שבע שנים מאז הכרנו לראשונה את חבורת הבנות מרוזווד שהפכו במהרה לתשובה הצעירה והסקסית ל"עקרות בית נואשות", הגיעה השעה למסע הפרידה מ"שקרניות קטנות" שיוצאת לדרך עם עשרת הפרקים האחרונים.

דרמת הנעורים התוססת (שתחזור לפרקים אחרונים ב-21.4, ימי ו' ב-17:15 ב-HOT3 וב-HOT VOD) נחשבת להצלחה הגדולה ביותר ברשת הכבלים של ABC, בה היא משודרת מאז 2010 ואפילו הולידה ספין אוף שבקושי שרד עונה אחת. ולצד הדרמות, התככים, הרומנים האסורים ואפילו אקשן חד מיני, עמודי הצהובונים בארה"ב ידעו לספר לאורך השנים על יריבות בין השחקניות הצעירות המגלמות את ספנסר, אריה, האנה, אמילי ואליסון (שבכלל נחשבה למתה עד העונה החמישית בתעלומה שאפפה את חיי חברותיה במשך זמן רב), בטענה שלא בהכרח פירגנו תמיד להצלחה המקצועית אחת של השנייה.

למעשה, למפגש עמן מגיעה כל אחת בזמנה במסגרת יום הצילומים האחרון ורגע לפני שהן יוצאות למסיבת הסיום עם הצוות. שבע שנים לאחר שלוהקו כאנונימיות הן מצוידות בעוזרות, סטייליסטים ומאפרות צמודות לטאץ'-אפ הן מנסות (ללא הצלחה מרובה) להותיר רושם של ענווה, למרות שהן בעיקר דואגות לחלטורה הבאה. 

"היינו מאוד נרגשות לאורך כל היום הזה והעיניים שלי היו כל כך נפוחות מדמעות שאני לא מאמינה איך יצאתי אל מול המצלמות, בטח נראיתי כמו איזה משוגעת", אומרת אשלי בנסון, הראשונה שמגיעה להתראיין וזאת שמגלמת את האנה, פעם נערה שסבלה מהפרעות אכילה וכיום אישה שמתעסקת באופנה לאחר שחוותה כמה מערכות יחסים שביגרו אותה.

שקרניות קטנות האנה (צילום: באדיבות HOT,  יחסי ציבור )
תחזור לקיילב? לא תחזור לקיילב? בנסון מסרבת לגלות | צילום: באדיבות HOT, יחסי ציבור

"בפרקים האחרונים נראה איך באמת נראים החיים של האנה הבוגרת, עם העסק שלה, ומעבר לזה אני מנועה מלהרחיב אבל באמת שמדובר בחצי עונה נהדרת. אני יודעת שהמעריצים רוצים לראות אותה חזרה עם קיילב (טיילר בלאקברן, ד"כ) ואני מבינה אותם ועשיתי ככל שביכולתי להשפיע על התוצאה. אבל באמת שיש עשרה פרקים אינטנסיביים, עם לא מעט רגעים מפתיעים וטוויסטים בעלילה. כל הסוגיות הפתוחות עומדות להיפתר".

את מרגישה שהחזקתן שבע עונות הודות למעריצים?

"בהחלט, ואני אסירת תודה. אני נוסעת ברחבי העולם ורואה כמה מעריצים יש לסדרה במדינות שונות וכמה תמיכה הם דואגים להרעיף עלינו. חשוב לזכור שאנחנו גרות בבועה שנקראת אל. איי, אנחנו בתוך התעשייה ולא ממש מרגישות תגובות כאלו. אבל נסעתי עם שיי (מיטשל, המגלמת את אמילי - ד"כ) לאיטליה לא מזמן וראינו את גלי ההערצה מקרוב". 

"בישראל עוד לא היינו אבל העוזרת האישית שלי ישראלית אז אני מרגישה יהודיה מכורח הקרבה שלי אליה. אני אפילו יודעת כמה מהתפילות, אבל אל תיבחן אותי עכשיו בבקשה", ממהרת לומר מיטשל. "אבל קרה שהייתי באי טרופי מבודד לחופשה פרטית וגם שם איתרו אותי המעריצים, זו תופעה גלובלית".

