הדיירים: משפחה שבה שני אנשי עסקים בעלי חברה מצליחה העוסקת עם קשרי חוץ ולהם ילדה בת 4 וזוג תאומים בני שנתיים.

הדירה: הדירה בשכירות, ממוקמת במגדל גן העיר בתל אביב. הבניין הוא אחד ממגדלי היוקרה הראשונים שנבנו בישראל. הוא הוקם בשנת 1989 ובו 26 קומות, קומת בריכה וחדר כושר, לובי, מועדון דיירים ושומר. בני הזוג אוהבים מאוד את מרכז תל אביב. הם מתגוררים בדירה זו בשכירות מתוך כוונה לרכוש דירה במגדל, עד אז הם נהנים מהסביבה המגנה, כולל השירותים הנלווים שיש למגדל להציע.

עוד באתר לעיצוב הבית: 

גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
קונסולה בגוון כתום מקבלת את פני הבאים | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר, אגרטל גובה  (צילום: שירן כרמל)
מעל הקונסולה מראה עגולה ללא מסגרת ובתוכה מראה נוספת | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
פינת האוכל. שולחן עץ מלא ובגימור בקווים קלאסיים | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
השולחן נרכש יחד עם שמונה כיסאות כסט | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר, כיסא גובה  (צילום: שירן כרמל)
הכיסאות רופדו בירוק תפוח | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר - דירה גן העיר לפני שיפוץ (צילום: צילום ביתי)
הפכה לג'ימבורי. הדירה לפני | צילום: צילום ביתי

כמה שיותר מקומות סביב השולחן

החזון: הדיירים חשו בדירתם זו כבתחנת מעבר, שכן את הנכס הקודם שלהם מכרו יחד עם מרבית התכולה שהיתה בו ונותרו עם דירה יחסית ריקה. נוסף לכך, בשל שגרת גידול הילדים נוצר בדירה מראה של ג'ימבורי לא מסוגנן, ובפרט בחלל הציבורי - בסלון, בפינת האוכל ובמטבח. כל אלה הפריעו מאוד לבעלת הבית, שמלבד עיסוקה כאשת עסקים היא גם אוהבת לארח את המשפחה המורחבת, חברים וקולגות מחו"ל. לכן כאשר נפגשנו, בקשתה העיקרית היתה שאלביש את החלל הציבורי בדירה, שכן היא רוצה להרגיש שוב בבית ולארח. החזון בהלבשת הדירה היה לתרגם את עיסוקם כבעלי חברה העוסקת בקשרי חוץ עם מדינות אחרות לעיצוב תשתית מרתקת, מה שאפשר להכניס לדירתם את הכפר ההיפר גלובאלי עם ייצוג ישראלי בולט. אחד הדגשים החשובים ביותר שבעלי הבית  העלו בפני היה שאדאג לכמה שיותר מקומות שבהם יתאפשר לשבת סביב שולחן אוכל בארוחת חג, גם אם נדרשים לשם כך כמה שולחנות. מלבד זאת הם הגיעו עם ראש פתוח ורצון לייצר משהו שונה בדירתם.

משך השיפוץ: התהליך ארך קרוב לשנתיים מכמה סיבות - הסיבה העיקרית שבעלי הבית עסוקים מאוד בעבודה ובגידול שלושה ילדים קטנים, וכן תהליך מציאת הדברים הנכונים לחלל כולל זמני אספקה ארוכים.

השיפוץ עצמו: כלל צבע, החלפת גופי תאורה, הדבקת קרניזים בחלל חדר המגורים, שדרוג חצי מטבח והתאמתו לצורכי המשפחה, שיפוץ שירותי האורחים ובעיקר הלבשה של ריהוט, טקסטיל – שטיחים, וילונות, אמנות ואביזרי נוי.

