כל חובבת נעלי עקב תשמח למנות את שלל היתרונות בהן; מאריכות את הרגליים, מבליטות את הישבן, מוסיפות גובה ועוד. אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהן עלולות בדרך גם לגרום נזק לכפות הרגליים וגם לאזורים אחרים בגוף. "עקבים גבוהים יכולים לגרום להמון בעיות, לא רק בכפות הרגליים, אלא גם בקרסוליים, ברכיים ואפילו בגב", מסבירה ד"ר ג'ולי שוטנשטיין, פודיאטרית, לאתר sheknows. "עקבים גורמים למשקל הגוף לעבור לכרית כף הרגל, מה שמוביל לכאב מוגבר באזור, הנקרא מטטרסלגיה".

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

נוסף על כך, ד"ר שוטנטשיין מסבירה כי בעת ההליכה, כשאתן למעשה מרימות את משקל הגוף בכל צעד – זה עשוי להוביל לנירומה (לחץ על העצבים הגורם לכאב רב) ואף לשברי מאמץ. עקבים גם דוחסים את הבהונות שלכם ולפיכך יכולים לגרום לציפורן חודרנית ולעיוות בעצמות הבוהן שגורם לכיפוף.

וזה לא הכל – זה עלול להיות אף חמור יותר בקרב נשים שנועלות נעלי עקב מדי יום ביומו. "נעילת עקבים לאורך זמן עשויה להוביל לקיצור של גיד האכילס והשרירים ולפיכך יכולה לגרום לכאבי שרירים והתכווצויות ברגליים", מסבירה ד"ר שוטנשטיין. זה למעשה אומר שאתן נמצאות בסיכון גבוה יותר לפציעות לאחר נעילת נעלי עקב, במהלך אימון או סתם בזמן הליכה רגילה.

האם יש נעלי עקב טובות יותר מאחרות?

ד"ר שוטנטשיין עונה שכן – יש נעלי עקב שהן בהחלט טובות יותר לכף הרגל. "כשאתן בוחרות נעלי עקב, כדאי לחפש אחר עקב או פלטפורמה בגובה של 5 ס"מ או פחות, עם הרבה מרחב באזור אצבעות כף הרגל, כך שהן לא יידחסו", היא מסבירה. "ריפוד בחלקה הקדמי של הנעל, מתחת לכרית כף הרגל גם כן מאוד חשוב למניעת כאבים".

עוד ב-mako בריאות:
>> שיקום מי שזוכר לנקות את האזור הזה בגוף
>> שני דברים להימנע מהם להפחתת שומן בטני
>> עומדים לעשות סקס? רק אל תאכלו את זה לפני

אם אתן בכל זאת לא רוצות לקחת שום סיכון, אז הדבר הכי טוב שאתן יכולות לעשות זה לנעול נעליים שטוחות ולא צרות מדי, עם מספיק מרחב באזור הבהונות. כך לפי ד"ר ברברה ברגין, מנתחת אורטופדית. נעליים שטוחות לא יגרמו לאצבעות כף הרגל להידחס בחלל קטן ולא יערער את היציבה שלכם.

כאב בכף הרגל (צילום:  Africa Studio, shutterstock)
כאבים והתכווצויות שרירים | צילום: Africa Studio, shutterstock

אבל אם אתן מאוד אוהבות נעלי עקב ומתקשות להיגמל, אז לא הכול אבוד. אתן עדיין יכולות לנעול נעלי עקב, רק השתדלו לעשות זאת במתינות. ד"ר שוטנשטיין ממליצה לנעול נעלי עקב במשך שלוש שעות או פחות ובתדירות נמוכה. חשוב לנעול גם נעליים המספקות יותר תמיכה בכף הרגל.