אין תמונה
סטיב האקט

המוזיקאי סטיב האקט הגיע לישראל ויופיע במוצאי שבת 5 במאי ב-21:00 בהאנגר 11 בנמל תל אביב. בבוקר שלפני ההופעה ישודר ראיון איתו ב"קול ישראל".

האקט הבריטי יליד 1950 החל את דרכו כגיטריסט כשניגן במספר להקות מקומיות. הוא הקליט לראשונה ב-1970 כשניגן בלהקת "Quiet World", ובסוף אותה שנה החליף את אנטוני פיליפס בלהקת ג'נסיס, בעקבות מודעה שפרסם האקט בשבועון "מלודי מייקר" וצדה את עינו של מנהיג הלהקה פיטר גבריאל. שלושה חודשים לפני כן הצטרף ללהקה פיל קולינס כמתופף חדש.

סטיב האקט ניגן במסגרת ג'נסיס באלבומים Nursery Cryme, Foxtrot, Genesis live, Selling England by the Pound ו- The Lamb Lies Down on Broadway עם פיטר גבריאל כסולן.

פיטר גבריאל היה ידוע בהופעותיו התיאטרליות ובהדגשת מילות השירים, בדרך לאחת ההופעות בארצות הברית ב-1973 הם שמעו ברדיו שג'ון לנון מספר שהוא אוהב להאזין לאלבום "Selling England by the Pound", מחמאה שפיטר גבריאל התגאה בה במיוחד.

לאחר עזיבתו של פיטר גבריאל עקב מתחים בלהקה, רצונו לבטא את יצירתו כסולן, וכן סיבוכים הקשורים ללידת בתו, הקליט סטיב האקט אלבום סולו, כיוון שלטענתו המשך קיומה של הלהקה עמד בסימן שאלה. באלבום זה שהיה אינסטרומנטלי בעיקרו, שר לראשונה האקט והתארחו בו פיל קולינס וסאלי אולדפילד.

פיל קולינס נבחר להיות הזמר הסולן של ג'נסיס אחרי עזיבת גבריאל. לטענת האקט הוא זיהה את כשרונו של קולינס מתחילת הדרך ,כששמע אותו שר בוואן בדרך להופעות, ואמר לו שקולו מזכיר לו את קולו של סטיבי ווינווד. עם פיל קולינס כסולן ג'נסיס, הוא הקליט את A Trick of the Tail, Wind & Wuthering ואת אלבום ההופעה הכפול Seconds Out.

ב-1977 פרש האקט מהלהקה לקריירת סולו. לדבריו היה קשה לו לקבל את העובדה שהוא צריך לקבל את אישורם של שאר חברי הלהקה לשירים שהוא כתב כדי שהלהקה תקליט ותופיע איתם. אלבומו השני "Please Don't Touch" היה שילוב של מוזיקה שחורה אמריקאית עם ריצ'י הייבנס ורנדי קוופורד כאורחים, ורוק "לבן" ו"אירופי".

עד היום הקליט האקט יותר מעשרים אלבומים שבהם ביצע יצירות מפרי עטו וכן ביצועים ליצירות קלאסיות, הוא השתתף לזמן קצר בלהקת GTR עם גיטריסט Yes סטיב האו. בהופעותיו משלב סטיב האקט גם יצירות שהוקלטו במקור על ידי ג'נסיס.

הראיון עם סטיב האקט ישודר בשבת 6:00 בבוקר ברשת ב'.

>> גלן יוז מ"דיפ פרפל" יופיע בבית האופרה ב-9 ביולי

>> 40 שנה ל"Made In Japan" של "דיפ פרפל"