גילי אונגר בגן העיר (צילום: שירן כרמל)
חלל המגורים מואר בספוטים עשויים עץ אשה לבן | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
הסלון רחב הידיים | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
כורסת עור מבית ראלף לורן עם הדום תואם | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
אוהב במיוחד את חמור הגומי הצהוב | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
שלושה פמוטים גבוהים עשויים פרספקס שקוף, ועליהם נרות בוורוד פוקסיה בצורת כדור | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
שטיח מבית יאן קאת מגדיר את השטח | צילום: שירן כרמל

גילי אונגר בגן העיר, אגרטל גובה  (צילום: שירן כרמל)
על שידת הטלוויזיה: בקבוקי זכוכית בגוונים אדום, צהוב, טורקיז | צילום: שירן כרמל

התכנון המקורי נשאר

תיאור כללי של השיפוץ: בגלל שהדירה בשכירות, לא נכנסנו לתהליך של תכנון מחדש של החלל הציבורי שכולל שבירת קירות וכדומה, הריצוף המקורי כמו גם התכנון המקורי נשארו כפי שהיו. בתוך כך רק הסרנו ארון קיר ישן בפינת אוכל, שדרגנו את המטבח והתאמנו אותו לצורכי משפחה גדולה ומארחת, החלפנו חיפויי קיר ואביזרים סניטריים בשירותי אורחים, צבענו (קירות החלל כולו נצבעו בגוון נס קפה אוניקריל של נירלט iso 204), ובעיקר כיתתנו רגליים בבתי עיצוב בארץ ובעולם.

הכניסה: עם הכניסה לבית מצד שמאל ובצמוד לקיר תקבל אותנו קונסולה בגוון כתום (מילנו בדינג) שיודעת להיפתח לשולחן אוכל באורך 2.5 מטרים. מעליה מראה עגולה ללא מסגרת ובתוכה מראה נוספת (ראש בובואה). על הקונסולה אגרטל פרחים עשוי זכוכית בצבע כחול (לקט של קסטיאל), ובתוכו צבעוני משי בגוון צהוב (קזנובה). מיד בהמשך מצד שמאל פינת האוכל המורכבת משולחן (ראש בובואה) באורך 3 מטרים וברוחב 1.20 מטרים עשוי עץ מלא ובגימור בקווים קלאסיים. חלקו העליון של השולחן בגוון שחור וחלקו התחתון צבוע ירוק. השולחן נרכש יחד עם שמונה כיסאות כסט. את הכיסאות החלטנו לרפד בבד קטיפה בגון ירוק תפוח. במרכז השולחן סידור פרחי משי בגוון אדום בתוך אגרטל בגוון סגול כהה בצורת עגבנייה (אלמנטו). פינת האוכל כולה ניצבת על שטיח שהוזמן במיוחד ממעצב השטיחים יאן קאת מגרמניה, והוא עשוי צמר ומשי בגוונים של פשתן וירוק תפוח. מעל פינת האוכל בתקרה שדרת ספוטים שקועי תקרה שייחודם הוא כיפת זכוכית קריסטל בעלת גוון (סברובסקי- ילון) השוברת את  קרני האור ויוצרת דוגמה נאה על התקרה סביב כל מנורה.

גילי אונגר בגן העיר, גובה (צילום: שירן כרמל)
ספרי אמנות ועיצוב מוצגים על שולחן הסלון | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
שולחן הסלון. תכלת ושמנת וזכוכית | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר, פמוטים גובה  (צילום: שירן כרמל)
הפמוטים של אלון רזגור | צילום: שירן כרמל

כורסאות מפנקות במיוחד

חדר המגורים: את השטח רחב הידיים מגדיר עוד שטיח מבית יאן קאת, הפעם בגוני תכלת  ושמנת. חלל המגורים מואר בספוטים עשויים עץ אשה לבן המורכבים על פס צבירה, שיוצרו במיוחד על ידי מעצב המוצר הישראלי המוצלח אסף ויינברום. שתי ספות ניצבות בחלל אחת בניצב לשנייה. ספה אחת (ראש בובואה) באורך 3.25 מטרים, שרופדה בבד קטיפה בצבע חרדל-בננה. לספה ריקליינרים בהפעלה חשמלית. הספה קושטה בכריות נוי שנתפרו מבדי מעצבים (רנבי הום קוטור). בצדה השמאלי שלושה פמוטים גבוהים עשויים פרספקס שקוף, ועליהם נרות בוורוד פוקסיה בצורת כדור. את הפמוטים עיצב מעצב המוצר הישראלי  אלון רזגור.

הספה השנייה במראה אוריינטלי מבית וילה מרוק בתל אביב, עוצבה בהתאמה אישית לחלל. רציתי לשלב בה צבעים של חופש, קלילות וים תיכון. בצד הספה לכיוון המטבח הצבנו עציץ גדול מחרס בגון שמנת ובתוכו צמח מרהיב וכריזמטי.

