אין תמונה
רוגוב. "אבידה גדולה לעולם האוכל בישראל"

דניאל רוגוב, מבקר היין והמסעדות של עיתון "הארץ", הלך אתמול לעולמו אחרי מאבק במחלה קשה. רוגוב, ששמו האמיתי היה דיוויד ג'רוף, נחשב לבכיר מבקרי המסעדות בארץ, על אף שבשנים האחרונות התמקד בכתיבה על יין.

בסוף אוגוסט נערך עבורו ערב הוקרה של תעשיית היין, ובו נשא דברים בין היתר אייל שני, שופט מאסטר שף ובעל המסעדות הסלון ואברקסס צפון. שני אמר היום ל-mako: "האיש הזה יצר בעצם מילון של שפה. בדיבור שלו על היין הוא הצליח ליצור את ההרגשה שלענב יש אדמה ולאדמה יש עומק, מקום, זווית של שמש ועננים, גשם ורוח, והטעמים מגיעים מטעמים אחרים שקיימים. הוא בעצם יצר את התחושה הגדולה שהיא משמעות היד של הבנאדם שעושה את היין – וזה מה שאני עושה עם אוכל כל חיי. הוא היה מקור השראה גדול להבנתי שאוכל זה לא משהו אלא מישהו".

מיכל אנסקי, גסטרונומית ושופטת מאסטר שף, אמרה: "הפעם האחרונה שדיברתי עם דניאל הייתה באוטובוס בדרך לגולן וינטג' בשנה שעברה. העברנו ארבע שעות באוטובוס כתף אל כתף והזמן טס לי. שמעתי סיפורים קסומים על סעודות ומשתאות באיים הקריביים, בצרפת ובגרמניה. הייתה לו את היכולת לספר סיפור ולהעביר ריחות, טעמים ורגשות באמצעות מילים. אנשים שהופכים את התחביב שלהם למקצוע שלהם וחיים אותו, כל כך נדירים היום, וזו אבדה גדולה לכולנו ולעולם האוכל בישראל".

הביקורות שכתב רוגוב היו מלאות ידע קולינרי, דקדקנות וטעם טוב. גם מחוץ לדפי העיתון עסק רבות באוכל ויין, ובין היתר כתב את הספר "מדריך רוגוב ליינות ישראל", השתתף ככותב במדריכי יין בינלאומיים וניהל את האתר Wine Lovers Page. בפורום האתר פרסם רוגוב מכתב פרידה שהכין לחברי הפורום הפעילים: "כתבתי על אוכל ויין במסירות עמוקה ואהבה גדולה ומתוך ידיעה שלא מדובר רק במזון ושתייה אלא כמבטאים את ההיסטוריה ואת הצרכים החברתיים והאינטלקטואלים שלנו. אני מקווה שמורשת רוגוב תמשיך, ואין שום סיבה שלא. זכרו אותי בעתיד, נהניתי מכם, ואני מקווה שנהניתם ממני".

>> ובאווירה אחרת לגמרי: השף אבי ביטון התחתן