1. בגדים זה סקסי (או: איך מייצרים מתח מיני בלי ציצי אחד)

"האישה הטובה" היא סדרה סופר סקסית, למרות שבכל שבע העונות שלה לא ראינו ציצי אחד. אלישה פלוריק? סקסית, גם קלינדה שארמה (ארצ'י פנג'בי) סקסית, וויל גרדנר (ג'וש צ'רלס)? סקסי כמו עורך הדין שאמא שלכם תמיד קיוותה שתינשאו לו, אפילו פיטר פלוריק (כריס נורת') סקסי עבור מי שלא התגבר על "סקס והעיר הגדולה", מעדיפים וניל? קארי אגוס (מאט צוקרי) סקסי כמו סטודנט חתיך במרכז הבינתחומי הרצליה. עם כזה קאסט לוהט, איך זה שבמשך שבע עונות או 156 פרקים, לא פינקו אותנו בקצת עור חשוף?

האישה הטובה
הסקס הוא במבט. קלינדה שארמה

ככה, כמו שסבא וסבתא סיפרו לנו – בתקופת הצנע היה האוכל הכי טעים, ובתרגום לשפת טלוויזיה – הרגולציה והשמרנות של שקיימות באמא של הרשתות, CBS, גרמה ליוצרים להיות יותר יצירתיים במיוחד עם הסקס שלהם. פיטר אוהב את הנשים שלו בזנות? בוא נדבר על זה מלא ואולי גם נראה גם איזו תמונה מטושטשת שצילם חוקר פרטי ("יומני הנעל האדומה" סטייל), קלינדה היא דו-מינית שמביאה עדים לבית המשפט דרך המיטה? נביא לכם מונטאז' כתפיים חשופות וחצאיות מיני מעור שצועקות "אני מתה על BDSM" אבל הכי הרבה טיזינג היה אצל אלישה ו-וויל, הזוגיות (שלא באמת קרתה) ובכל זאת הייתה הכי מסקרנת. למרות שוויל לא אתנו כבר שתי עונות, כשאלישה מפנטזת על סקס טוב זה תמיד יהיה איתו. הצופים תמיד יסתפקו בסדינים לבנים וכוס יין. את השאר הם ישלימו כבר בראש הסוטה שלהם. החיים לימדו אותנו שפנטזיה > מציאות, ורוברט ומישל קינג (יוצרי הסדרה) נמצאים יחד כבר מספיק שנים כדי לדעת את זה טוב מכולנו.

אגב, ב"משחקי הכס" כבר מזמן היו נוחרים בבוז ומארגנים גאנג בנג. כל אחד והסטייל שלו.

2. הגיבורה שחבשה פאה שבע עונות ו(כמעט) לא שמנו לב

כשג'וליאנה מרגוליס התראיינה בתכניתו של דייויד לטרמן בשנה שעברה, היא סיפרה על הבחירה לחבוש פאות בדמותה של אלישה פלוריק. ולא, ההסבר לא קשור ליושר אמנותי כלשהו. "השיער האמיתי שלי מתולתל ועבה והנפח שלו משתנה בהתאם ללחות באותו יום", אמרה בחיוך. "כשאנחנו מצלמים הם רוצים שהשיער של אלישה יהיה חלק ואלגנטי. זה גם עוזר לנו עם ההמשכיות כאשר אנחנו עושים פלאשבקים לעונות קודמות כי יש לי את כל הפיאות שלה מסודרות לפי עונה". מרגוליס הוסיפה ש"מה שהיה לוקח להם שעות לעשות עם השיער הטבעי שלי לוקח חמש דקות עם הפאה, העדפתי לנצל את הזמן הזה כדי להיות עם הילד שלי", אמרה לקול תשואות הקהל.

מי שבוודאי הריעו פחות הם המפיקים שאחראים על התקציב, כל פאה כזאת של אלישה עולה 10,000 דולר לפחות. תתווכחו אתם עם מי שידועה כאחת הנשים היותר קשות בטלוויזיה האמריקאית. מה שמתחבר ישירות לנושא הבא.

