הגופה עוד לא נקברה, סיבת המוות טרם הובהרה, אבל בתעשיית המוזיקה כבר מנסים להעריך כמה כסף ירוויחו בני משפחתה של איימי ווינהאוס בעקבות מותה, זאת אחרי שבמשך שנים "בזבזה" הכוכבת המנוחה כספים רבים על סמים, אלכוהול ועל נסיונות הגמילה מהם.

איימי ווינהאוס השאירה אחרי מותה הון המוערך בכ-10 מיליון דולרים. אבל זוהי רק ההתחלה. בבריטניה מדברים כבר על האפשרות שייצא אלבומה השלישי, לו הקליטה שירים חדשים בגרסאות דמו, סקיצות. הוצאתו של אלבום כזה עשויה להניב מיליונים לחברת התקליטים ולמשפחה של איימי ווינהאוז, שהם בעלי הזכויות על החומרים ורשאים להחליט האם להוציא שירים אלה לאור, כפי שמקווים המעריצים.

איימי ווינהאוס שווה כעת מיליוני דולרים בכל שנה

איימי ווינהאוס והוריה (צילום: Peter Macdiarmid, GettyImages IL)
משאירה אחריה אמא עשירה. איימי ווינהאוס ואמה | צילום: Peter Macdiarmid, GettyImages IL

ובהמשך צפויים להגיע האוספים, ההקלטות המיוחדות, אלבום ההופעה החיה, הדי.וי.די, הגרסאות הייחודיות ללהיטים האהובים, הספרים, המזכרות (מרצ'נדייזינג) - זה נשמע ציני מאוד בימים אלה של אבל - אבל כל אלה שווים הרבה מאוד כסף, מיליוני דולרים בכל שנה, והכסף הזה יכול להוות סוג מסוים של פיצוי למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל - את בתה האהובה, שבמותה ציוותה להוריה חיי עושר ואפשרות שלא לעבוד יותר בחייהם, חוץ מבמפעל ההנצחה שלה.

עולם המוזיקה רווי לצערנו בכוכבי-על שהלכו לעולמם בטרם זמנם והפכו לתעשיית מוצרים ומזומנים משגשגת, בעיקר אלה שהיו לאגדות וסופרסטארים עוד בחייהם והותירו מורשת מוזיקלית מפוארת. רשימת המרוויחים-הגדולים-לאחר-מותם מתחילה, למשל, בקורט קוביין מנירוונה וג'ימי הנדריקס - שניהם חברים ב"מועדון ה-27" הארור יחד עם ווינהאוס - ושניהם "שווים" רווחים של כ-5 מיליון דולר בשנה. הזכום הזה עשוי לטפס כעת במקרה של קורט קוביין, כיוון שבקרוב יחגגו בעולם הרוק 20 שנה לאלבום "Nevermind" של נירוונה בהוצאות מחודשות.

לנון והביטלס: 15 מיליון דולר בשנה, אלביס: 60 מיליון, מייקל: 275 מיליון

הרבה מעליהם נמצאים הענקים - ג'ון לנון חבר "הביטלס", שהרווחים מהמוזיקה שלהם והמוצרים הנלווים הניבו כ-15 מיליון דולר בשנה החולפת בלבד. "מלך הרוקנ'רול" אלביס פרסלי מניב ליורשיו בין 55 מיליון ל-60 מיליון דולר רווחים בשנה - ממכירות המוזיקה עצמה, מוצרים נלווים, מחזמר על חייו שמוצג בלאס וגאס וביקורים באחוזתו ב"גרייסלנד".

אבל הרבה מעל כולם ניצב מייקל ג'קסון, "מלך הפופ", שמת רק לפני קצת יותר משנתיים, והרווחים בהתאם - 275 מיליון דולר רווח בשנת 2010 בלבד מתעשיית הענק שצמחה לאחר מותו של הכוכב, שבחייו נאלץ למכור רבים מנכסיו, כולל אחוזתו "נוורלנד", כדי לממן את אורח חייו ולהיחלץ מחובות כספיים אליהם נקלע. ועתה גם איימי ווינהאוס צפויה להפוך לתרנגולת (מתה) שתטיל למשפחתה הרבה ביצי זהב.

>> "הצהובונים האזינו לאיימי"; סיבת המוות של ווינהאוס טרם התבררה