mako
פרסומת

רוצה לככב בפרסומת? תביאי אישור מרופא שאת לא בתת משקל

החל ממחר, כל דוגמנית שתשתתף בקמפיין פרסום תצטרך לספק אישור רפואי לפיו היא במשקל תקין. כמו כן, לפרסומות שהשתמשו בהן בפוטושופ יתלווה כיתוב המודיע כי נעשתה עריכה גרפית לשם הצרת מימדי גוף. אסתי גינזבורג, לתשומת ליבך

מערכת ערוץ התרבות
mako
פורסם:
הקישור הועתק

אסתי גינזבורג לפני ואחרי פוטושופ
לא עוד

בעקבות שינוי החקיקה לגבי משקל בתעשיית הדוגמנות, החל ממחר (הראשון בינואר) בכל קמפיין פרסום יאלצו הפרסומאים לקבל אישור רפואי מהדוגמן או הדוגמנית, כזה שניתן בשלושת החודשים האחרונים, לפי הוא לא נמצא בתת משקל ושה-BMI שלו תקין.

בנוסף, גם הפוטושופ מקבל הגבלות - בכל פרסומת שבה נעשתה עריכה גרפית ששינתה את מימדי הגוף של הדוגמנים, תצורף ההודעה "נעשה שימוש בעריכה גרפית לשם הצרת היקפי גוף".

במכתב ששיגרה מנכ"לית הרשות השנייה הוזכרה הצעת החוק שאושרה במרץ בכנסת בנושא:  "לחקיקה זו השפעה ישירה על פרסומות שבהן מופיעים דוגמנים ודוגמניות במשקל שאינו תקין, וכן על פרסומות שבהן נעשה שימוש בעריכה גרפית (פוטושופ)".