מערכת היחסים בין "ישראל היום" לבין לשכת ראש הממשלה לא שקטה: היום, ככל הנראה בראשונה מאז הקמת "ישראל היום", לא הצטרף אף כתב מטעם העיתון לנסיעתו המדינית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בן יומיים באזרבייג'אן וקזחסטאן. הכתב המדיני של "ישראל היום", שלמה צזנה, אמור היה להצטרף לטיסה, אך נסיעתו בוטלה ב"הוראה מלמעלה", כך לפי מקורב לשני הצדדים.

צזנה, הכתב המדיני, פעל באחרונה באופן עצמאי ובין השאר פירסם כמה ציוצים, בעיקר נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. "משהו עובר שם על ראש הממשלה ולשכתו: אין שום הודעה שיוצאת בלי שרעיית ראש הממשלה מופיעה בה", כתב בנובמבר. צזנה גם תמך במחאה של תא הכתבים המדיניים נגד ביקורת שהטיח נתניהו בעיתונאים על רקע נסיעתו לרוסיה, אך לא חתם.

בכירים נוספים ב"ישראל היום", בעיקר דן מרגלית, הביעו באחרונה ביקורת גלויה הולכת וגוברת על התנהלות נתניהו. באחרונה חתמו שלושה עיתונאים מ"ישראל היום" על עצומה נגד השתלחויותיו של נתניהו בעיתונאי רביב דרוקר - דן מרגלית, מוטי גילת ויואב לימור.

מקורבים לצדדים מעריכים כי גילויי העצמאות האלה גורמים למתח הולך וגובר בין "ישראל היום" למשרד ראש הממשלה, ובעיקר בין עורך העיתון עמוס רגב, לבין דובר ראש הממשלה רן ברץ. ואולם שני הצדדים מסרו כי מערכת היחסים "תקינה" ויחסי העבודה הם "קורקטיים".

גם בעיתון וגם בלשכת רה"מ לא מבהירים מדוע ומי ביטל את נסיעתו של צזנה יחד עם משלחת רה"מ לביקור המדיני - מהלך שכנראה עד עתה לא אירע מעולם. בביקורים קודמים, למשל בנסיעה הארוכה לאפריקה, הצטרף נציג אחר מטעם "ישראל היום", בועז ביסמוט, אך ככל הידוע תמיד הצטרף כתב "ישראל היום" לנסיעות רה"מ.

מטעם "ישראל היום" נמסר בתגובה: "מערכת 'ישראל היום' פועלת על פי שיקוליה בסיקור החדשותי השוטף". בנוגע לשאלה האם נסיעתו של צזנה בוטלה בהוראתו מסר ברץ כי "לא היו דברים מעולם".

עוד ב-TheMarker: