הלילה יסתיים הסיפור של אלישה פלוריק ו"האישה הטובה" שלה. הסדרה שהראתה שלפחות עבור ג'וליאנה מרגוליס הברק דווקא כן מכה פעמיים (אחרי שגילמה בהצלחה את האחות קרול האת'ווי בלהיט בתי החולים הראשון - "אי.אר"), בנתה לה קהל מעריצים אדוק ומגוון שהולך להישאר עם חור גדול בלב ובממיר המקליט החל בשבוע הבא. למרות שרבים טוענים כי הסדרה קפצה את הכריש קצת לפני מותו של וויל (ג'וש צ'ארלס) מושא האהבה הבלתי ממומש של פלוריק, רבים אף יותר לא יודעים איך ייראה השבוע שלהם בלי משפט אחד לפחות בו יצטרכו להכריע האם מותר להטיס רחפן מעל שכונת מגורים בשם הצורך בהגנה מפני פריצות או שמא מדובר בהפרה של הזכות לפרטיות ועל הדרך גם לתהות מה עדיף משרד עורכי דין שמובל על ידי נשים בלבד או משרד מעורב? ומה לגבי הזוגיות של דיאן לוקהארט (כריסטין ברנסקי) הליברלית ובעלה חובב הנשק הרפובליקני?

כחלק מאנסמבל הדמויות הבאמת בלתי נגמר של הסדרה הזאת (ספרתי יותר מעשרים דמויות חוזרות במהלך העונות) הצטרפה בעונה האחרונה רות איסטמן, מנהלת הקמפיין האגרסיבית של פיטר פלוריק (כריס נורת') במירוץ שלו לתפקיד סגן נשיא ארצות-הברית. הדמות הזאת שהייתה שנויה במחלוקת בעיניי הצופעם המושבעים בעיקר בזכות המלחמה העזה שלה נגד איליי גולד (אלן קאמינג) - פייבוריט של הצופים, היוצרים והאנושות כולה. מי שגילמה את איסטמן היא מרגו מרטינדייל (64) - שחקנית קולנוע וטלוויזיה ותיקה שנמצאת על הבמות כבר כמעט ארבעים שנה. את הפריצה הגדולה שלה היא חייבת דווקא למה שנקרא "תור הזהב של הטלויזיה" עם שורה של דמויות משנה מלאות אופי בסדרות כבלים נחשבות כמו "The Riches", "צדק פרטי" ו"האמריקנים" שהביאו לה שני פרסי אמי.

מרגו מרטינדייל תמונה 1 (צילום: yes)
זאת שכולם באים אליה. מרטינדייל כרות איסטמן ב"האישה הטובה" | צילום: yes

בשיחה לביתה שבקונטיקט מספרת מרטינדייל שהיא עצמה לא יודעת למה לצפות בפרק האחרון. "אני סיימתי את תפקידי בסדרה כאשר התחיל הסיפור סביב המשפט השני של פיטר, כך שאני לא יודעת בעצמי מה יקרה בפרק האחרון. אבל כל הצוות של הסדרה מספר לי שצפוי סוף בלתי נשכח".

אוקיי, אני במתח. איך הייתה העבודה על הסדרה? יש לך שם כמה סצנות בלתי נשכחות עם איליי גולד. היריבות בינך לבין אלן קאמינג נשארה גם אחרי שצעקו קאט?

"אלן מקסים. לעבוד איתו זה כמו לנגן יצירה מוזיקלית או לרקוד. הוא בחור בלתי צפוי והיה לי העונג לעבוד איתו. אני מקווה שיצא לי לשחק איתו עוד בהמשך. גם העבודה עם ג'וליאנה וכריס הייתה תענוג. וזה בעיקר בזכות הכתיבה הנפלאה של רובט ומישל (קינג, יוצרי הסדרה - ב.ב)". 

פיטר פלוריק שוכר את שירותיה של רות כי היא גאון פוליטי. כמה את מתמצאת בנושא? את מעורבת פוליטית בבחירות הקרובות?

"אני ממש לא מעורבת פוליטית, אני פשוט לא מבינה בנושא הזה באותה מידה בה הייתי רוצה.  כמובן שכשחקנית יסודית, למדתי הרבה על התהליך לקראת צילומי 'האישה הטובה', חקרתי איך מתנהלות הבחירות ומה זה בעצם caucus (שיטת הבחירות הנהוגה בפריימריז המפלגתיים בארה"ב, בה תושבי המדינה מתכנסים בועידות מקומיות שמטרתן לגייס רוב תומך למועמד שלהם - ב.ב). הטשטוש שקיים עכשיו בין בדרנים לפוליטיקאים הוא מאוד מעניין, דונלד טראמפ למשל, מעניין מאוד". 

