1. היו נוכחים היכן שהקהל שלכם נמצא

לפני שתבחרו ערוצי שיווק דיגיטליים כדוגמת: פייסבוק, יוטיוב, לינקדאין ואינסטגרם עליכם לבדוק היכן הקהל המדויק שלכם פעיל? ניתן לעשות זאת באמצעות שאלון קליטת לקוחות ושימוש בנתונים תקופתיים אודות הרשתות החברתיות השונות. לאחר שתאספו את המידע בחרו בשני ערוצי שיווק לפחות והקפידו על פעילות קבועה בהם.

2. לכל פרסום יש מטרה

לפני כל פרסום בין אם מדובר על שידור חי בפייסבוק, סלפי באינסטגרם, דיוור לרשימת התפוצה שלכם במייל, מומלץ לבדוק האם הוא משרת את המטרה שלכם. מטרה יכולה להיות חשיפת מוצר, שיתוף אישי, קידום מכירות ועוד. על מנת להצליח בשיווק דיגיטלי חשוב מאוד ליצור תמהיל תוכן שישלב בין המטרות השונות, יעניק ערך וסקרנות לעוקבים ולא יתמקד רק במכירות ובאינטרסים גלויים.  

פייסבוק סטוריז (צילום:  יחסי ציבור )
השתמשו בכל האמצעים | צילום: יחסי ציבור

3. הצטרפו לטרנדים ואמצו חידושים

עולם השיווק הדיגיטלי מלא בטרנדים ובחידושים בין אם מדובר על ה-STORY בפייסבוק ובאינסטגרם, המאפשר לפרסם פוסט מידי לטווח של 24 שעות בלבד, טרנד שידורי ה- LIVE ועוד. ככל שתאמצו את הטרנדים תיצרו באופן אוטומטי יותר התלהבות כלפי העסק שלכם ומעבר לכך, תמצבו את עצמכם כחדשניים וכמתקדמים בעיני הלקוחות שלכם. אז למה אתם מחכים? השקתם מוצר חדש  ספרו על כך באמצעות ה- STORY, רוצים שגם קהילת העוקבים בפייסבוק תראה במה הסדנה שלכם עוסקת? עלו לשידור חי בחלק הראשון שלה.  

4. רגש וזווית אישית מוכרים יותר

המדיה החברתית מתנהלת בדרך אמוציונאלית מאוד, העוקבים שלכם רוצים שתרגשו אותם ולכן אסטרטגיית הפרסום שלכם צריכה לשלב גם "תוכן מהלב" וזווית מהחיים האישיים שלכם. איך עושים את זה? מדריכת הורים למשל יכולה לשתף סרטון אישי המראה כיצד היא משכיבה את הילדים שלה לישון, מאמן כושר יכול לשתף ברגעים מרגשים מתחרויות בתחומו, תזונאית שהגיעה לתחום לאחר שחוותה תהליך ירידה במשקל יכולה לשתף פוסט המסקר את האתגר האישי וכך הלאה. חשוב מאוד שתוכן אישי ישלב הקשר לתחום הפעילות שלכם או יעיד על תכונות מעוררות הערכה בקרב הקהל שלכם.  

מאחורי הקלעים פרק 3 (צילום: אורטל דהן,  יחסי ציבור )
תמיד מעניין לראות מה קרה מאחורי הקלעים | צילום: אורטל דהן, יחסי ציבור

5. תעדו את שלבי ה-MAKING OF

השיווק במדיה החברתית אינו מבוסס רק על "מציאות השלם והמושלם", כל אותם אנשים שבחרו לעקוב אחריכם רוצים להיות שותפים לתהליך ההתפתחות שלכם, לראות שאתם אנושיים ולהיכנס אל מאחורי הקלעים של העסק. לכן, מומלץ לשתף אותם בשלבי העשייה שלכם. אז אם אתם נמצאים בתהליך מיתוג או פיתוח מוצר חדש בהחלט ניתן לשתף את העוקבים שלכם בסקיצות ולקבל מהם רעיונות שעדיין לא חשבתם עליהם. עורכים שיתוף פעולה ממנף? ספרו על כך ברשת החברתית, הגעתם לכנס או למפגש עם דמות מוערכת בעלת קהילת עוקבים גדולה? צלמו, ספרו על התובנות שלכם ואל תשכחו לתייג.

