ישנן בנות תמונה קבוצתית  (צילום: רונן אקרמן)
בואו בנות. המועצה של דנה | צילום: רונן אקרמן

דנה אינטרנשיונל מחפשת את להקת הבנות הבאה של ישראל ב"ישנן בנות", את זה אתם כבר יודעים, אבל היא לא עושה את זה לבד - בין עוזריה הנאמנים, שיסייעו לה לבחור את הבנות ולהרכיב את הלהקה, נמנים כמה אנשים מקצוע מוכחים, ותיקים ומנוסים, שהקונספט של "להקת בנות" בהחלט לא זר לקריירה להם. 

דנה אינטרנשיונל

דנה אינטרנשיונל נולדה בשם ירון כהן, והחלה את הקריירה בהופעות דראג בהן ביצעה חיקויים פרודיים של זמרות מפורסמות במסגרת הפקות מוזקליות של המפיק עופר ניסים. ב-1993 יצא אלבומה הראשון שכלל להיטים כמו "פטה מורגנה" שכתב יואב גינאי והלחינו זאב נחמה ותמיר קליסקי, "סעידה סולטנה" ו"משחק הדמעות". ב-1994 יצא אלבומה השני, "אומפטמפה", שכלל להיטים כמו "אני לא יכולה בלעדיך", "נוסעת לפטרה", ו"ישנן בנות", חידוש לשיר ישן של להקת הנח"ל. האלבום נמכר בעשרות אלפי עותקים והזניק את דנה היישר ללב המיינסטרים.

ב-1998 ייצגה דנה את ישראל בתחרות האירוויזיון בבירינגהאם שבבריטניה עם השיר "דיווה", וזיכתה את ישראל במקום הראשון לראשונה מאז 1979. השיר עצמו זכה להצלחה ברחבי אירופה ואף הגיע למקום ה-11 במצעד הבריטי. בסוף אותה השנה בחר המגזין האמריקני טיים כאחת מחמשת האנשים הכי משפיעים בעולם לאותה שנה. הארגון הבינלאומי לזכויות אדם, אמנסטי, הפיק מסע פרסום בהשתתפותה והיא פתחה את אירועי הספורט של אולימפיאדת הגייז ה-Gay Games שהתקיימו באמסטרדם שבהולנד.

בשנת 2007 הוציאה דנה את האלבום "הכל זה לטובה", שכלל את השיר "Love Boy" ששבר שיאי השמעות והדואט "סרט הודי" עם עידן יניב, שקיבעו את מקומה שוב בתור אייקון הפופ הגדול בישראל. בשנת 2008 כתבה יחד עם מנהלה האישי שי כרם את השיר "כאילו כאן" שייצג את ישראל באירוויזיון של אותה שנה. בשנת 2009 הצטרפה לצוות התוכנית "כוכב נולד" ושימשה כשופטת לצדו של צדי צרפתי. בשנת 2011 פרשה מהתוכנית והשתתפה שוב בתחרות האירוויזיון עם השיר "דינג דונג". בשנת 2012 שיתפה פעולה עם ירדנה ארזי והשתיים הוציאו יחד שיר בשם "כשהגברים רוקדים".

 

ירדנה ארזי

ירדנה ארזי שירתה בלהקה צבאית והייתה אחת מזמרות להקת הנח"ל המוכרות והידועות ביותר. לאחר שחרורה היוותה ארזי צלע משלישיית "שוקולד מנטה מסטיק", אחת מלהקות הבנות המוכרת והזכורה ביותר בישראל. בשנת 1976 אף נסעה הלהקה לתחרות האירוויזיון בהאג וייצגה ישראל עם השיר "אמור שלום". בשנת 1979 נבחרה ירדנה להנחות את האירוויזיון הראשון שהתקיים בישראל, יחד עם דניאל פאר. אלבומה הראשון, "ירדנה ארזי", שוחרר ב-1982 ובשנת 1983 שוחרר האלבום "מה נשמע". ב-1984 שוחרר אלבומה "אתה לי ארץ" שכלל שירים כגון "ההצגה הגדולה", "ריקוד לשניים" ועוד. ב-1987 שחררה הזמרת את אלבומה המצליח "נשמה צוענית", שכלל שירים כגון "רוח ואש", "כינור נאמן", "עיניים שחורות", "ילד צועני" ועוד.

