איך מעצבים אולפן שייראה טוב בטלוויזיה? בחוג לעיצוב פנים של המסלול האקדמי המכללה למינהל התקיים בסמסטר החולף סטודיו (קורס) בהובלת המעצבים, מיכאל ששון ועידו דולב, בשיתוף פעולה עם זכיינית "קשת" לרגל 20 שנה לערוץ 2. במסגרת הקורס הציעו הסטודנטים רעיונות יצירתיים וחדשניים לעיצוב אולפנים לשידור.

העיצובים שהציעו הסטודנטים בסטודיו של ששון, עסקו בעיצוב אולפן שידור שיוצא למרחב הציבורי ומשקף בתכנית את אווירת הרחוב. הסטודנטים נדרשו גם להמציא את הקונספט של התכנית וגם להחליט היכן ימוקם האולפן, כשהדגש הוא על החוץ והעיצוב צריך היה לשקף זאת. העיצובים בסטודיו של עידו דולב הציעו "מתיחת פנים" לתכניות קיימות. הסטודנטים לקחו מרחב אולפני מוכר וידוע, של תכניות דוגמת "ארץ נהדרת". "חי בלילה". "עובדה". "תכנית הבוקר של קשת". "הכוכב הבא" – ועיצבו אותם מחדש. כל סטודנט בחן את האולפנים הקיימים והציע להם פתרונות עיצוביים.

תחרות מעצבים בשם MAKE IT WORKאולפנים, (צילום: הדמיה: יחסי ציבור,  יחסי ציבור )
עיצוב שיתאים לעיר תל אביב. "MAKE IT WORK" , מורן גוזלי ובתאל חודדי רובין | צילום: הדמיה: יחסי ציבור, יחסי ציבור

MAKE IT WORK: אולפן בנמל

מורן גוזלי ובתאל חודדי רובין, יצרו את "MAKE IT WORK" - הכוכב הבא בתחום העיצוב. הרעיון לתכנית הוא תחרות עיצוב בין מעצבי פנים המתמודדים על התואר "המעצב הבא של ישראל". התחרות תתקיים במתחם בנמל ת"א, כאשר בשעות היום המתמודדים מעצבים ומתחרים ביניהם בזמן שהמתחם סגור לצורך שידור. בשעות הערב, המתחם נפתח לציבור הרחב ומשמש כמתחם תערוכה שבו יוכל הציבור לשוטט במרחב, להיחשף לחללי העיצוב השונים של המתמודדים וכן יוכלו להצביע להם באמצעות עמדות הצבעה במסכי לד.

"חשבנו על עיצוב שיתאים לעיר תל אביב", מספרת מורן גוזלי, "ולכן התחלנו ממקום של קוביות לבנות קוביסטיות. לאחר מכן רצינו לפתוח את החזיתות כדי למשוך את הקהל והגענו לצורות אמורפיות שמשמשות כפתחים בתוך המבנה הריבועי. בחרנו במנל שמייצג מקום תיירותי, עם הרבה תזוזה, אקשן, ומאוד נגיש. כך הקהל הישראלי יכול לממש את חוויית האולפן ולקחת חלק בצילום תכנית טלוויזיה".

על העיצוב: אולפן חדשני ומלא סטייל אשר "הוקם" בנמל תל אביב, ונועד לשמש לתחרות בין מעצבים צעירים. המתחם מתחלק לשלושה חללים: חלל כניסה זהו חלל ציבורי המשמש ביום כמקום לשופטים ולמנחה ובערב הופך למתחם אינטראקטיבי לבחירה ולהצבעת הקהל. החלל המרכזי בו מתקיימת התערבות המעצבים, בערב ישמש כמתחם תערוכה ייחודי הפתוח לציבור הרחב. החלל האחרון הוא ה "LOFT", חלל פרטי השייך למתמודדים לרגעי מנוחה והירגעות, מקום מפלט, מעין חדר וידויים, שם יצולם חומר דוקומנטרי.

תחרות מעצבים פנים_MAKE IT WORKאולפנים, (צילום: הדמיה: יחסי ציבור,  יחסי ציבור )
צורות אמורפיות שמשמשות כפתחים בתוך המבנה הריבועי. "MAKE IT WORK" , מורן גוזלי ובתאל חודדי רובין | צילום: הדמיה: יחסי ציבור, יחסי ציבור

תחרות שפים: אולפן בקונטיינר 

במסגרת הפרויקט שלהן, הסטודנטיות טל כהן ושני כהן עבדו על תכנית אוכל המצטלמת בתוך קונטיינר נפתח. הקונספט של התכנית: תחרות בין שפים, תלוית מיקום, המתנהלת כולה בתוך קונטיינר. התכנית מצטלמת במהלך היום, ובערב הקונטיינר הופך לשוק אוכל. הסטודנטיות עיצבו אולפן אינטרקטיבי לתכנית בישול, אשר בכל שבוע משודרת ממקום אחר בארץ, אולפן נייד שעובר ממקום למקום בעזרת משאית.