3. אל תסתכסכו עם הכוכבת של הסדרה (לחלופין: אל תזכו באמי)

בכל סדרה יש לפחות דמות אחת שהמעריצים אוהבים יותר מהדמות הראשית. ב"אישה הטובה" זו הייתה החוקרת הכי חרוצה במשרדי "לוקהארט & גרדנר" - קלינדה שארמה. ארצ'י פנג'בי, השחקנית שגילמה אותה, הייתה בריטית די אלמונית עד שקיבלה את התפקיד, אבל קלינדה הפכה אותה לכוכבת בין לילה. במקביל לאווירת המסתורין שאפפה אותה, דמותה של קלינדה מתמחה בללכת מכות, לפרוץ למשרדים ולגרום לחצי משיקגו לחשוב שיש להם משהו איתה. הסצנות של קלינדה הפכו להפסקות האקשן הקבועות בין כל דיבורי בית המשפט - המעריצים והאקדמיה התאהבו.

וכך, אחרי שזכתה בפרס האמי לשחקנית המשנה בדרמה, ואיתו עוד הרבה מועמדויות נוספות, התרבו הדיבורים על יחסים מתוחים בין שתי הכוכבות. מרגוליס תיעבה את השחקנית האלמונית שגרמה לאלישה שלה להיראות כמו יכנע, והשמועה אומרת שפנג'בי לא בדיוק התאמצה להתפייס בחזרה. בסביבות העונה החמישית מישהו בצוות הכותבים כבר דאג לכך ששתי שהדמויות יהיו בסוג של סכסוך  - קלינדה שכבה עם פיטר ואלישה כועסת. עם מי פיטר לא שכב בבית הזה? וממתי זה מפריע לה? – כך שמספר הסצנות המשותפות פחת ואיתו גם נוכחותה של פנג'בי בסדרה. בעונה השישית (והאחרונה של קלינדה) הדמות כבר נמצאה בסכנת חיים תמידית - אחרי שהסתכסכה עם בישופ, ה-FBI וממשלת ארה"ב, כנראה שג'וליאנה מרגוליס היא זאת שגרמה לה לעשות במכנסיים.

הסצנה האחרונה של קלינדה ב"האישה" כבר נכנסה לפנתיאון הרגעים המביכים של הטלוויזיה כשלמדנו שהיא צולמה על רקע של מסך ירוק כדי שהשתיים לא יהיו יחד באותו הזמן. אפילו את הדרינק האחרון בבר כל אחת שתתה בנפרד, דיקלמה את הטקסט שלה בחוסר חשק ו"יאללה. שלא נראה אותך בהשקות". כדי לשמור על הגינות נספר שפנג'בי טענה כי היא זאת שבחרה לעזוב את הסדרה אחרי שלא חשה בנוח עם כמות הסצנות הלסביות שכתבו לדמות שלה. טענה שנזנחה בהמשך אחרי שהפרטים על תקרית הגרין סקרין "דלפו" על ידי מקורות אלומים.

וגם - השבוע למדנו שהסדרה הבאה של ראיין מרפי ("אמריקה נגד אוג''י", "גלי", "אימה אמריקאית") תעסוק בסכסוכים הוליוודים מתוקשרים. ג'וליאנה מרגוליס vs ארצ'י פנג'בי נשמע כמו חומר לעונה מספר שלוש.

לא באמת

4. אפשר לעשות טלוויזיה איכותית גם עם 20 ומשהו פרקים בעונה

הלילה שודר הפרק ה-156 של "האישה הטובה", 22 פרקים בעונה (23 פרקים בשתי העונות הראשונות) – כמעט בכל פרק נכנסנו לתסבחף משפטי אחר, תהינו אם אלישה תשכב עם וויל/פיטר/ג'ייסון והתאהבנו באחת מדמויות המשנה המעולות (עוד עליהן בסעיף הבא). במשך חמש עונות זה עבד נפלא, בשתי העונות האחרונות זה עבד קצת פחות ובכל זאת – גילינו שלמרות כל מה שסיפרו לנו ב-HBO, FX, Hulu  וamazon prime גם בשנת 2016 ניתן להפיק סדרה איכותית עם יותר מעשרה פרקים בעונה.

יותר מהתסכול על עוד עונה של "Girls" או "משחקי הכס" שסיימנו עם טעם של עוד, ולא, לא בקטע של אני שומר את עצמי כי עוד רגע קיץ, אלא – עוד! אני רעב ועכשיו תעבור עוד שנה עד ל 10/9/8 פרקים הבאים. אורך הנשימה של הסדרה איפשר לכותבים לתת לדמויות לפעולות של הדמויות להיראות "אמיתיות" יותר  – הרבה יותר קל לקבל את העובדה שאלישה הפכה מעורכת דין מלאת אידאלים סטייל מרשה קלארק, לאחת שלא מתביישת לקחת מזוודות עם כסף. אחרי שנחשפנו יחד איתה לערמה של שופטים מושחתים, מיליארדרים קשישים שיסכימו לתרום לקמפיין שלה תמורת ליטוף בירך וגילינו כמה גוגל, אה, סליחה -  'צאם האם', חודרת לפרטיות של כולנו, הכל נהיה יותר ברור. גם אנחנו לא הילדים החמודים שהיינו לפני עשרים שנה, תראו מאיפה באנו ותבינו בעצמכם.