התפקיד ב"אישה הטובה" הוא קליל וקומי יחסית לתפקידים האחרונים שעשית בטלויזיה. קלאודיה ב"האמריקנים", נינה ברנס ב"The Riches" ובעיקר מגס בנט ב"צדק פרטי" שהביאה לך את פרס האמי הראשון שלך. כולן דמויות שמתכתבות עם הצד האפל של החיים ויש בהן לא מעט רוע, איפה את מרגישה יותר בנוח?

"אני אוהבת את הצד האפל, זה כיף גדול לגלם את הדמויות האלה. אני אוהבת דמויות מורכבות, זה הרבה יותר מעורר תיאבון.  גם ברות איסמן יש קצת רוע. ואני חולקת עליך לגבי קלאודיה, היא לא דמות רעה היא פשוט חיילת טובה מאוד של המדינה שלה. לגבי מג בנט - טוב, היא באמת אישה עם מערכת חוקים משלה והיא שומרת עליו בנאמנות. הייתי ממש שבורה שהיא מתה בסוף העונה השנייה (מגס מתאבדת על ידי שתיית כוס רעל - ב.ב). אני פרצתי בבכי אבל קו העלילה שלה היה כל כך נהדר שאני מרגישה שזה נכון שהוא הסתיים ככה". 

מארגו מרטינדייל תמונה 3 (צילום: yes)
חיילת נאמנה של הסובייטים. מרטינדייל כקלאודיה ב"האמריקנים" | צילום: yes

הפעם ההיא בה חשבו שביצעתי שוד מזוין

כמו שחקנים רבים נוספים מרטינדייל גילתה בשנים האחרונות את הכיף שבסדרות האנימציה למבוגרים. בסדרת האנימציה הראשונה של ענקית הסטרימינג נטפליקס "בוג'אק הורסמן" היא מגלמת וריאציה על עצמה בדמות שנקראת "דמות השחקנית מארגו מרטינדייל", דמות מופרעת לחלוטין שמוכנה לשתף פעולה עם הסוס בוג'אק בכל מזימה שהוא חושב עליה. 

קראתי שבזכות הסדרה הייתה לך היכרות מעניינת עם רשויות החוק. רוצה להרחיב?

"(מתפוצצת מצחוק) הו, זה סיפור נהדר. אז ככה, בעלי נכנס מדי פעם לעמוד הוויקיפדיה שלי, רק לקרוא מה כתוב שם ולגלות אם אני משתתפת בפרויקטים מעניינים. אחרי שידור הסדרה הוא קרא תוספת: 'לאחרונה ישבה בכלא במשך שמונה עשר חודשים באשמת שוד מזוין' (צוחקת שוב). כמובן שבאותו הרגע לא כל כך התלהבתי מזה ודאגנו מיד שהטעות תתוקן אבל מדובר בסך הכל בטעות 'תמימה', הדמות בסדרה נשלחה למאסר בכלא פדרלי שמור בגבעות הוליווד. אלוהים, אני כל כך שמחה שוויל (ארנט מ'סאטרדיי נייט לייב' - ב.ב) הזמין אותי לשחק בסדרה הזאת". 

גם אני. על איזה פרויקטים את עובדת עכשיו?

"בדיוק סיימתי להצטלם ל-'BrainDead', הסדרה החדשה של הקינגים (מתייחסת אל יוצרי 'האישה הטובה' - ב.ב) וזה היה פשוט נפלא, אני חושבת שזה הולך להיות להיט. ממש עכשיו אני מתחיל לצלם סדרה חדשה לאמאזון שנקראת 'Sneaky Pete' עם ג'ובאני רביסי. בטח תשמח לשמוע שבריאן קרנסטון (וולטר וויט מ'שובר שורות') הוא אחד מיוצרי הסדרה וגם משחק בתפקיד קטן. אנחנו מתחילים לצלם בברוקלין ואתה מוזמן לבקר". 

וגם את מוזמנת לבקר בישראל.

"יש לי חברים רבים שביקרו בישראל ושמעתי דברים נפלאים על המדינה, בעיקר על השקיעות המקסימות. לצערי לא יצא לי לבקר בישראל, אבל היא לחלוטין נמצאת ברשימת המקומות בהם אני ובעלי מתכננים לבקר". 

פרק הסיום של האישה הטובה ישודר ב-yes בלילה שבין ראשון לשני ב-05:00 בצמוד לשידור בארה"ב ובערוץ yes Drama ביום שלישי