50 גוונים של זיוף: איך ספר ארוטי שלא קיים הפך לרב מכר באפסטור?
מה צריך לעשות כדי לכתוב ספר שיכבוש את האפסטור של אפל ויגיע בתוך שלושה ימים למקום הרביעי בין מיליוני הספרים שנמצאים בה? מסתבר שלא הרבה - רק לכתוב שמדובר ברומן ארוטי וליצור עטיפה שמזכירה את זו של "50 גוונים של אפור"

בריאן בראשווד וג'סטין יאנג, בעלי תוכנית אינטרנטית בשם NSFW, לא הצליחו להבין איך ייתכן שטרילוגיית הספרים "50 גוונים של אפור" הפכה לפופולרית כל כך ברחבי העולם. הטרילוגיה לא רק תופסת את שלושת המקומות הראשונים ב- iBooks, חנות הספרים של אפל, אלא שברה את מכירות השיא של ספרי הארי פוטר באמזון.

השניים החליטו לערוך ניסוי והמציאו ספר רומן בסגנון ה-50 גוונים. הם קראו לו The Diamond Club (מועדון היהלום), המציאו סופרת בשם פטרישה הארקינס בראדלי שביכול כתבה אותו, גם את העטיפה של הספר הם עיצבו באופן שונה, מלבד גווני האפור שהיו דומים לאלה של המקור. את הרומן הפיקטיבי הם העלו ל- iBook, חנות הספרים של אפל תמורת 0.99 דולר.
החלק החשוב ואולי גם העצוב הוא שלא בראשווד וגם לא יאנג לא באמת כתבו את הספר, אלא השתמשו במעריצי התוכנית שלהם כדי שאלה יכתבו וישלחו אליהם תיאורים של סצינות ארוטיות שונות ובעיקר מגוחכות מאוד ומכל אלה הם הרכיבו מעין סיפור, באופן טבעי מגוחך גם הוא, אבל עם מוטיב ארוטי חזק מאוד.
בתיאור הספר הומצא קו עלילה דליל אך סקסי ויצרי שכולל בגידות, כסף, אנשים יפים, נקמה, רומנטיקה וכמובן הרבה מאוד סקס.
הספר המזויף עלה לאייטיונס והתברג למקום הרביעי בתוך שלושה ימים בלבד, כשהוא נמצא ממש מאחורי שלושת ספרי "50 גוונים של אפור" האמיתיים. מלבד הדירוג הגבוה, הוא גם קיבל למעלה מאלף ביקורות של גולשים, כשרק אחד מהמבקרים עלה על כך שמדובר בספר שהוא בעצם הונאה. ואם תרצו, נכון לעכשיו הוא עדיין זמין להורדה.