אין תמונה
בובליל. לא עוזב את אשקלון

בין תושבי דרום הארץ שסובלים כבר תקופה ארוכה מהקסאמים וב-48 השעות האחרונות נמצאים תחת מתקפה מאסיבית של החמאס, יש שניים שהצטרפו למציאות הזו רק לאחרונה אחרי שהיו סגורים למעלה משלושה חודשים בבית אחד באזור נווה אילן בירושלים. עינב ויוסי בובליל, חזרו לשגרה האשקלונית בשלב די דרמטי, אבל למרות המתח השורר בעיר יוסי מעדיף לקחת הכל בקלות: "אחרי התוכנית אני יכול להתמודד עם הכל. האנשים שהיו בבית היו יותר מפחידים".

ובכל זאת, אתם מפחדים?
"אנחנו שומעים את האזעקות, אבל הטילים עדיין לא נפלו. החיים מתנהלים כרגיל, אנשים במתח אבל בתי הקפה פתוחים ואנשים מסתובבים ברחובות. אני כבר מהבוקר מסתובב בין בתי קפה ואשתי כל הזמן בטלפון כי אנשים עדיין מתקשרים ומנחמים אותי ואת עינב. אנשים סביבי כל הזמן, שואלים שאלות גם על התוכנית וגם על המצב והאמת היא שאני בין הפטיש לסדן. הרוב מדברים איתי על התוכנית אבל יש גם חלק שמדברים איתי על המצב ואני צריך להרגיע".

יש לך איפה להיות אם תהיה אזעקה?
"ברור, יש לי חדר בטחון בבית. בכל הבתים החדשים יש חדרי בטחון. דווקא עכשיו אני בבית קפה שאין בו מקום להתחבא, אבל בזמן שאני מדבר איתך אני מחפש מקום איפה להתחבא אם תהיה אזעקה. אשתי עבדה פה, אז אני מכיר את המקום".

יש סיכוי שתעזבו את אשקלון?
"לעת עתה אני באשקלון, אבל אנחנו מסתובבים הרבה. אנשים מחדרה ונתניה מתקשרים ורוצים שנבוא אליהם, ואני מהסס אם ללכת או לא ללכת. אני, בגדול בגדול, אין לי פחד. כל עוד זה לא קרוב ופוגע אז איך אומרים? זה כמו ברכב, לי זה לא יקרה".

ואם המצב יחמיר?
"הסיכויים נוטים לאפס כי יש לי מקום לשים את הראש ולהתחבא. אני יכול ללכת הביתה לשבת בחדר בטחון עם הילדים שלי. בינתיים אנחנו בשמש, בבית קפה, בחוץ".