"כן זה טוב. זה לא רע בכלל...", במילים אלה מתואר שם הסרטון שעלה לערוץ היוטיוב הרשמי של עיתון "הארץ" לפני זמן קצר ובו נראים צמד צעירים מקיימים יחסי מין על מיטה, כשהגבר משמש גם כסוג של קריין לעיני המצלמה. "כן, זה טוב. זה לא רע בכלל, נהנים", מסביר כוכב הסרט, "אבל פייר? כל העסק מרגיש טיפה מיושן. קדימה, אחורה, פנימה החוצה".

"העיצוב מרשים ונוח", מתרשם הדובר כשהשניים מחליפים תנוחה מספר שניות לאחר מכן, "אבל כחוויית משתמש כוללת יש תחושה של "Been There, Done That", אין עדכונים שוטפים, אי אפשר להשאיר תגובה בשם בדוי וקשה לי לומר שאני לומד פה הרבה על האביב הערבי כמבשר הקאמבק של הגלביה". בשלב זה עוברים השניים לסגנון שהיה נחשב נועז גם עבור אתרים למבוגרים בלבד. הסרטון נסגר בקטע קריינות על רקע הלוגו של אתר העיתון שאומר: "החיים לא מעניינים כמו האתר של "הארץ", להשוואה כנסו עכשיו".

"הסרטון הזה מזעזע", קובעת העיתונאית ענת סרגוסטי, בעבר כתבת ועורכת בחברת החדשות של ערוץ 2. "אני מנסה להבין את מי הפרובוקציה הזאת אמורה לשרת. זה מטריד מכל כך הרבה כיוונים במקביל: קודם כל למה החליטו שסקס הוא אמצעי שמושך קהל לעיתון, מה סוג הקהל שהם שמו לעצמם למטרה, למה זה נראה כאילו המסר הוא רק לגברים בעוד שהאישה היא צעצוע מין בלבד? ובכלל, למה להפוך את הסקס למשהו נחות? כבודו במקומו מונח".

פרסומת הארץ (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
"קדימה, אחורה, זה נראה מיושן", מתוך הסרטון לקידום אתר "הארץ" | צילום: צילום מסך מתוך youtube
"חשוב לי להדגיש שיש לי מנוי להארץ המון שנים והעיתון הזה חשוב לי. אני רוצה לשלם כדי לקבל עיתון לאנשים חושבים ולא יציאה הזויה שהגיעה ממוחו הקודח של איזה קופי במשרד כלשהו. הייתה שרשרת של אישורים שעברה את הסרטון הזה, אני לא מבינה איך אף אחד לא תפס את עצמו וחשב שמשהו שם לא בסדר. בעיניי זה פסול בכל רמה".

הפרסומאי איילון זרמון, שקמפיינים בניצוחו הוגדרו בעבר כפרובוקטיביים במיוחד, התייחס לקמפיין החדש. "הרעיון למשוך את תשומת הלב דרך הפרובוקטיביות הסקסית נעשית בלית ברירה", הוא אומר ל-mako, "אנחנו בעידן כזה שבו אנחנו חייבים למשוך את תשומת הלב של האנשים ולכן הרעיון הבסיסי הוא טוב. הבעיה בעייני היא שהפרסומת עשויה באופן מסורבל וללא ממוקד שקשה להבין.

"כמות הביקורת שעיתון הארץ העביר על המשרד שלי ועל הקונספטים שהיו חלק מהקמפיינים שלנו היא אינסופית, אבל אני סולח להם כי כנראה שהם הבינו באיחור שכדי לייצר מהלכים שיווקים לגיטימי גם להשתמש בדברים שהם בגדר טאבו, ואם יודעים להשתמש בהם טוב זה גם יכול להצליח".

עמוס שוקן, מו"ל העיתון מסר: "אני מעדיף שלא להגיב בעניין הזה".

>> בואו לפייסבוק שלנו