מיטשל מגלמת את אמילי, שהחלה כשחיינית מצטיינת ושבה לתיכון בתור מאמנת שחייה, ודמותה אף זכתה לפופולריות רבה כשיצאה מהארון ואף מימשה את אהבתה לאליסון לאחר שהשתיים ניהלו רומן לאחר שזו 'שבה מהמתים'. "אמילי עברה הרבה, אבל העלילה המופרעת מכל היא זו שטרם שודרה", היא זורקת טיזר, "כמה שהייתה לנו כתיבה מדהימה לאורך כל העונות - אני חושבת שהתסריטאים התעלו על עצמם לחצי השני של העונה האחרונה. בסופו של דבר החיבור של הקהל הוא לחברות בין הבנות, זה משהו חוצה גבולות".

אתן קרובות מאחורי הקלעים?

"האמת שזה יום מאוד מרגש עבורנו. זו סדרת הראיונות האחרונה שלנו כקבוצה ואני בעיקר צריכה לזכור לעשות סלפיז עם כולן, שאוכל לנצור לנצח. אני היום ב-180 מעלות מהאופן בו הכרנו את אמילי בתחילת הדרך ואני חשה גאווה רבה. לגלם את אמילי היה כלום לעומת הקשרים שיצרתי על הסט עם הבנות וכל הצוות".

 

כולם אוהבים את לוסי? לא בטוח

חרף חגיגת האהבה לפרוטוקול, השמועות כאמור לא נתנו מנוח לשקרניות ובמשך תקופה ארוכה דווח על קנאה של כמה מהן בלוסי הייל, שמגלמת את אריה - הנערה שהחלה בתור מרדנית גותית אבל התרככה עם השנים ושבה לזרועות אהובה עזרא (איאן הרדינג). טורי הרכילות טענו שלאחר שהייל זכתה בארבעה פסלונים בטקס פרסי הנוער ובפרס השחקנית האהובה בטקס נבחרי הקהל, שאר הבנות ובראשן בנסון יצאו מדעתן ופתחו בחרם. תוסיפו לקלחת את העובדה שרק להייל כבר יש תפקיד ראשי בסדרה חדשה שעתידה לעלות בסתיו, ותוכלו להתחיל לחוש במתח על הסט.

שקרניות קטנות (צילום: באדיבות HOT,  יחסי ציבור )
מה באמת קורה מאחורי הקלעים? (מימין) הייל, בנסון, בליסאריו, מיטשל ופיטרס | צילום: באדיבות HOT, יחסי ציבור

"יש אולי עצב שהסדרה יורדת אבל אני גם שמחה על הפרק המיוחד שאני חותמת", מכריזה הייל בתחילת הראיון, "מבחינת אריה הפרקים האחרונים לוקחים אותה לכיוונים אפלים ואני מאוד שמחה שסוף כל סוף קיבלתי עלילה עשירה כזאת. אני לא יודעת אם קיימת סדרה נוספת עם כמות כזו נכבדת של תפניות, אני משחקת בה ואפילו לי אין מושג ברוב הזמן מה הולך. המעריצים מציפים את הבלוגים בתיאוריות, שבחלקן נכונות, ובסופו של דבר כל תגובה או התייחסות כזו זה דבר היסטרי עבורי לקלוט. בכלל לחשוב שאני מדברת עם עיתונאי ישראלי זה מפליא כי הסדרה הרבה יותר גדולה מחוץ לארה"ב. כשהייתי בברזיל למשל התקבלנו כאילו היינו החיפושיות בסיקסטיז. גם פעם כשטיילתי במוזיאון הלובר בפריז ניגשו אליי מעריצים, זה לא נורמלי".

מה את לוקחת משבע השנים האחרונות בתור אריה?

"התחלתי את הסדרה בגיל 20 ולא ידעתי מי אני כבן אדם. המעורבות שלי בסדרה גרמה לי לאסוף את הדמות לחיקי והיא הפכה לחלק ממני, וכעת אני מרגישה כמו המוות. אבל זה בהחלט עיצב את לוסי בת ה-27. הכי משעשע הוא שתמיד משווים ביני לבין אריה סטארק מ'משחקי הכס' כי אני ומייזי וויליאמס גם דומות זו לזו. הלכתי לאודישן לסרט שהיא הייתה כבר חתומה עליו וידעתי שזה אבוד מראש כי זה לא שאני אמורה לגלם את אחותה בסרט והדימיון בינינו יפעל לרעתי מבחינת קבלת התפקיד. ושתינו גם תרמנו לכך שאריה הפך לשם פופולרי לילדות שנולדו. אפילו השם עזרא צבר תאוצה לילדים".

