mako
פרסומת

פגיעה בפרטיות - תמונת טופלס של מארק צוקרברג הופצה ברשת

עובד פייסבוק פירסם בטעות בפרופיל שלו תמונה חושפנית של המנכ"ל מארק צוקרברג כשהוא ללא חולצה - כשעלה על הטעות הוא מחק את התמונה במהירות אבל כבר היה מאוחר מדי והיא הופצה ברשת כמו אש בשדה קוצים. קארמה?

לילה אודינייב
mako
פורסם:
הקישור הועתק
מארק צוקרברג טופלס (מתוך פייסבוק)
קארמה איז א ביץ'. התמונה של צוקרברג ללא חולצה שהופצה ברשת

מארק צוקרברג הוא המייסד והמנכ"ל של הרשת החברתית הגדולה בעולם והאחראי הישיר על כל מבוכות הפייסבוק שלנו. באופן אירוני, הפרת הפרטיות התנקמה בו והנה תמונת טופלס מביכה לאדם במעמדו הופצה בפייסבוק בגלל טעות בהגדרות הפרטיות.

בכיתוב התמונה שהופצה תחילה באתר imgur, ולאחר מכן באתרים נוספים, ביניהם גם TMZ, נטען כי מי שהעלה אותה לעמוד הפייסבוק שלו (ככל הנראה בטעות, כיון שחשב שמי שייחשף אליה יהיה מספר מוגבל מאוד של אנשים), הוא אנדריו בוסוורת', עובד בכיר ברשת החברתית, שמנהל את תחום ההנדסה בחברה. הוא עצמו מופיע בתמונה מימין.

לפי ההסבר, בוסוורת' מחק את התמונה מספר שניות לאחר הפרסום אבל מישהו כבר הספיק לשמור אותה ולהפיץ ברשת.

מי שכנראה היה הכי מרוצה מהפיאסקו של הבוס של פייסבוק הוא האתר גיזמודו, שביוני האחרון פתח תחרות גולשים (שתסתיים ב-2 בספטמבר) וביקש מהם לשלוח תמונות פפראצי של צוקרברג. כל גולש שהצליח לצלם תמונה קיבל 20 דולר מהאתר, אבל היו רבים שגם שמחו לעשות את זה בהתנדבות.

לפי גיזמודו, אדם כמו צוקרברג שלא מאמין פרטיות ושומר בקנאות רבה על חייו האישיים ראוי שייחשף בדרכים אחרות. "זה חייב להשתנות" נכתב אז באתר. עוד נכתב ש"המודל העסקי של פייסבוק נובע משיתוף מידע על עצמך, כך שהרשת החברתית תוכל ליצור מכך רווחים כלכליים. ובכל זאת, צוקרברג חושף מעט מאוד על עצמו".

התמונה הזו אמנם לא נשלחה אל גידמודו כחלק מהתחרות, אבל הצוות מיהר לפרסם אותה בפוסט תחת כותרת מזלזלת במיוחד: "תראו, הפטמות של צוקרברג", כולל קלוז אפ פולשני מאוד, כאילו מדובר בקים קרדשיאן.