5. דמויות משנה של פעם בחיים

הנישואים הגרועים של אלישה לפיטר, השחיתות הבלתי נגמרת במשרדי התובע המחוזי ואחר-כך המושל (איך האיש הזה המשיך להתקדם?), מאבקי הכוחות בתוך לוקהארט – גארדנר/פלורק/אגוס/לי (משתנה לפחות פעמיים בעונה), הזוגיות הבלתי ממומשת עם וויל – כל אלה לא היו מחזיקים לבד שבע עונות. לכל מעריץ של הסדרה יש לפחות שלוש דמויות משנה שכל רפליקה שלהם גורמת לו כוצ'וץ' קטן בלב. אנחנו חייבים להודות שבצדק – דמויות המשנה בסדרה הן תענוג. 

מייקל ג'יי פוקס כלואיס קניג – עורך דין שחולה בפרקינסון (בדיוני לגמרי) המנצל את המגבלות שלו כדי לעורר אמפתיה באולם הדיונים, ולא יתבייש להזכיר לשופט שהוא חי על זמן שאול ולכן מגיע לו לנאום קודם (אגב, הזמן של כולנו שאול), אלזבת טסיוני (קרי פרסטון המעולה) עורכת הדין שגורמת ל"אלי מקביל" להיראות כמו קרן פלס בסחיותה או קולין סוויני (דילן בייקר) המולטי מיליונר הסוטה שממשיך לרצוח ולאנוס את דרכו אל החופש. כל אלה דמויות שהיינו שמחים לראות בכיף בסדרה משלהן - אולי זה עוד יקרה - אבל בזכות זמן מסך מדויק ושמירה של היוצרים שהמים לא יגלשו מתוך הסיר, רצינו רק לראות מהן עוד ועוד.

דמות משנה שלא אהבנו: גרייס פלוריק. ביי.

6. לחסל דמות ראשית ולשרוד כדי לספר

נכון, הטריק הזה כנראה כבר רשום בטאבו על  "משחקי הכס" וראשו המתגלגל של נד סטארק (זה לא ספוילר. תתקדמו) אבל את המוות של וויל א ף א ח ד לא צפה. מספרים שמאחורי הקלעים, הביע ג'וש צ'אלרס (השחקן גילם אותו) רצון לפרוש ולעבור לבימוי, כבר זמן רב. אבל מבחינת המעריצים המושבעים הקשר של וויל ואלישה אמור היה להסתיים בחתונה גדולה ומרגשת שאת ההזמנה אליה פיטר היה מקבל ישר אל התא בבתי הכלא "לוזרלנד". אבל זה לא קרה, וויל נפל בקרב, כאשר נורה כשייצג עוד לקוח אשם. אלישה נותרה שבורת לב, עם פנטזיות על מערכת היחסים שכבר לא תהיה לה ועם הודעה במשיבון בה וויל מזמין אותה לעזוב הכל ולבוא אליו. על ההודעה הזאת היא כמובן גילתה רק שתי עונות מאחור יותר בגלל שאיליי גולד (אלן קאמינג המלך) שמר אותה לעצמו ממניעים פוליטים. 

יחסית לסדרה שבמהותה היא המיינסטרים של המיינסטרים, "האישה הטובה" לקחה כמה בחירות אמיצות במהלך הדרך, ובכל זאת הצליחה לשמור את המעריצים שלה מרוצים. כנראה שאת היצרים החתרניים שלהם ישחררו הכותבים בסדרה הבאה "BrainDead" שמספרת על וושינגטון D.C אחרי שחייזרים התשלטו על כל חברי הקונגרס תוך כדי שהם לועסים את מוחם. 

7. סוף שנוי במחלוקת

לגבי סוף הסדרה, אנחנו בוחרים להיות כמו אלישה פלוריק: טיזינג, טיזינג ואיפור מושלם.

ביחד או לחוד?