על העיצוב: האולפן הוא בעצם מכולה מודולרית שיכולה לשנות את עצמה על פי השימוש והיא מורכבת מיחידות שנעות על ציר אופקי. כל יחידה מכילה משהו אחר, כמו לדוגמה, מטבחון בו מבשל השף. היחידות יכולות בחפיפות שונות ולייצר מצבים שונים של בישול ושל קשר עם הציבור. בנוסף, בסופי השבוע משמש האולפן הנייד כשוק אוכל פתוח לציבור הרחב.

אולפנים, משאית אוכל (צילום: הדמיה: יחסי ציבור,  יחסי ציבור )
תכנית אוכל המצטלמת בתוך קונטיינר נפתח. טל כהן ושני כהן | צילום: הדמיה: יחסי ציבור, יחסי ציבור

אין תמונה
ממשיכים ללוקיישן הבא. טל כהן ושני כהן

הכוכב הבא: אולפן ברכבת התחתית

את הצעה למתחם שידור עבור התוכנית "הכוכב הבא" ("Rising Star"), יצרה נטלי לוי. המתחם מותאם ללוקיישנים שונים בחו"ל ומיועד לחשוף את המותג ואת הקונספט הייחודי שלו בפני קהל זר.

על העיצוב: הלוקיישן הוא תחנת רכבת תחתית. אלמנט המסך שעולה ויורד באולפן המקורי מופיע בלוקיישן במפלסים שונים. המסך "חותך" את המבנה כולו בשלושה מפלסים שונים. מעבר האנשים ממפלס למפלס בלווי המסך, יוצר אשליה שהוא עולה ויורד יחד איתם במפלסים שונים. במפלס הרחוב מוצבת עמדת שידור שבה ניתן להצביע עבור המתמודד המופיע. מעמדת שידור זו יש צילום ישיר לאולפן בישראל. בנוסף לעמדת השידור, הקהל יכול להצביע מכל מפלס בעזרת האפליקציה.

אולפנים, הכוכב הבא ברכבת פנים (צילום: הדמיה: יחסי ציבור,  יחסי ציבור )
הלוקיישן הוא תחנת רכבת תחתית. "הכוכב הבא", נטלי לוי | צילום: הדמיה: יחסי ציבור, יחסי ציבור

אולפנים, הכוכב הבא ברכבת רציף (צילום: הדמיה: יחסי ציבור,  יחסי ציבור )
אלמנט המסך שעולה ויורד באולפן המקורי מופיע בלוקיישן במפלסים שונים. "הכוכב הבא", נטלי לוי | צילום: הדמיה: יחסי ציבור, יחסי ציבור

חי בלילה: אולפן אינטראקטיבי

אורן נווה ויאנה אבזלוב עסקו במסגרת הפרויקט, בעיצוב אולפן לתוכנית "חי בלילה", המציגה סקירה כללית ומקוצרת של אירועי היום בארץ ובעולם על ידי שילוב של מדיות וטכנולוגיה מתקדמת.

על העיצוב: הסטודנטיות החליטו לפתח את רעיון מבזקי החדשות בעולם וליצור אובייקט כדורי וירטואלי במרכז החלל, בעל יכולת שליטה אינטראקטיבית המשפיעה על כל המשודר באולפן. הפרוייקט מציג אופן חדש להעברת המידע האינטרנטי לקהל בבית באמצעות טכנולוגיה חדשנית ומרתקת.

אולפנים, חי בלילה (צילום: הדמיה: יחסי ציבור,  יחסי ציבור )
אובייקט כדורי וירטואלי במרכז החלל. "חי בלילה", אורן נווה ויאנה אבזלוב | צילום: הדמיה: יחסי ציבור, יחסי ציבור

ומה עוד?

MATCH: תכנית על הרגלים מחדר המיטות – האולפן, שימוקם במתחם הבימה, יזמין זוגות אקראיים להיכנס אליו, ולהיבחן בשאלות זוגיות מחדר המיטות, על גבי מיטה "מתכווננת" שנעה בחלל. האולפן עצמו יציע "חורי הצצה" לצופים מבחוץ.

באובאס – שעשועון טלוויזיה: בתוך אולפן הממוקם באוטובוס, תוך כדי תנועה, וזאת במגבלה של זמן.

עיצוב מחודש לתכנית "עובדה": הסטודנטיות מיזגו את הפן החדשותי והרציני של עובדה, עם תפאורה קלילה ואוורירית יותר. ריככו את התפאורה, והציעו אולפן בצבעים קלילים עם ניקיון ויזואלי.

סטודנטיות נוספות המציאו תכנית לייט נייט חדשה, שהמנחה שלה הוא הדובי מהסרט "טד", תכנית קלילה ומצחיקה – כשהאולפן שלה מוקם בנמל תל אביב, והעוברים והשבים יכולים להיכנס אליה תוך כדי שידור. 

אולפן של תכנית אירוח בהשראת שלוש תכניות טלוויזיה: סברי מרנן + רמזור + עבודה ערבית.

על הסט של יום האם