אגב עזרא, תמונה מהסט שהעלית לאינסטגרם לפני חצי שנה הסעירה את המעריצים, שהבחינו שבחלק האחורי של ראשך ביצבצה הינומה – אריה ועזרא מתחתנים?

"ראיתי באמת את כל התגובות ואני לא יודעת מאיפה זה הגיע, אין לי מושג על מה אנשים מדברים. ובכל מקרה אני לא יכולה להגיב (מחייכת)".

 

להיקבר בחיים לעיני המשפחה

מי שכן התחתנה היא טרויאן בליסאריו, שמגלמת את ספנסר הפרפקציוניסטית ההדוקה, שנישאה בחודש דצמבר האחרון לכוכב סדרת הדרמה המשפטית "חליפות" פטריק ג'יי. אדמס. במציאות היא בעלת ייחוס טלוויזיוני נכבד שכן אביה הוא דונלד בליסאריו, יוצר סדרות כמו "זינוק לאתמול", "ג'אג" וסדרת הבת שהפכה לתאגיד רווחי - "NCIS", מה שבטח עזר לבת לקבל לידיה את הכבוד לביים את אחד מפרקי הסיום של "שקרניות קטנות".

"אני מרגישה שקיבלתי את המתנה הגדולה מכל - לביים את הפרק החמישי מבין עשרת האחרונים. עבדתי עם כל הנשים שאני מעריכה וכמובן שהייתי הכי שתלטנית", היא אומרת בהומור. "אני לא חושבת שבשלב זה אף אחת מהן צריכה לקבל הוראות בימוי, רק דאגתי לסדר את הסצנה שתצטלם באופן שיתאים גם לי כבמאית וגם להן כשחקניות שמניעות את העלילה קדימה. זו סדרה מאוד אוניברסלית".

שקרניות קטנות סשה (צילום: באדיבות HOT,  יחסי ציבור )
עשו קעקועים עם האות הראשונה של הדמות. פיטרס | צילום: באדיבות HOT, יחסי ציבור

"המרכיב האוניברסלי גם עוזר לי לשמר את הקשר עם בני משפחתי שצופים בי במולדת שלי, דרום אפריקה", מוסיפה סשה פיטרס שמגלמת את אליסון, "הם בחצי השני של העולם ורואים אותי בטלוויזיה נקברת בעודי בחיים וחוזרת מהמתים, איזה כיף גדול זה היה (צוחקת). מעבר לזה, הבנות בסדרה הפכו למשפחה שלי כאן בארה"ב ולקראת סיום הצילומים החלטנו במשותף לקעקע כל אחת את האות הראשונה משם הדמות שלה על האצבע המורה, שבאמצעותה לוחשים "ששש..." בהתאם לרוח הסדרה. זה זיכרון לכל החיים".

שלב השאלה הזהה: לו יכולת לגלם דמות אחרת משלך במי היית בוחרת?

בנסון: "בטח הייתי בוחרת בספנסר, כי היא הדמות הכי קוּלית ומאוד שונה מהאנה ובטח מאשלי, היו לה עלילות מאוד שוות שבהחלט הייתי שמחה לשחק".

פיטרס: "גם אני תמיד חשבתי שהייתי בוחרת בספנסר כי היא חכמה ומצחיקה, וגם המתלבשת הכי טובה. אבל אי אפשר לחשוב על מישהי שתגלם את ספנסר שאיננה טרויאן, היא ממש אחות עבורי שאני לוקחת ממנה טיפים ומתייעצת איתה במהלך העבודה".

מיטשל: "הייתי דווקא הולכת על מונה. היא היתלה בכל כך הרבה אנשים וזה תפקיד בשרני שכל שחקנית רוצה".

הייל: "אני גם תמיד אהבתי את מונה ואני חושבת שהיא מרתקת בגלל השכבות הרבות שיש לה. יש לה שמונה פרצופים, פיצול אישיות כזה, והאופן שבו ג'אנל פאריש מגלמת אותה גם הפך אותה לדמות שאי אפשר להישאר אדיש אליה. אופציה אחרת היא אולי ספנסר".

בליסאריו: "בכל אחת מהבנות יש משהו שונה. אני אוהבת את אליסון ומונה, הן לא בחורות רגילות, או למשל אריה שעשויה ללא חת, אמילי מלאת האומץ והאנה עם הלב הגדול שלה. באמת שאני אוהבת את כל אחת מהנשים הנהדרות הללו, זו בחירה בלתי אפשרית".