ב-1988 ייצגה ירדנה ארזי את ישראל באירוויזיון שנערך בדבלין, הפעם לבדה, עם השיר "בן אדם". ב-1989 שוחרר האלבום "דמיון מזרחי", שכלל גרסאות מתורגמות לשירים בערבית. עוד שחררה הזמרת את האלבום "תחנה בדרך" שכלל ביצועים לשירים משנות ה-50. ב-1996 שוחרר אוסף משירי הזמרת תחת השם "יש ונדמה". ב-2009 שחררה ארזי את האלבום "בושם על עירי", בהפקתו של יהודה פוליקר. בין שירי האלבום ניתן למנות את "מלכודת אש", "הייתה לי ארץ", "הילד בעיניך", "בושם על עורי" ואחרים. סך הכל במהלך הקריירה שלה הוציאה ירדנה ארזי 15 אלבומים, שיחקה בעשרות סרטים ומחזות זמר והנחתה משדרי טלוויזיה וטקסים רשמיים. בשנת 1996 הנחתה את תכנית הבוקר "קפה טלעד" לצדו של דב גיל-הר, שירדה מהאוויר בשנת 2005. 

 

צדי צרפתי

את החיבור של צדי צרפתי לתכניות שירה וריאליטי בטלוויזיה לא צריך להסביר. האיש ששימש במשך תשע עונות שנים כשופט ב"כוכב נולד" חוזר לפריים טיים כחבר המועצה של דנה. צדי נולד צרפתי נולד בתל אביב והחל להופיעו מול המצלמות כבר בגיל 10, כשהשתתף בסרט הישראלי "4:55 השעה הגורלית". בגיל שיחק בהצגה "כטוב בעיניכם" מאת ויליאם שייקספיר מאת תיאטרון הקאמרי, ומשם נסללה דרכו בתיאטרון שכללה גם את המחזמר "שיער" יחד עם מרגלית צנעני וצביקה פיק.

בגיל 30 ביים את מופע היחיד הראשון של חוה אלברשטיין, על פי בקשתה ומאז החל צרפתי לביים שורה ארוכה של מופעי זמר, הצגות תיאטרון ובעיקר מחזות זמר. בין ההצגות הבולטות שביים: "הטוב הרע והנערה", "אירמה לה דוס", "ברנשים וחלומות", "מה שבלב" (של עוזי בן כנען), "יוסף וכותונת הפסים המשגעת", "ילדי הכרך", "הלילה הראשון" (בהשתתפות שוקולד מנטה מסטיק), "אל תרדו ממני", "עליסה בארץ הפלאות", "בוסתן ספרדי", שירת הקאמרי", "קזבלן", "נאסר א-דין" ו"שיער" בו כיכב צביקה פיק ובו השתתף בעצמו בעבר. בנוסף ביים צדי מופעי ילדים כמו פסטיבל שירי הילדים בחנוכה, הפסטיגל ומותק של פסטיבל.

לאורך השנים ביים צדי מופעים של זמרות ולהקות רבות, ביניהן ירדנה ארזי, להקת מנגו, הכל עובר חביבי, רבקה מיכאלי, גילה אלמגור, עפרה חזה, משה פרץ, קורין אלאל ועוד. כמו כן ביים צדי כמה מהופעותיה של ישראל באירוויזיון, ביניהן הופעותיהן של ירדנה ארזי ושל שרית חדד. בשנת 1999 נבחר לביים את מופע האירוויזיון שהתקיים בישראל בעקבות זכייתה של דנה אינטרנשיונל, ובנוסף ביים את מופע "פעמוני היובל" שנערך לכבוד חגיגות 50 שנה למדינת ישראל. מעבר להשתתפותו ב"כוכב נולד" ביים צדי גם את התוכנית "נולד לרקוד".

שי כרם

שי כרם הוא חברה הקרוב ומנהלה האישי של דנה אינטרנשיונל מאז ראשית ימי הקריירה שלה. כרם ייחשף לראשונה מול המצלמות במסגרת התוכנית "ישנן בנות", בה נוכל כולנו להכיר את האיש המשפיע ביותר בקריירה של דנה.