יוסף סוויד באירוע של האלופה באיצטדיון רמת גן (צילום: שוקה)
מחאה זה אני, אחי. סוויד | צילום: שוקה

אם שוטטתם לאחרונה ברחבי הרשת, צפיתם בטלוויזיה וקראתם איזה עיתון, בטח נתקלתם בלא מעט ביקורות וקבוצות מחאה על הפרסומת של "סלקום", זו שמציגה חיילים משחקים בכדור בדיוק בגדר ההפרדה.גם השחקן הערבי-ישראלי, יוסף (ג'ו) סוויד, החליט להקדיש לעניין פוסט שלם בבלוג שלו ב"תפוז", טור שכולו מחאה צורמת כנגד הפרסומת וכנגד גדר ההפרדה.

"זאת תמונת מצב כזאת", כותב שם סוויד, "שיש חומה, ויש צבא, והצבא ליד החומה, כי אין ברירה, וזה מבאס. ויש פלסטיני, או כמה פלסטינים, או הרבה פלסטינים מעבר לחומה הזאת, מי יודע מה יש שם באמת? אפילו המצלמה לא מצליחה לראות. אבל יודעים הרי שיש שם משהו, ושהמשהו הזה שבנינו מסביבו את החומה - לא אנחנו החיילים, חס וחלילה. המצב בנה. מי יודע מי בנה. מה זה משנה - זה שם, ומי שנמצא מעבר לו, רוצה שנשחק בכדור, רוצה שלחיילים שלנו יהיה כיף. איזה מגניב. אז שימסור כבר את הכדור. בוא נשכח את העבר. בוא נשכח גם את ההווה. תאמין לנו, היינו גם משתפים אותך, הפלסטיני, במשחק, אבל יכול להיות שזה יהרוס קצת את הפרסומת, כי זאת פרסומת על חיילים, לחיילים, אז סליחה. ויאללה, בחייאת, תחזיר לנו ת'כדור, אל תהיה כבד. תחזיר. זה שלנו! לא? רגע, למי שייך הכדור? מה זה משנה עכשיו! אנחנו רק רוצים לשחק, כמו בבית, לשכוח שאנחנו במדים, עם רובים".

עוד ממשיך וכותב: "וצודק השדרן בטלוויזיה שלא הבין את הביקורת של הפלסטינים ואמר: 'מה זה? אין להם חוש הומור?'. צודק. קצת חוש הומור, זאת פרסומת קורעת מצחוק.... וסלקום מבינה את קהל היעד שלה... איזה קטעים. כנראה שהחומה הזאת טובה ליהודים. וכנראה גם לערבים. כי הנה, מאז החומה רואים אותם פחות. איזה קטע! עכשיו אפשר לעשות שלום. עכשיו יש שקט. כנראה שגם שם טוב. עובדה, הם מחזירים לנו את הכדור! הם מבינים עניין הערבים האלה, כנראה שהחומה עושה גם להם טוב, אז לכולם טוב! אין להם סיבה להיות סתם מניאקים ולא להחזיר כדור. הם מבינים שאנחנו, בסופו של דבר, רוצים רק לשחק, כי דרך המשחק, אנחנו החיילים, מתקשרים מעולה. ותודה לסלקום על התקשורת המצוינת".

מיחסי הציבור של חברת "סלקום" מסרו בתגובה:
"איננו עוסקים בפוליטיקה, אנחנו חברת תקשורת המאפשרת חיבור בין אנשים. מטרת הקמפיין הייתה להעביר את המסר שכאשר בני אדם ללא קשר של דת, גזע ומין רוצים לתקשר הם יכולים לעשות בכל מצב. קבלנו פניות חיוביות רבות ואוהדות על הפרסומת. אין בקמפיין כוונה צינית פוגענית או נקיטת עמדה כלשהיא".