mako
פרסומת

הסרט על פייסבוק: עמק הסיליקון נגד הוליווד

למרות ההצלחה הקופתית של הסרט "הרשת החברתית" בסוף השבוע, עיתונאים ובלוגרים טכנולוגיים מאוחדים בדעה: הוליווד פספסה; "למארק צוקרברג האמיתי יש חברים וחוש הומור, והוא לא חסר ביטחון"

מעיין כהן
mako
פורסם:
אלימות בפייסבוק
צילום: shutterstock
הקישור הועתק
מארק צוקרברג והלייק של פייסבוק
מוצג כחנון אוטיסטי. צוקרברג | צילום: אימג'בנק/GettyImages

כתף קרה מעמק הסיליקון לסרט "הרשת החברתית": עיתונאים ובלוגרים טכנולוגיים יצאו בימים האחרונים נגד הסרט, שמציג את סיפורה של פייסבוק ומתמקד בעיקר במייסדה הצעיר, מארק צוקרברג. כך למשל, העיתונאי חוזה אנטוניו ורגס כתב ב"האפינגטון פוסט" כי מדובר בסרט הוליוודי שעוסק בנושא שהוליווד פשוט לא מבינה. לדבריו, הסרט מציג פרשנות מוטעה לגבי פייסבוק, ובמיוחד מטעה באשר לאופן הצגתו של מארק צוקרברג.

ורגס מציין כי הסרט מציג את צוקרברג כחנון מנותק על סף האוטיזם, שלא לומר חיזר, שמקים את פייסבוק כדי להיות פופולארי ולהשיג נשים. בהקשר לכך הוא מזכיר, גם יוצר הסרט וגם כותב הספר שעליו הוא מתבסס, מעולם לא פגשו או דיברו עם צוקרברג. עוד הוא מוסיף, כי כמי שכן פגש את מייסד פייסבוק בעצמו, צרם לו לראות את צוקרברג מוצג באופן כזה. הוא מספר כי לצוקרברג ה"אמיתי" יש חברים, יש חוש הומור והוא בהחלט לא חסר ביטחון.

העיתונאי והבלוגר ג'ף ג'רביס כתב, כי נקודת המבט של הסרט היא שחצנית, שמטרתה לגמד את כל "קשקושי האינטרנט האלה". עוד אמר, כי יוצרי הסרט לא התייחסו כלל למהפכה שחולל צוקרברג, וכי אינם יכולים להתיימר להבין אותו, אם אינם מבינים את עבודתו. "זה פשוט מעליב", אמר.

למרות הביקורת, הסרט רושם הצלחה קופתית נאה. בסוף השבוע הראשון להקרנתו הכניס "הרשת החברתית" 23 מיליון דולר, והתברג בראש טבלת שוברי הקופות. על-פי הערכות, הכנסות הסרט יעמדו על כ-100 מיליון דולר.