במרכז הסלון שולחן קפה (ראש בובואה) המשלב עץ מלא צבוע בגוונים של תכלת ושמנת וזכוכית. לשולחן יתרון מנצח שכן ניתן לנייד את שני צדדיו פנימה והחוצה על פי הצורך וכמות האורחים היושבים בסלון. על השולחן ספרי אמנות וחפצי נוי. אהבתי במיוחד את חמור הגומי הצהוב (קסטיאל).

גילי אונגר בגן העיר, ספה גובה (צילום: שירן כרמל)
הספה קושטה בכריות נוי שנתפרו מבדי מעצבים | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר, מנורה גובה (צילום: שירן כרמל)
בסיס חרסינה בגוונים של כחול ולבן ואהיל קלאף קלאסי | צילום: שירן כרמל

ביקשתי לפנק את בעל הבית בכורסה נוחה במיוחד שתהיה שונה בצבעוניות ובחומר משאר הטקסטיל בבית. לכן בחרנו כורסת עור מבית ראלף לורן עם הדום תואם. מאחורי הכורסה ניצבת מנורת רטרו מקורית מווינטג' בשוק הפשפשים. כורסה נוספת בחלל המיועדת למשחק עבור הילדים נרכשה בפיטרו הכט בוורוד פוקסיה ואפור. בפינה בין שתי הספות שולחן צד מעץ אגוז (ראש בובואה) ועליו מנורת אהיל (ראלף לורן) המורכבת מבסיס חרסינה בגוונים של כחול ולבן ואהיל קלאף קלאסי. ליד המנורה חפץ נוי בננה צהובה על כדור לבן עשויים חרסינה של סטודיו מיי הישראלי. בקיר הטלוויזיה שמול כורסת העור ניצבת שידת אודיו (ראש בובואה בגוונים של תכלת מעושן וחרדל), ועליה בקבוקי זכוכית בגוונים אדום, צהוב, טורקיז (אלמנטו) וקופסת שלטים ירוק אבוקדו (לקט-קסטיאל). לצד השידה ניצבת ויטרינה (קסטיאל) עשויה נירוסטה וזכוכית עם ידית עץ אגוז. בתוך הוויטרינה חפצי נוי של המשפחה ותמונות.

על מנת לשוות לחלל מראה יוקרתי/ קלאסי קצת יותר בינלאומי, עיטרתי את הפינות המחברות בין התקרה לקירות בקרניזים, שגם מסתירים את מסילות הווילון. בחרתי לכסות את הקיר יחד עם החלונות בסלון ובמטבח בווילונות (רנבי הום קוטור) לבנים עשוים מבד סינתטי המחקה כותנה בנראות ובגוון לבן, על מנת לאפשר לצבעוניות הרבה של שאר הפריטים להתקיים.

גילי אונגר בגן העיר, גובה  (צילום: שירן כרמל)
במרכז השולחן אגרטל פרחים ישראלי משנות ה-70 ובתוכו אפונה ריחנית עשויה משי | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
סביב שולחן המטבח כיסאות רשת מתכת ורגלי עץ (טולמנס) בגוון לבן יחד עם כריות ריפוד בצבעי יסוד | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
מעל השולחן בפינת האוכל תלויה נברשת עם שישה קנים מבית סברובסקי | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר, גובה (צילום: שירן כרמל)
עם רובה שחורה בין הפוגות להשלמת המראה תעשייתי | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר, גובה (צילום: שירן כרמל)
כיסא כחול עם רשת מתכת | צילום: שירן כרמל

נירוסטה למראה תעשייתי 

המטבח: החלטנו להחליף ולשדרג את צדו המערבי, לכן ויתרנו על הארונות הישנים שהיו ובמקומם בחרנו לשדרג ולהרחיב את יחידות האחסון ומשטח העבודה (בולטהאופ) מנירוסטה למראה תעשייתי עם מקררים גדולים וכיריים רחבות. את הקיר במטבח חיפינו באריחים לבנים פשוטים (15*15 ס"מ) עם רובה שחורה בין הפוגות (טיפ שקיבלתי מחברי האדריכל רענן שטרן) להשלמת המראה תעשייתי.

