעמים בפרס ה- WORLD MUSIC במונקו ו-15 פעמים בפרס "אובציה" - פרס המוזיקה הלאומי של רוסיה המקביל ל"גראמי" האמריקאי.

גם ב-2010 הוכתר כזמר השנה של רוסיה והופיע בלאס וגאס, לונדון ,ברלין, וינה, רומא, דובאיי ועוד. במקביל לקריירה המוזיקלית שלו הפיק קירקורוב את הגרסה הרוסית למחזמר "שיקגו", שיחק בסרטי קולנוע וזכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים "קינוטאבר" ב- 2002. הוא שיתף פעולה בעבר עם צביקה פיק, והשפיע על זמרים כמו ולדי בלייברג.

>> בריאן פרי שאמור להופיע בארץ אושפז בבית חולים