6. בנו קבוצה ייעודית לעוקבים הפעילים שלכם

אחת השיטות לשימור ולגיוס לקוחות באמצעות פייסבוק היא לפתוח קבוצה ייעודית לעוקבים הפעילים שלכם, למשל לכל אותם אנשים שהתעניינו בשירות שלכם או שחוו אותו פעם אחת לפחות. לכל חברי הקבוצה מומלץ להעניק ערך כדוגמת: מידע חדש לפני כולם, תגובות אונליין לדילמות שהם מעלים, הטבות בלעדיות, מתנות, קידום שיתופי פעולה ועוד. חשוב מאוד להקפיד לפרסם תקנון לקבוצה, לו"ז בסגנון מה עושים השבוע? ולמנוע ממנה להיות זירה למכירות אגרסיביות.  

אישה מצלמת את עצמה בסמארטפון (אילוסטרציה: gpointstudio, Thinkstock)
תנו ללקוחות להכיר אתכם | אילוסטרציה: gpointstudio, Thinkstock

7. צרו סרטוני וידאו קצרים  

צרו סרטוני וידאו קצרים ואותנטיים של שתי דקות (לכל היותר) המתעדים את פעילות העסק, עורכים היכרות עם הדמות שלכם ואפילו פותרים ללקוחות שלכם בעיות פשוטות. מאמנים לזוגיות למשל, יכולים לצלם טיפים לקראת הדייט הראשון, יועצות שינה יכולות לעלות לשידור חי בשעות הלילה ולספק תשובות אונליין להורים המתמודדים עם אתגרים בתחום. הקפדה על יצירת סרטונים קצרים ומגוונים באופן קבוע תעלה מודעות לדמות שלכם ותעודד אנשים לעקוב אחריכם.    

8. נהלו דיוור לרשימת תפוצה

בניגוד לדעת רבים, ערוץ השיווק במייל לא מת, הוא מאפשר לנו לשמור על קשר ישיר עם העוקבים שלנו ללא תלות ברשתות החברתיות ומציע לנו פלטפורמה נטולת רעשי רקע, בה הקהילה שיצרנו תהייה מרוכזת בעיקר במסרים שלנו. חשוב מאוד שבחודש נשלח לפחות ארבעה מיילים לרשימת התפוצה כאשר כל אחד מהם יעניק ערך ויניע לפעולה אחת בלבד. מעבר לכך, מומלץ שכל דיוור יהיה מעוצב בהתאם למיתוג שלנו. 

רשימת תפוצה (צילום: fotolia)
חשוב לשמור על קשר ישיר | צילום: fotolia

9. צרו טיזר לדבר הבא

על מנת לשמור על קהילת עוקבים סקרנית מומלץ מאוד ליצור טיזר לדבר הבא, לפרסם רמזים לפעילויות עתידיות שלכם בין אם זה באמצעות סרטונים, פוסטים המשלבים הומור, תמונות המציגות חצאי דברים וכיו"ב. הטיזרים יגרמו לקהל העוקבים שלכם להבין שיש למה לצפות ולהמשיך לעקוב.

10. אל תשכחו למדוד

השיווק הדיגיטלי מאפשר לנו למדוד כל מהלך ולכן מומלץ לפחות אחת לשבוע לפתוח את נתוני הכניסה לאתר שלנו, לרשתות החברתיות, למערכת הדיוור, לבחון אילו מהלכים היו אפקטיביים? באילו שעות התוכן שלנו יצר יותר אינטראקציה ולהפיק לקחים לקראת הפעולות הבאות.  

לירון מור, היא  מומחית לשיווק בווידאו ולפיתוח מוצרים דיגיטליים, בעלים ומנכ"לית חברת VMI בע"מ