שולחן האוכל במטבח (מילנו בדינג) בקוטר 1.2 מטרים מורכב ממשטח עליון עשוי זכוכית בגוון לבן ורגל מתכת צבועה בלבן. השולחן נפתח עד אורך 1.85 מטר. סביב השולחן בחרנו כיסאות רשת מתכת ורגלי עץ (טולמנס) בגוון לבן יחד עם כריות ריפוד בצבעי יסוד. במרכז השולחן אגרטל פרחים ישראלי משנות ה-70 ובתוכו אפונה ריחנית עשויה משי (קזנובה) בגוונים של צהוב ולבן. מעל השולחן בפינת האוכל תלויה נברשת עם שישה קנים מבית סברובסקי (ילון). המטבח עצמו מואר בספוטים עשויים מעץ אש לבן התלויים על פס צבירה בעיצובו של אסף ווינברום. על הקיר תלויות ארבע צלחות שהוזמנו ברשת מ-west elm האמריקאית.

גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
צבעוניות על רקע המראה התעשייתי של המטבח | צילום: שירן כרמל

גילי אונגר דירה שכורה לפניי
הנוף לא שונה

שירותי האורחים: השארנו את הריצוף הקיים, החלפנו את חיפויי הקיר באריחי בריק מבריקים בגודל 15 ס"מ על 7.5 ס"מ, שחופו בניצב בצורת שתי וערב עד לגובה 1.20 מטרים עם סיומת של פס דקור מסביב. החלפנו את הכיור התלוי בכיור עומד בגימור קלאסי ומעליו תלינו מראה בצורת מתומן (וילה מרוק) בגוונים של חום כהה ושמנת עשויה מעצמות גמל. על הכיור אגרטל פרחים כסוף עם סידור של צבעונים עשוי משי בגוונים של סגול (קזנובה).

האמנות בבית: לאמנות הישראלית חלק גדול בדירה זו והיא שהופכת את החלל בעצמו ליצירת אמנות. בקיר הארוך של פינת האוכל בתלייה רנדומלית עבודות של האמן ניני אלפסה ועבודה אחת של רעות נוי דפנה. בקיר הקצר של פינת האוכל שני ציורים של אנה פורמצ'נקו. בגב הספה בחלל המגורים ציור גדול (עם קקטוס) של אלעד רוזן, וגם עוד שניים מציוריו תלויים בחלקו הימני של הקיר. בחלק השמאלי של קיר זה ציוריו היפים של רועי שחר. בקיר  שבו תלוי מסך הטלוויזיה ומעליו עבודה של הצלמת דנה וקסלר, ציור של רועי שחר ושלושה ציורים של פאולה עליון. בכניסה  לבית ממול הקונסולה הכתומה עבודת של מיכל וולפסון קלמן.

גילי אונגר בגן העיר, גובה (צילום: שירן כרמל)
ארבע צלחות שהוזמנו ברשת מ-west elm | צילום: שירן כרמל

גילי אונגר בגן העיר, גובה (צילום: שירן כרמל)
שירותי האורחים. סידור של צבעונים עשוי משי בגוונים של סגול | צילום: שירן כרמל

השמים הם הגבול

דבר המעצב: מאוד נהניתי להלביש ולעצב דירה זו, החוויה שבה הלקוח מאתגר אותך ומותח לך את הגבולות ומבקש לראות את החדש  והשונה ואינו מסתפק בתופעת העדר גרמה לי להבין שלקוחות אלה יוצאי דופן בגישתם.הם היו שותפים מלאים לחוויה ונסחפו אחרי ואיתי  לגמרי בתהליך המחקר, העיצוב העשייה וההגשמה. נהניתי מחופש מוחלט תוך כדי סיעור מוחות מטריף.

טיפ: להקשיב כל הזמן ללקוח, גם למה שהוא לא אומר, לשים לב לבין השיטין. לתת לו את מה שהוא מבקש, ללמד אותו, לחמול עליו, לערסל אותו להסביר לו ברגישות, ואז השמים הם הגבול.

פריט אהוב: הספה המדהימה של וילה מרוק, הפמוטים של אלון רזגור, התאורה של אסף ווינברום, השטיחים של יאן קאת והאמנות.

גילי אונגר בגן העיר, גובה (צילום: שירן כרמל)
הקירות משאירים לצבעי האמנות לדבר | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר  (צילום: שירן כרמל)
אמנות ישראלית. מוטיב מרכזי בבית | צילום: שירן כרמל
גילי אונגר בגן העיר, גובה  (צילום: שירן כרמל)
האמנות היא שהופכת את החלל בעצמו ליצירת אמנות | צילום: שירן כרמל

עיצוב והלבשה: גילי אונגר הום סטייליניג

למדור הקודם: בניין בוטיק למשפחה עם שיק
לכל מדורי בשיפוץ

לכל כתבות המגזין