אביתר בנאי הוא כבר קונצנזוס. אלבומו החדש "לילה כיום יאיר" יצא לפני כשבועיים וכבר הגיע למעמד "אלבום זהב" על מכירת למעלה מ-20 אלף עותקים. שני השירים שיצאו ממנו לרדיו "אותיות פורחות באויר" ו"עד מחר" (שגם זכה לקליפ יפהפה) הם שני השירים הכי מושמעים ברדיו בארץ בחודשים האחרונים.

ועכשיו בנאי מוכן גם לדבר על התהליך שעבר, שעומד ברקע ליצירת האלבום. בראיון נדיר לסיון רהב-מאיר מחדשות 2 הוא מספר על ההתחרדות, שהתחילה מהספר "פרקי אבות": "לא ידעתי שמתחת למרצפות הבית שלי מסתתר כזה אוצר. התייחסתי לזה כפולקלור של בית כנסת ורק אחר כך הבנתי שזה יכול להגיד לי הרבה על איך לחיות את החיים שלי".

בנאי לוקח את רהב-מאיר אל בית הכנסת "של הבנאים" בירושלים, בית הכנסת בו קרויה הפרוכת על שם סבו, בית הכנסת בו עלה לתורה, בו נשא את אשתו רות ובו עבר ברית מילה ילדו הרביעי, דוד. התחרדותו התרחשה במקביל לחזרתם בתשובה של אחיו, מאיר בנאי ודודו, אהוד בנאי. אביתר מודה שהוא הקיצוני מבין שלושתם, ולא פוסל אפשרות שכולם יחד, כל הבנאים, יופיעו פעם על במה אחת.

על השיר המצליח "אותיות פורחות באויר" הוא מספר שנולד בשילוב שבין סיפור תלמודי על שריפת גווילי תורה לבין סרטו של ספייק לי "עשה את הדבר הנכון" בו מצית אחד הגיבורים חנות באמצעות גפרור.

על החיבור בין חזר בתשובה למוזיקה, בין אמנות לאמונה, מספר בנאי: "המוזיקאי שבי שאל 'מה אתה עושה לי?'. לא רציתי לעשות מוזיקה של 'יה בה בם', שמחה כזו, זה לא אני'".

עוד במוזיקה:

דויד ברוזה חוזר אל "האישה שאתי" ו"בנהר של סביליה".

רון שובל שר "תקשיבי"

אתניקס ודי.ג'יי. יניב בן ארויה מחדשים את "כתם הפרי" בגרסת דאנס.