mako
פרסומת

גינה לכלבים ושוק איכרים: המשרדים של אנתרופולוגי

ביקור במשרדים הססגוניים והמעוצבים של רשת חנויות העיצוב "אנתרופולוגי" בפילדלפיה מלמד שכאשר העובדים מגיעים למקום עבודה כיפי ומגרה, גם בעלי הבית מרוויחים, ובגדול; מירב אייכלר מדווחת מהשטח

מירב אייכלר
living
פורסם:
משרד
צילום: Lara Swimmer
הקישור הועתק

משרד
נתנו מקום למוזה להשתולל | צילום: Lara Swimmer
משרדים
חללים גדולים פתוחים משופעים באור טבעי | צילום: Lara Swimmer
משרדים
משרד פתוח בתוך החלל | צילום: Lara Swimmer

משרדים
חלון לכל האורך והרוחב | צילום: Lara Swimmer

משנה מקום, משנה עיצוב

בשנת 2006 החליטו בהנהלת מותגי ההלבשה והלייף סטייל Urban outfitters ,Antropology ו-Free Poeple לשנות את מקום משרדי המטה שלהם שהיו ממוקמים עד אז במרכז העיר פילדלפיה, פנסילבניה. החברה מנתה באותו הזמן כ-600 עובדים ומשרדיה התפרשו בין שישה מבנים שונים במרכז העיר. מנכ"ל ובעל החברה Richard Hayne הבין שעל מנת למקסם את ביצועי החברה שלו, עליו להעביר את משרדי המטה למתחם אחד שיעניק קורת גג לשלושת המותגים ויאפשר סביבת עבודה פורה ותומכת.

פרסומת
משרדים
יצירות ממוסגרות בתוך מסגרת | צילום: מירב אייכלר
משרדים
ספסל מלא השראה | צילום: מירב אייכלר

משרדים
עיצוב חנות ססגוני | צילום: מירב אייכלר
פרסומת

למי שלא מכיר, מדובר ברשת קמעונאית של שלושה מותגים נפרדים ומצליחים של חנויות לייף סטייל, בגדי נשים ואביזרים, ריהוט לבית, מתנות ופריטים דקורטיביים. החברה ידועה בעיצוב החנויות שלה, המתאפיינים ביצירתיות ובססגוניות רבה. הסגנון הוא אקלקטי, מתוחכם, המשלב בין אתניות ורטרו שיק. החברה שמה דגש על יצירת סביבות עבודה ואורח חיים שיחזקו את הקשר הרגשי של הלקוחות לחברה.

משרדים
עובדים בסטודיו החדש | צילום: Lara Swimmer

משרדים
מגירות צבעוניות במקום מדפי קלסרים משעממים | צילום: Lara Swimmer
פרסומת

עם שלושה מותגים גדולים היה זה הגיוני עבור הנהלת החברה לחפש מקום אחד מרווח למקם בו את משרדי המטה של כולם יחד בקמפוס אחד גדול. לאחר חיפוש ממושך עבור מקום שישקף את האסתטיקה והרגישות העיצובית של חנויות הרשת, הוחלט לרכוש חמישה מבני תעשייה נטושים ששימשו בעבר כמספנה של חיל הים האמריקאי מחוץ לעיר והתקציב לשיפוץ וחידוש המבנים עמד על 100 מיליון דולר. משרד האדריכלים שנבחר לתכנן את הפרויקט היה Scherer&Rockastle, המתמחה בחידוש מבנים היסטוריים, במטרה להפוך את המבנה התעשייתי המחוספס לסביבת עבודה מעוררת השראה עבור עובדי החברה.

משרדים
צמחייה טבעית במשרד | צילום: Lara Swimmer

משרדים
גם החצר מרווחת | צילום: Lara Swimmer
פרסומת

חושפים את ההיסטוריה של המבנה

בין העקרונות המנחים שליוו את צוות האדריכלים, היה חשוב להם ליצור סביבה שתהלום את רוח המותגים, ואת סגנונם הצבעוני והשיקי. הם החליטו לשמר את סימני הזמן שחיל הים הותיר במבנים, חשפו את פיסות ההיסטוריה שמספר המבנה והוסיפו אלתורים עיצוביים מתוך הקיים. הסגנון שרצו להשיג היה מחוספס בקפידה ובד בבד אסתטי. צבע ישן נותר על הקירות ונעשה שימוש חוזר בחומרים שנותרו במקום. גרמי מדרגות יוצרו מקורות עץ שהיו במקום, חלונות מקוריים זוגגו והורכבו מחדש, קורות פלדה שויפו על מנת לחשוף אותה ולאפשר לה להחליד בגוון כתום.

משרדים
משטחים שויפו בעדינות כדי לחשוף פיסות מהעבר | צילום: Lara Swimmer
משרדים
גרם מדרגות מרכזי המקשר את 3 הקומות נעשה בשימוש חוזר של קורות עץ | צילום: Lara Swimmer
פרסומת

משרדים
חלל שלא נגמר | צילום: Lara Swimmer

אין ספק שעבור חברה שמהותה עיצוב וסגנון חיים, ההצלחה תלויה ביצירתיות ובחדשנות עובדיה. ואכן בעיצוב המקום הוקדשה מחשבה רבה לכך והתוצאה מדברת בעד עצמה. ג'פרי שרר וג'וש סטוורס הצליחו לערבב ישן עם חדש, להחיות את המבנים וליצור בהם סביבת עבודה מגרה ומפרה. תוכננו חללים פתוחים ורחבים המאפשרים כניסה מקסימלית של אור טבעי ומאפשרים דינמיקה של חוויה ויצירתיות.

צוות האדריכלים הקפידו שלכל סטודיו ומשרד יהיה עיצוב שיאפשר לדמיון לפרוח. המטרה הייתה ליצור אווירת סדנה, דיון פתוח, ביקורת הדדית פורה. המתחם כולל חדר כושר, גינת כלבים, סטודיו ליוגה, קפיטריה ושוק איכרים המוסיפים לאווירה התוססת והבלתי פורמלית. הגינון החיצוני עוצב על ידי סטודיו DIRT.

פרסומת

בעקבות המעבר, שביעות רצון העובדים עלתה, תחלופת העובדים ירדה ב-11 אחוז ובאופן דומה, גם ניצול ימי מחלה. העובדים מדווחים שמאז המעבר הם יותר שמחים להגיע לעבודה. במקביל, היכולת לאתר כישרונות חדשים עלתה וזמן תהליך גיוס מנהלים בחברה ירד ב-41 אחוז.

משרדים
משרדים וחדרי ישיבות , עיצוב בסגנון תעשייתי ואסתטי | צילום: Lara Swimmer
משרדים
הפסקת צהריים בקפיטריה | צילום: Lara Swimmer
פרסומת

משרדים
חדר כושר וסטודיו ליוגה לשימוש העובדים | צילום: Lara Swimmer

מבחינה עסקית, ההשקעה במעבר הצדיקה את עצמה. רווחיות החברה ב-2008 עלתה ב-22 אחוז לשיא של 1.8 מליארד ונפתחו 49 חנויות נוספות ברשת. בראיון שנתן העיד Hayne: "הייתי עושה זאת שוב, אנשים מוצלחים רוצים לבוא לעבודה, מה יכול להיות טוב מזה?". גם אני הייתי שמחה לבוא, מה דעתכם?

משרדים
לפני: מספנה של חיל הים, היום: מקום עבודה נחשק | צילום: Lara Swimmer
פרסומת