אם אתם גרים בדירה בקומה השלישית כבר שנתיים ואתם עדיין מתנשפים בדרך למעלה, אתם בידיים טובות. זה לא אומר שאתם לא בכושר, זה פשוט אומר שהגוף שלכם צריך יותר חמצן כדי להפעיל את השרירים שלכם. אבל איך נדע מתי אנחנו בקוצר נשימה נורמלי ומתי זה משהו מדאיג שיכול להעיד על בעיה רפואית? הרשימה הבאה תבאר את כל הספקות שלכם:

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. נורמלי: כשאתם עולים במדרגות

אז כמו שכבר הבנתם, לעלות במדרגות זו פעולה לא פשוטה שדורשת את ההפעלה המאסיבית של השרירים שלנו. התנועה עצמה של עלייה במדרגות מזכירה את תרגיל הלאנג', וככל שאתם מדלגים על יותר מדרגות ועושים צעדים גדולים יותר, כך אתם מפעילים את השרירים שלכם יותר. בכל מקרה, בגלל שאתם מפעילים הרבה שרירים בזמן הפעולה הזאת, ומדובר בשרירים לא מחוממים, זה טבעי שכל אחד ירגיש קצת קוצר נשימה בזמן העלייה במדרגות. אגב, זה תקף לכל פעילות גופנית, פשוטה ככל שתהיה.

2. נורמלי: כשאתם לחוצים

מתח וחרדה יכולים לגרום לגוף שלכם להזדקק ליותר חמצן, זה טבעי לגמרי ומגיע מתוך מקום אבולוציוני לגמרי. כשאנחנו נכנסים למצב של לחץ, הגוף שלנו מתכונן למצב של "הילחם או ברח", אנחנו מתמלאים באדרנלין וצורכים יותר חמצן למקרה שהשרירים שלנו יצטרכו לפעול. מה שמעניין הוא שזה יכול לקרות גם בקטע פחות מחובר למציאות, כמו אם ראינו עכביש בבית. עכשיו נשאר לנו רק להסדיר את הנשימה ולהחליט עם מה להרוג אותו, או מה המסלול הקצר ביותר לדלת.

3. פחות נורמלי: יום אחד פתאום

אם הכל מתנהל כרגיל ופתאום אתם מרגישים קוצר נשימה, בעיקר אם זה מעיר אתכם משינה – זה יהיה זמן מתאים לפנות לרופא ולבדוק מה קורה איתכם. לרוב כאשר מופיע קוצר נשימה ללא סיבה פיזית או נפשית, זה קשור לבעיות לב או בעיה בריאות.

עוד ב-mako בריאות:
>> שיער ערווה: לגלח או לא לגלח, זאת השאלה
>> חיוך בסכנה: 8 המאכלים שיכתימו לכם את השיניים
>> יש לך כרס של אבא? האימון שיעלים את הבטן

4. נורמלי: כשאת בהריון

נשים בהריון עולות במשקל באופן משמעותי ופתאומי, וכראוי לכך צריכות לספק יותר חמצן לגופן המתרחב. בנוסף, אל תשכחו שהן לא רק אוכלות בשביל שניים, הן גם נושמות גם בשביל עצמן וגם בשביל העובר ולכן הן צריכות יותר חמצן בדם. מה  שמאוד מגניב הוא שהריאות למעשה מתרחבות בזמן ההריון בשביל לתפקד טוב יותר. העניין הבעייתי מגיע דווקא מכיוון הסרעפת, קוצר נשימה בהריון יכול להיגרם כתוצאה מלחץ שמפעיל הרחם המתרחב על הסרעפת שמקשה על הנשימה.

5. נורמלי: בזמן שמקיימים יחסים

יש לקוות שכשאתם עושים סקס אתם לא רק שוכבים על הגב ומחכים שיגמר, אתם צריכים גם ממש להזיז את עצמכם, וכן, גם להתנשף. כמו כל פעילות גופנית, גם מין יכול לגרום לצורך של הגוף ליותר חמצן. אין במה להתבייש, זה לא אומר שאתם לא בכושר סקס, זה פשוט אומר שאתם ממש משתדלים, ומי לא יעריך אתכם על זה?

6. פחות נורמלי: אם זה מלווה בסימפטומים

אם אתם עוסקים בענייניכם ופתאום תוקף אתכם התקף קוצר נשימה, זה מדאיג. אבל זה עוד יותר מדאיג אם יש לכם גם לחץ בחזה, כאבים בזרוע או בלסת, עייפות או תחושה כללית שמשהו איתכם לא בסדר. אל תנסו להיות גיבורים, תפנו מיד לחדר המיון ותקבלו טיפול, זה יכול להיות התקף לב.

​ >> שליחות: חולה המיקרוצפליה רוצה לעזור לחולי הזיקה